Siemens m50-mt50 by Maxim
Fra : Torben

Dato : 13-02-03 17:53

Hej NG!

I min søgen efter noget software til at unlocke en en Siemens M50 er jeg
faldet over ovennævnte program.
Inden jeg tager det i brug kunne ejg godt tænke mig at vide om nogen har
erfaringer med det?

Bedre forslag til software modtages også gerne.

Er det muligt at tage backup af den eksisterende software inden man prøver
at unlocke, hvis noget nu skulle gå galt? Hvis ja, hvordan gør man så det,
hvilket software bruger man til det?

M.v.h.
Torben

Fra : Allan E

Dato : 13-02-03 21:20

"Torben" <torbenph@worldonline.dk> wrote in message

> I min søgen efter noget software til at unlocke en en Siemens M50 er jeg
> faldet over ovennævnte program.
> Inden jeg tager det i brug kunne ejg godt tænke mig at vide om nogen har
> erfaringer med det?

Har lige prøvet det på min M50'er efter du skrev om det.
Desværre er den eneste besked jeg får når jeg prøver:
*MT50

The data is invalid*

Er der nogen der har en valid datafil til M50??

Og er der overhovedet nogen der med held har låst deres M50'er op med et
datakabel??

Mvh IB

Fra : Unlock I Thisted

Dato : 13-02-03 22:22

Virker perfekt her, åbner de M50'er på under 5 sec uden probs

Mvh
"C@ss"
Unlock I Thisted

Fra : Allan E

Dato : 14-02-03 00:16

"Unlock I Thisted" <stendrup@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Virker perfekt her, åbner de M50'er på under 5 sec uden probs

Hvad er din fremgangsmåde??

Fandt ud af at fejlmeddelelsen skyldes at den ikke kunne lide XP, så jeg
kørte den fra 98 i stedet.
Slukkede telefonen, satte programmet igang med at unlocke, og trykkede på
tændknappen på telefonen. Så skrev den "Logging to Phone".

Vældigt.....

Da den så havde stået sådan i nogle minutter, blev jeg lidt utålmodig og
trykkede igen på tændknappen på telefonen, hvorefter den skev at den læste
fra telefonen, og igen gik igang med at scanne??
Så jeg tænkte at den sikkert var færdig, så jeg slukkede for softwaren, og
prøvede at tænde telefonen, som desværre stadig var låst. Så kørte jeg
softwaren igen, og denne gang gik det stærkt, den unlockede og skrev den var
færdig.....

Det var telefonen desværre også. "Wrong software" skriver den nu når jeg
tænder den

Er den helt død nu, eller kan man redde den på en eller anden måde? Evt med
en flash opgradering??

HELP !!

Mvh IB

Fra : Unlock I Thisted

Dato : 14-02-03 15:35

Hejsa...

Du skal have kørt enten en software opdate eller en andet program der kan
fjerne det " Wrong Software "..
gå Evt ned i din telebutik og få det gjort

Mvh
"C@ss"
Unlock I Thisted

PS. mail mig for mere hjælp hvis du mangler det

Fra : Torben

Dato : 14-02-03 16:26

Hej Igen!

Hvorfor virkede det for dig, når det ikke virkede for Allan, har du eller
andre bud på det?

M.v.h.
Torben

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 14-02-03 18:13

> Hej Igen!
>
> Hvorfor virkede det for dig, når det ikke virkede for Allan, har du eller
> andre bud på det?

Fordi der er forskel på indmaden i de to telefoner - og nej, du kan ikke
selv reparere det med en opgradering.

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Fra : Allan E

Dato : 15-02-03 01:29

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in
message news:b2j83g$sja$1@sunsite.dk...
> Fordi der er forskel på indmaden i de to telefoner - og nej, du kan ikke
> selv reparere det med en opgradering.

Men er der andre der kan?? Og er der noegn der har nogen idé om hvad det
koster, at få den repareret? Jeg mener om der overhovedet kan betale sig?

Mvh IB

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 17-02-03 03:31

"Allan E" <allan_ege@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> koster, at få den repareret? Jeg mener om der overhovedet kan betale sig?

BlueTel og EMTS værkstederne kan helt sikkert. Jeg vil tro de tager 350,-
for det. Du kan evt. prøve om du kan få dem til at gøre det på garantien,
men det er nok usandsynligt.

Jeg vil undersøge om jeg kan gøre noget i løbet af de næste par dage, men
det tror jeg desværre ikke.

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Fra : Allan E

Dato : 17-02-03 18:32

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in
message news:b2phh1$r3m$1@sunsite.dk...
> BlueTel og EMTS værkstederne kan helt sikkert. Jeg vil tro de tager 350,-
> for det. Du kan evt. prøve om du kan få dem til at gøre det på garantien,
> men det er nok usandsynligt.

Nu har jeg afleveret den hos Bluetel. De ville sende den ind, og se om
garentien kunne dække(Krydser fingre).

Men jeg fatter stadig ikke hvad der gik galt :-/ Hvad er egentlig den
rigtige procedure ved unlock af M50'eren?? Anyone?

Mvh IB

Fra : Jean

Dato : 18-02-03 11:29

En der kalder sig Unlock I Thisted skrev:
> Virker perfekt her, åbner de M50'er på under 5 sec uden probs

Hvilket program brugte du?

Mvh Jean

--
Vil du vinde rejser, dyre mobiltelefoner, tjene penge...,
så prøv Wanna-save.com! (dansk side)

Fra : Unlock I Thisted

Dato : 18-02-03 17:01

> Hvilket program brugte du?
Siemens m50-mt50 by Maxim som den her tråd omhandler
virker unden probs, har lige netop åbent en M50 i dag
mit config er:
Windows 98SE
på en 1800+ AMD
med 512 mb ram og et Soltek FRV bundkort

Mvh
"C@ss"

Fra : Jean

Dato : 19-02-03 09:55

> [...]
> Windows 98SE
> på en 1800+ AMD
> med 512 mb ram og et Soltek FRV bundkort

Okay, hvilken COM-port bruger du? Telefonen er tændt, når du klikker unlock,
'ik?

Mvh Jean

Fra : Unlock I Thisted

Dato : 19-02-03 11:48

Step by Step manual til unlock af M50:

Sluk telefon
Pil simkort ud
Sæt kabel på telefon ( Stadig Slukket )
Start program op
Tryk unlock i program
Tryk ganske kort på Tænd på telefonen ( skal være en hurtig markering DEN MÅ
IKKE TÆNDE )
4 sec senere siger programmet "Succesfully Done"
Af med kabel
I med simkort
Tænd og indtast pinkode
Voila

Mvh
"C@ss"

Jean <ask@me.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e5346a7$0$71659$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Erling Simonsen

Dato : 19-02-03 12:38

"Unlock I Thisted" <stendrup@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> IKKE TÆNDE )
> 4 sec senere siger programmet "Succesfully Done"

Hej.
Fin vejledning !! :)
Kan du også lave en til Siemens C45 ?
Det ville være hyggeligt.
m.v.h.
Erling Simonsen

Fra : Erling Simonsen

Dato : 19-02-03 15:15

"Erling Simonsen" <erling_simonsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Unlock I Thisted" <stendrup@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Hej igen.
Har fundet et program til C45.
Skal bruges på nøjagtig samme måde som ovenstående.
Programmet hedder C45_MT50 og står noget mærkeligt "russisk måske"
i ruden, når det startes op. Ellers er proceduren den samme som
M50-programmet.
m.v.h.
Erling Simonsen

Fra : Jean

Dato : 19-02-03 20:03

Unlock I Thisted skrev:
> [...]

> IKKE TÆNDE )
> 4 sec senere siger programmet "Succesfully Done"

Tak for guiden. Jeg får telefonen i næste uge, så må vi håbe det virker...
men hvordan kan man trykke på Tænd-knappen uden, at telefonen tænder... og
hvilken forskel gør det om jeg trykker på tænd-knappen? Endnu engang tak for
guiden, du er en knag...

Mvh Jean

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-02-03 23:28

Jean skrev:

>hvordan kan man trykke på Tænd-knappen uden, at telefonen tænder...

Prøv på en hvilken som helst anden mobiltelefon. Når du kun klikker (i
stedet for at holde), så tænder telefonen ikke.

>og hvilken forskel gør det om jeg trykker på tænd-knappen?

Der sker ingenting, hvis du ikke trykker - dvs. telefonen bliver ikke
låst op.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Nu også unlocking/opdatering af Nokia 6100, 6610, 7210 m.fl.

Fra : Jean

Dato : 20-02-03 10:41

Lasse Hedegaard skrev:
> Prøv på en hvilken som helst anden mobiltelefon. Når du kun klikker (i
> stedet for at holde), så tænder telefonen ikke.

Okay, det er sandt.

> Der sker ingenting, hvis du ikke trykker - dvs. telefonen bliver ikke
> låst op.

Okay, du er ekspert på området, det er jeg ikke... Men telefonen må jo
stadigvæk registere at jeg trykker kortvarigt på tænd-knappen, ellers gør
det jo ingen forskel.

Mvh Jean

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-02-03 11:18

Jean skrev:

>Okay, du er ekspert på området, det er jeg ikke... Men telefonen må jo
>stadigvæk registere at jeg trykker kortvarigt på tænd-knappen

Selvfølgelig (hvordan skulle den ellers vide, at "nu har han holdt
knappen inde i 2 sek. - nu skal jeg tænde).

>ellers gør det jo ingen forskel.

Selvfølgelig.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Janthy

Dato : 14-04-03 11:53

Det program du omtaler til at åbne siemens m50 i 98 i... er det kun til
at unlocke telefonen? Kan man ikke bruge det til at rette telefonnumre,
og andet data på mobilen? så som spil. Hvilket program skal man da
ellers bruge?

http://www.kandu.dk/

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 14-04-03 12:33

> at unlocke telefonen? Kan man ikke bruge det til at rette telefonnumre,
> og andet data på mobilen? så som spil. Hvilket program skal man da
> ellers bruge?

Nej, der skal du have fat i andre programmer.

Fx Siemens eget Soft Data Link, s25atOnce eller Visual GSM.
Jeg har ikke lige nogle url'er, men du finder dem nok på google.

--
mvh Kasper / Unlock Århus ==>>> www.unlockaarhus.dk

Unlock af nye Nokia og Motorola pr email over hele landet
Vi yder naturligvis fuld garanti på alt arbejde

Fra : johs

Dato : 17-02-03 10:17

http://www.kandu.dk/

Fra : Erling Simonsen

Dato : 18-02-03 10:25

"johs" <johs.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> jeg
> har

> prøver
> det,

> http://www.kandu.dk/
Hej.
Inden jeg prøver på at unlocke min M50, er jeg blevet lidt bange for, at den
også vil få samme fejl som beskrevet.
Jeg er ikke blevet meget klogere af, om jeg skal gøre det med det nævnte
program, eller hellere lade være.
Jeg har bestilt et kabel hos mobilkabler.dk og telefonen har jeg lige fået i
går (Siemens M50).
Jeg har Windows 98SE på en ældre computer jeg bruger til mine
eksperimenter - Pentium 233 mhz.
Kan jeg uden problemer bruge programmet eller er der alternativer?
m.v.h.
Erling Simonsen
www.qsl.net/oz1eee