Sapphire Radeon 9500 strømforbrug
Fra : KO

Dato : 13-02-03 15:54

Ang.Sapphire Radeon 9500 evt. Pro udgaven

Bruger dette kort meget mere strøm end mit nuværende geforce 2 Pro?

Har en strømforsygning på 230W

Mit system:
AMD 1600 Mhz XP
Soltek bundkort
1*75 GB IBM HD
Geforce 2 Pro
512 MB ram
netkort
2*CDrom

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 13-02-03 16:07

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Ang.Sapphire Radeon 9500 evt. Pro udgaven
>
> Bruger dette kort meget mere strøm end mit nuværende geforce 2 Pro?
>
> Har en strømforsygning på 230W

Ja - min. 300W PSU. Det skal også kobles direkte til PSU'en.

Mads Holmer-Jensen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-02-03 16:38

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> wrote in

> Ja - min. 300W PSU. Det skal også kobles direkte til PSU'en.

Da ikke 9500 udgaven?
Er det ikke kun 9700Pro der skal kobles til et floppy-strømstik?

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 13-02-03 16:59

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message

> Da ikke 9500 udgaven?

http://mirror.ati.com/products/pc/radeon9500pro/specs.html

http://www.cptech.com.tw/powercolor/web/product_inside.asp?prd_id=Radeon9500
(XR95-B3)

Jo - åbenbart.

Mads Holmer-Jensen

Fra : sam

Dato : 13-02-03 17:09

Mads Holmer-Jensen wrote:

> http://mirror.ati.com/products/pc/radeon9500pro/specs.html

http://www.cptech.com.tw/powercolor/web/product_inside.asp?prd_id=Radeon9500
> (XR95-B3)
>
> Jo - åbenbart.

9500 pro skal også tilkobles strømforsyning,mit skal da
Hercules 9500 pro

/sam

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 13-02-03 19:35

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> wrote in message

>http://www.cptech.com.tw/powercolor/web/product_inside.asp?prd_id=Radeon950
0
> (XR95-B3)

http://shorterlink.com/?GEZ4LJ

Bedre link.

Mads Holmer-Jensen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-02-03 16:51

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> wrote in

> http://mirror.ati.com/products/pc/radeon9500pro/specs.html
>

> Jo - åbenbart.

Nej ikke 9500 udgaven :)

9500 Pro ja, 9500 uden pro nej.

http://www.sapphiretech.com/vga/9500.asp

http://www.sapphiretech.com/vga/9500pro.asp

Mvh.
Flemming

Fra : Henrik Lyck

Dato : 13-02-03 20:54

Begge typer kort skal kobles til strømforsyningen,
men jeg ved ikke rigtigt med de 300W,
min kunne godt "trække" et 9500 med en 200W,
så det er nok lidt afhængig af hvor meget hardware
man har installeret i ens pc´er.

MVH
Henrik L

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 15-02-03 10:07

Jeg kører mit 9500Pro med en 250W på en Dell Dimension 4500 og synes
egentligt at jeg har pænt meget udstyr installeret.

Hvordan oplever man forøvrigt om strømforsyningen er for lille - Kan
maskinen ikke starte eller bliver den ustabil og hvordan kan det komme til
udtryk ?

Jens

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-02-03 16:46

"Jens Mikkelsen" <jenmi@tdcadsl.dk> wrote in

> Hvordan oplever man forøvrigt om strømforsyningen er for lille -
> Kan maskinen ikke starte eller bliver den ustabil og hvordan kan
> det komme til udtryk ?

Én indikator er at spændingen på 12V, 5V eller 3.3V begynder at blive
ustabil og står og svinger op og ned. For at systemet kan køre stabilt
skal spændingerne også være det.

Flemming