Hva gør man når benzinnen, når man mener a~
Fra : Moller

Dato : 13-02-03 13:16

HEysa...
Der er store vand plamascher i bunden af svømmerhuset på spjætten hver
gang jeg tjekker... og jeg hælder sprit på hele tiden, for at komme af med
dem :( men detsvære er de der endnu.

Så hva gør jeg med den benzin, hvis jeg vil tømme tanken helt, og hælde
nyt på ??? jeg kan vel ik bare mide en tændstik i tanken, og brænde den af
på den måde :) og miljøbevist er jeg jo også, så jeg hælder det ik bare i
vasken... det drejer sig om 2-3 Liter, eftersom jeg vil køre den på
reservetank, inden jeg tømmer den.

Så hvor gør jeg af det ???

VH
Lars Molnit

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-02-03 13:19

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> Så hva gør jeg med den benzin, hvis jeg vil tømme tanken helt, og hælde
> nyt på ???

På genbrugsstationen/lossepladsen er der som regel et sted man kan
aflevere spildolie og andre væsker der er trælse at hælde i kloakken.

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Fra : Sune

Dato : 13-02-03 13:56

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> På genbrugsstationen/lossepladsen er der som regel et sted man kan
> aflevere spildolie og andre væsker der er trælse at hælde i kloakken.

Jeg spurgte på KARA i Køge om det samme. Svaret var, at jeg skulle
aflevere benzinen i en til formålet godkendt beholder korrekt afmærket,
ellers ville de ikke tage imod det (

Egentlig dybt åndsvagt. Mindre ansvarlige personer, går hjem og hælder
det i kloakken i stedet. Og nej, der gjorde jeg ikke.

Men hvad gør man ? Må man mon brænde det af - nok lidt småfarligt.

vh Sune

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-02-03 14:03

"Sune" <NOSPAM@nospam.com> writes:

> [...]
>
> Jeg spurgte på KARA i Køge om det samme. Svaret var, at jeg skulle
> aflevere benzinen i en til formålet godkendt beholder korrekt afmærket,

Hmmm... Det varierer åbenbart så fra kommune til kommune.

> Men hvad gør man ? Må man mon brænde det af - nok lidt småfarligt.

Hvis du nu har lidt vådt haveaffald du skal af med...?

Fra : Janus

Dato : 13-02-03 14:16

hæld det på min knallert Moller ; )

Janus

Fra : Janus

Dato : 13-02-03 14:17

eller på bageres off-roader den kan alligevel ikke køre

Janus

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-02-03 23:05

> eller på bageres off-roader den kan alligevel ikke køre

Hey Janus

Sagde du svin? Min offroader kører perfekt. Jeg har dag lige været i
Frederikssund og tilbage igen. Det var godt nok koldt!

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Moller

Dato : 13-02-03 14:17

"Janus" <janusz(fjernmig)@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> hæld det på min knallert Moller ; )

deal :) jeg kommer ud til PMC i morgen, så smider jeg det i en dunk til
dig, hvis ik du selv hendter :)

VH
Lars Molnit

Fra : infinity

Dato : 13-02-03 16:13

Pas på med benzin! Der er lige så meget energi i en kop benzin som i et
kg. dynamit.
Brug det ikke som antændingsmiddel det er alt for farligt!
Det er dampene der er farlige, da væske ikke kan brænde!

Mvh

John
Suzuki VS1400 Intruder

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-02-03 16:33

infinity wrote:
> Pas på med benzin! Der er lige så meget energi i en kop benzin som i et
> kg. dynamit.
> Brug det ikke som antændingsmiddel det er alt for farligt!

Pjat, jeg kommer jo fra landet, hvor vi tit finder på at haveaffald
skal brændes af mens det er mest vådt.. og jeg er da aldrig kommet
til skade pga en smule benzin .. :)

Har du dokumentation på at en kop benzin yder som et kg dynamit?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Mads Lund

Dato : 13-02-03 17:18

> Brug det ikke som antændingsmiddel det er alt for farligt!
> Det er dampene der er farlige, da væske ikke kan brænde!

Grill, det minder mig om historien hvor Jan havde en offroader med utæt
bensinhane til at stå ved siden af hans lille gasovn. BUM og fluks var der
ild i Jan og alt muligt andet. Og naboernes undren var stor da de så alt
værksteds inventaret flyvende ud af døren, mens røgen væltede ud. Underligt
nok slipper han altid rimeligt godt fra den slags situationer (men han har
sku brugt de første 8 liv efter hånden)

Han er gået over til elvarme

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-02-03 19:16

Mads Lund wrote:
> Han er gået over til elvarme

GRILL, og lige et bonus-GRILL også.. :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Biker Mike

Dato : 16-02-03 23:01

> [...]
Underligt
> nok slipper han altid rimeligt godt fra den slags situationer (men han har

Hæ, hæ, ! Joe det minder forbavsende om dengang "Einstein" (han manglede
den ene bolle) skulle tømme tanken på hans MC ved at hælde benzinen fra den
afmonterede tank over i en reservedunk, logisk tænkende som han jo er
foregår det i køkkenvasken, for så er der jo styr på tingene hvis han nu
spilder, det skal lige bemærkes at i den gamle egendom som vi havde klub i
foregik vand opvarmningen ved en gammel gennemstrøms vandvarmer på gas,
sådan en sidder jo lige over vasken, og i den er der, ja, gæt engeng, et
vågeblus til at tænde brænderen med, Hvad der skete for ham kan de fleste
vist gætte sig til, og historien udspandt sig nogenlunde således.

Altså Einstein er i køkkenet, og jeg er i billardstuen 2 værelser derfra
hvor også MC erne står, Der lyder et højt Vrrrruuufffff !! og et hyl a lá
Hu, hu ! hu, hu ! hu, hu ! jeg spæner ud i køkkenet og synet som mødte mig
var nok det komiske jeg havde set i mange år,.

Der står en mand kulsort i fjæset, med krøllet endnu brændende overskæg, og
intet pandehår (der var nu heller ikke for meget i forevejen) glasagtige
øjne, og en benzintank panisk holdene mellem hænderene, i strakte arme væk
fra kroppen, med en ca 80 cm høj stikflamme op af tank åbningen, da han er
bange for at den skal explodere mellem hænderene på ham, og ikke har
åndsnærværelse til at kyle den ud gennem det lukkede vindue, smider han den
bare fra sig med det resultat at den ruller fra køkkenet og ud i det
tilstødene lokale.

På sin vej ruller tanken rundt, og hvergang åbningen vender nedad røg der en
ordentlig skvulp brændende benzin ud, i lokalet er der et das med trævægge
og strå måtter på taget, og oppe under loftet er der hylder hvor vi
opbevarede maling, fortynder, terpentin, spraydåser, m,m.
I et nu var det hele et brændende inferno med exploderende spray dåser fra
hylderne af, vi skynder os ud gennem hoveddøren, og mens der bliver ringet
efter brændvæsnet, løber jeg om i gården og stikker en tændt haveslange ind
gennem brevsprækken i køkkendøren,

Med fullface hjælm og handsker på løber jeg nu ind gennem høveddøren, og på
hukommelsen, blændet af røgen og med vejret holdt, ind igennem det brændende
lokale og ud i køkkenet hvor jeg får fat i slangen, der er helt sort af røg
og jeg kunne intet se andet end flammer, det lykkedes dog at åbne
køkkendøren som er et virvar af låse og slåer, for derefter at begynde at
slukke branden. da brændvæsnet ankommer ca 8 minutter efter er branden
slukket og vægge og lofter i hele etagen kulsorte af røg, alle Mc erne
overlevede og skulle bare vaskes grundigt for at få soden af.

Resten af dagen gik med at drikke øl og fortælle bøvede vittigheder

Einstein blev dømt til kvaje øl en hel uge.

Ild er sjovt, meget ild er knap så sjovt.

Hilsen Michael

Fra : Hekto

Dato : 16-02-03 21:29

In article <b2odjb$2d7t$1@news.cybercity.dk>, xxxdko12134
@vip.cybercity.dk says...
> [...]
> foregår det i køkkenvasken, for så er der jo styr på tingene hvis han nu .... O.S.V

*ROFLMAO*
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jonas Holt

Dato : 13-02-03 17:29

> Brug det ikke som antændingsmiddel det er alt for farligt!
> Det er dampene der er farlige, da væske ikke kan brænde!

Ja, men for at der kan være dampe, skal skidtet først fordampe. Er der under 20ºC og man skynder og smide
en tændstik i det straks efter det er hældt ud sker der ikke noget. Benzinen brænder bare stille og
roligt.
Smider man det på gløder og venter lidt inden man antænder det - *så* kan det blive morsomt

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Maria & Anders

Dato : 13-02-03 16:16

Sprøg på di lokal tankattion om de har en tank med olie/benzinudskiller til
når de skifter olie på biler. og hør dem om du må have lov til at smide
benzinen deri, ellers prøv på et autpværksted, de har som regel den slags
tank liggende under jorden.

mvh anders

Fra : Richard

Dato : 13-02-03 18:14

Moller wrote:
> Så hva gør jeg med den benzin, hvis jeg vil tømme tanken helt, og hælde
> nyt på ??? jeg kan vel ik bare mide en tændstik i tanken, og brænde den af
> på den måde :)

Nej gud bevares, gør det i det mindste udendørs og et sted, hvor du
lander blødt...

> og miljøbevist er jeg jo også, så jeg hælder det ik bare i
> vasken... det drejer sig om 2-3 Liter, eftersom jeg vil køre den på
> reservetank, inden jeg tømmer den.

Kan du ikke lade benzin-vandblandingen stå, indtil vandet er bundfældet,
og så forsigtigt dekantere det? Du har jo (formentlig) betalt dyrt for
benzinen - vandet ved jeg derimod ikke, hvad du har givet for

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Armand

Dato : 13-02-03 20:00

Moller <news@molnit.com> skrev i en
> [...]
>
> Så hva gør jeg med den benzin, hvis jeg vil tømme tanken helt, og
> hælde nyt på ??? ......det drejer sig om 2-3 Liter, eftersom jeg vil køre

Tøm bensinen ud i en hvilkensomhelst reservedunk og hæld derfra det
forsigtigt(!) op i et stort klart syltetøjsglas!
Forekommende vand vil udarte sig á en tydelig silicone-agtig dråbe på
bunden!

1)
Giv først tanken en spritkur for at opløse det vand der stadig måtte
ligge på bunden (= meget mere effektivt end hidtidige spritkure, da spritten
hér virker imod vander på 1:1 basis og ikke som bensinopløst sprit!

2)
a: Forsøg at undgå at hælde dén erkendte vanddråbe med videre i tanken!
b: Sug de op fra bunden med et stykke bensinslange sat på en tom
sulfoflaske, inden bensinen hældes videre tilbage i tanken!

3)
Brug bensinen til at brænde din udstødning fri for koks med!

--
Armand.