Geforce 2 vs. TNT2
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-03 11:09

Greetings!

Hvormeget bedre er et GeForce2 MX200 i forhold til en TNT2 M64 ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : johnjohn

Dato : 13-02-03 12:23

On Thu, 13 Feb 2003 11:09:00 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>Greetings!
>
>Hvormeget bedre er et GeForce2 MX200 i forhold til en TNT2 M64 ?

TNT2 M64 er dårligere end voodoo3 3000:

http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/podsumowanie99/podsumowanie99.html

Men TNT2 Ultra klarer sig rimeligt i forhold til geforce2 mx og er
bedre end voodoo3.

http://www.anandtech.com/printarticle.html?i=1266

Fundet med google

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-03 13:14

In dk.edb.hardware.grafikkort, johnjohn <johnknuhtsen@mail.dk> says...
> TNT2 M64 er dårligere end voodoo3 3000:
>
> Men TNT2 Ultra klarer sig rimeligt i forhold til geforce2 mx og er
> bedre end voodoo3.

Det kan jeg bruge til lige nøjagtigt NUL.

Fra : johnjohn

Dato : 13-02-03 15:14

On Thu, 13 Feb 2003 13:13:37 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>In dk.edb.hardware.grafikkort, johnjohn <johnknuhtsen@mail.dk> says...

>Det kan jeg bruge til lige nøjagtigt NUL.

Det er da ellers bare at kigge på 2 grafer og regne ud at TNT2 M64
yder ca. under halvdelen af et geforce2 mx.

Det kan vel ikke være så svært !

Desuden har jeg anført at TNT2 ultra er næsten lige så god som
geforce2 mx.

Men det kan man i dine cirkler selvfølgelig ikke bruge til noget, når
man låser sig fast til TNT2 M64.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-03 22:08

In dk.edb.hardware.grafikkort, johnjohn <johnknuhtsen@mail.dk> says...
> Men det kan man i dine cirkler selvfølgelig ikke bruge til noget, når
> man låser sig fast til TNT2 M64.

Jeg låser mig fast til TNT2 M64, fordi jeg har sådan et. Jeg kender
ydelsen på det kort. Det er min reference. Kan du ikke forstå det, så
har vi ikke mere at diskutere...

Fra : Kim Hansen

Dato : 14-02-03 12:23

On Thu, 13 Feb 2003 22:07:45 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>Kan du ikke forstå det, så
>har vi ikke mere at diskutere...

Manden prøver på at hjælpe dig, så snak da pænt til ham.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-02-03 15:38

In dk.edb.hardware.grafikkort, Kim Hansen <ksh@postzone.dk> says...
> Manden prøver på at hjælpe dig, så snak da pænt til ham.

Manden ser ikke ikke længere end sin egen næsetip. Det kan jeg ikke
bruge til noget.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 14-02-03 22:22

Jesper G. Poulsen wrote:
> Manden ser ikke ikke længere end sin egen næsetip. Det kan jeg ikke
> bruge til noget.

Man undres, at folk overhovedet gider spilde tid på at hælpe dig! Mage
til ubehøvlet opførsel skal man da heldigvis lede længe efter!

\Mandal

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-02-03 00:03

In dk.edb.hardware.grafikkort, Brian Fisker [8900]
<Fisker@mobilixnet.dk> says...
> Man undres, at folk overhovedet gider spilde tid på at hælpe dig! Mage
> til ubehøvlet opførsel skal man da heldigvis lede længe efter!

Læg mærke til flg.:

"Men det kan man i dine cirkler selvfølgelig ikke bruge til noget, når
man låser sig fast til TNT2 M64."

Giv mig en _god_ grund til _ikke_ at låse mig fast til dette kort som
udgangspunkt?

Giv mig en _god_ grund til at jeg skal kigge på:

"TNT2 M64 er dårligere end voodoo3 3000" og
"Men TNT2 Ultra klarer sig rimeligt i forhold til geforce2 mx og er
bedre end voodoo3."

når jeg spørger om forholdet mellem TNT2 M64 og GeForce2 MX200...

Mikael Nørrelund Andersen har svaret meget konkret, uden at sende vejen
omkring alle mulige kort som jeg intet kender til (kender alle og enhver
ydelsen på en woodoo3 ?)...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-02-03 14:07

Jesper G. Poulsen wrote:
> Hvormeget bedre er et GeForce2 MX200 i forhold
> til en TNT2 M64?

3D benchmark:
<http://shor.ter.dk/528275152>

Personligt vil jeg mene et GF2MX200 er pænt meget bedre
end et TNT2 M64 i 3D, jeg har haft begge kort og med mit
GF2 fik jeg en stor forbedring i 3D performance ift. TNT2.

TNT2 M64 er den neddroslede version af TNT2 kortene,
så på mit link skal man nok sammenligne TNT2 Ultra
med Geforce2 MX400, for at forholdet sådan ca. passer.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar på email.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-03 14:48

In dk.edb.hardware.grafikkort, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> says...
> Personligt vil jeg mene et GF2MX200 er pænt meget bedre
> end et TNT2 M64 i 3D, jeg har haft begge kort og med mit
> GF2 fik jeg en stor forbedring i 3D performance ift. TNT2.

Okay. Jeg har lige spillet Colin McRae 2.0 og synes ikke at se nogen
forbedring fra det gamle TNT2 M64 og til det nuværende GeForce 2 MX200.

> TNT2 M64 er den neddroslede version af TNT2 kortene,
> så på mit link skal man nok sammenligne TNT2 Ultra
> med Geforce2 MX400, for at forholdet sådan ca. passer.

Okay, jeg prøver at kigge på det. PFT.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-03 14:51

In dk.edb.hardware.grafikkort, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> says...
> 3D benchmark:
> <http://shor.ter.dk/528275152>

En faktor 2 i forskel, lyder det helt hen i hampen?

Fra : johnjohn

Dato : 13-02-03 15:15

On Thu, 13 Feb 2003 14:50:57 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>In dk.edb.hardware.grafikkort, Mikael Nørrelund Andersen
><noerrelund@pc.dk> says...
>
>En faktor 2 i forskel, lyder det helt hen i hampen?

netop, det kan jo aflæses af de 2 grafer, jeg gav dig links til.
Faktor 2 eller lidt mere er TNT2 M64 dårligere.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-03 16:24

In dk.edb.hardware.grafikkort, johnjohn <johnknuhtsen@mail.dk> says...
> netop, det kan jo aflæses af de 2 grafer, jeg gav dig links til.

Nu giver jeg ikke fem potter p*s for grafer og test. Personlige indtryk
er for mig mere værd.
Hvis man ikke kan mærke forskel er tallene ligegyldige. Jeg kan ikke
mærke forskel, selvom tallene siger noget andet.

Fra : Peter Pan

Dato : 13-02-03 17:50

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis man ikke kan mærke forskel er tallene ligegyldige. Jeg kan ikke
> mærke forskel, selvom tallene siger noget andet.

Hvis vi ser på de kolde facts om de 2 kort:

GF2 MX200:
Regnekraft:
350 Mpixel/s
700 Mtexel/s
Båndbredde til rammen:
1333 MB/s

TNT2 M64
Regnekraft:
250 Mpixel/s
250 Mtexel/s
Båndbredde til rammen:
1200 MB/s

Da båndbredden til rammen er flaskehalsen på begge kort, er forskellen i
ydelsen meget lille. Kører du samtidig spil som ikke bruger multitextures,
vil forskellen være svær at spotte.

Mvh
Anders

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-02-03 17:36

Jesper G. Poulsen wrote:

> En faktor 2 i forskel, lyder det helt hen i hampen?

Jeg ville sige ca. 5, men om det lige kan mærkes er jo
individuelt.

Fra : Steen Hansen

Dato : 14-02-03 02:41

steder.dk> wrote:

>Greetings!
>
>Hvormeget bedre er et GeForce2 MX200 i forhold til en TNT2 M64 ?

Jeg er noget rystet over tonen fra Jesper G. Poulsen. Der er mennesker
som i deres fritid gratis forsøger at besvare spørgsmålet uden at han
selv tilsynelandende har brugt så meget som et minut på at undersøge
det selv. Der findes utallige steder hvor det er utrolig nemt at læse
hvad forskellen er mellem de to kort.
Hvis det er den fremtidige tone når nogen forsøger at hjælpe, så vil
jeg altså heller smutte et andet sted hen.
Johnjohn, så har en utrolig tålmodighed.
I mine øje bør Jesper ignoreres, og i stedet opfordres til selv at
søge oplysninger i stedet for at råbe af andre som forsøger at hjælpe.

Har i øvrigt selv TNT m64 i en server og Geforce 2 MX i en sekundær
computer, men jeg har faktisk ikke lyst til at fortælle forskellen.

Prøv at være taknemmelig i stedet for, det kan måske give dig bedre
svar i fremtiden.

Steen

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 14-02-03 22:23

Steen Hansen wrote:
< snip steens indlæg >

Kan ikke være andet end enig!

\Mandal

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-02-03 00:11

In dk.edb.hardware.grafikkort, Brian Fisker [8900]
<Fisker@mobilixnet.dk> says...
> Kan ikke være andet end enig!

Tja, man spørger i øst og får svar i vest.

Hvis du er af samme type, så er alt også spildt på dig.

EOD

Fra : Reno Raines

Dato : 16-02-03 18:15

> Kan ikke være andet end enig!

Samme her. PLONK til Jesper G. Poulsen for hans arrogante facon.

RR

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-02-03 19:28

In dk.edb.hardware.grafikkort, Reno Raines <No@Spam.Here.dk> says...
> Samme her. PLONK til Jesper G. Poulsen for hans arrogante facon.

Auf nemer wiedersehen, for din evne til totalt at misforstå en hel
tråd... !!!

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 17-02-03 00:07

> Auf nemer wiedersehen, for din evne til totalt at misforstå en hel
> tråd... !!!

So brave, and yet so childish...

Du skal da ikke regne med at komme ind i en gruppe hvor 99% af brugerne
består af hærdede "nørder", og så få et svar der er 100% forståeligt for
dummies

// Troels

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-02-03 08:21

In dk.edb.hardware.grafikkort, Troels Plougmann Olsen <troels.o@hard-
news.dk> says...
> Du skal da ikke regne med at komme ind i en gruppe hvor 99% af brugerne
> består af hærdede "nørder", og så få et svar der er 100% forståeligt for
> dummies

Det gør jeg skam heller ikke... Jeg forventer bare at man tager stilling
til det der står og intet andet. Jeg er selv en nørd i de grupper hvor
jeg normalt færdes, men jeg tager altid stilling til det der står.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 17-02-03 19:55

> Det gør jeg skam heller ikke... Jeg forventer bare at man tager stilling
> til det der står og intet andet. Jeg er selv en nørd i de grupper hvor
> jeg normalt færdes, men jeg tager altid stilling til det der står.

Ja, men nu siger du så at alle bør være som dig; og stiller dig selv
perfekt. Disse grupper forudsætter næsten at man ved en del om emnet - jeg
vil tro at eksperten.dk er det bedste for de helt grønne.

// Troels

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-02-03 20:23

Troels Plougmann Olsen wrote:
> Ja, men nu siger du så at alle bør være som dig; og stiller
> dig selv perfekt. Disse grupper forudsætter næsten at man
> ved en del om emnet - jeg vil tro at eksperten.dk er det
> bedste for de helt grønne.

Jeg er ikke enig, jeg syntes usenet skal være for alle.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 17-02-03 21:09

> Jeg er ikke enig, jeg syntes usenet skal være for alle.

Jeg kom ikke med mit synspunkt, derfor kan du ikke være ueing Men
bortset fra det, ja, Usenet skal være for alle, desværre er det bare ikke
helt sådan.

// Troels

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-02-03 08:16

Troels Plougmann Olsen wrote:
> Jeg kom ikke med mit synspunkt, derfor kan du ikke
> være ueing

Jo, du skriver du vil mene eksperten.dk er bedre for de
grønne, det mener jeg ikke.

> Men bortset fra det, ja, Usenet skal være for alle,
> desværre er det bare ikke helt sådan.

Det er korrekt, men det er fordi de fleste folk ikke kan sætte
sig ned på en brugers niveau.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-02-03 14:24

> [...]
> Ja, men nu siger du så at alle bør være som dig; og stiller dig selv
> perfekt. Disse grupper forudsætter næsten at man ved en del om emnet - jeg

Jeg stiller ikke mig selv perfekt. Jeg mener bare at man skal kunne
kigge udenfor sin egen lille have.

> vil tro at eksperten.dk er det bedste for de helt grønne.

*Plonk*

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-02-03 00:09

In dk.edb.hardware.grafikkort, Steen Hansen
<steen_hansen@eudoramail.com> says...
> Jeg er noget rystet over tonen fra Jesper G. Poulsen. Der er mennesker
> som i deres fritid gratis forsøger at besvare spørgsmålet uden at han

Der er mennesker som tror at alle der kommer her har kendskab til alle
mulige mærkelige chipsets.

> selv tilsynelandende har brugt så meget som et minut på at undersøge

Jeg har ledt og søgt mangt og meget, men jeg kender _intet_ til
grafikkort. Jeg eksvis ikke ydelsen på et Woodoo-kort.

> Johnjohn, så har en utrolig tålmodighed.

Johnjohn er en overlagt nar. Længere er den ikke.

> I mine øje bør Jesper ignoreres, og i stedet opfordres til selv at

Mikael Nørrelund Andersen har givet mig ganske brugbar info. Han har
taget udgangspunkt i de to chipset som jeg spurgte til _ude_ at forvente
kendskab til alt muligt mærkeligt.

> Har i øvrigt selv TNT m64 i en server og Geforce 2 MX i en sekundær
> computer, men jeg har faktisk ikke lyst til at fortælle forskellen.

Det overlever jeg nok. Jeg har fået fin-fin info andetsteds.

> Prøv at være taknemmelig i stedet for, det kan måske give dig bedre
> svar i fremtiden.

Jeg er skam ganske taknemmelig, for Mikael Nørrelund Andersen har givet
mig nøjagtigt det jeg søgte. Han har præsteret at kigge ud over sin egen
næsetip. Det har Johnjohn ikke.

Fra : sam

Dato : 15-02-03 09:43

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.edb.hardware.grafikkort, Steen Hansen
> <steen_hansen@eudoramail.com> says...
>
> Der er mennesker som tror at alle der kommer her har kendskab til alle
> mulige mærkelige chipsets.

Ja,der er da tydelig vis mange her som ved en del mere end dig.

> Jeg har ledt og søgt mangt og meget, men jeg kender _intet_ til
> grafikkort. Jeg eksvis ikke ydelsen på et Woodoo-kort.

Nej,det kan vi se,JohnJohn er så flink at forklare dig,at Voodoo3 er bedre
end TNT M64.Han forklarer dig også at TNT2 Ultra klarer sig rimeligt i
forhold til geforce2 mx og er
bedre end voodoo3.

> Johnjohn er en overlagt nar. Længere er den ikke.

Tydeligt at se hvem narren her er.....

Jeps,PLONK

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-02-03 12:47

In dk.edb.hardware.grafikkort, sam <sam@pc.dk> says...
> Ja,der er da tydelig vis mange her som ved en del mere end dig.

Hvorfor tror du jeg stiller et spørgsmål?

Fordi jeg selv kender alle svarene?

> Nej,det kan vi se,JohnJohn er så flink at forklare dig,at Voodoo3 er bedre
> end TNT M64.Han forklarer dig også at TNT2 Ultra klarer sig rimeligt i
> forhold til geforce2 mx og er
> bedre end voodoo3.

Og hvad kan jeg bruge den oplysning til?

1. Jeg kender ikke Voodoo3.

2. Udtalelsen giver ikke konkrete facts.

> Tydeligt at se hvem narren her er.....

Ja, det person der forventer de forkerte forudsætninger.

> Jeps,PLONK

Okay, det er med den på, hva'?

Auf nemer wiedersehen...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-02-03 12:30

Jesper G. Poulsen wrote:
> Der er mennesker som tror at alle der kommer her har
> kendskab til alle mulige mærkelige chipsets.

Det er rigtigt, det er en stor fejl.

> Jeg har ledt og søgt mangt og meget, men jeg kender _intet_ til
> grafikkort. Jeg eksvis ikke ydelsen på et Woodoo-kort.

Det gør jeg egentligt heller ikke, kun udfra div. tests.

> Johnjohn er en overlagt nar. Længere er den ikke.

Ingen kommentarer.

> Mikael Nørrelund Andersen har givet mig ganske brugbar
> info. Han har taget udgangspunkt i de to chipset som jeg
> spurgte til _ude_ at forvente kendskab til alt muligt mærkeligt.

Tak for de fine ord, selvom jeg mener denne diskussion kunne
være undgået.

> Jeg er skam ganske taknemmelig, for Mikael Nørrelund
> Andersen har givet mig nøjagtigt det jeg søgte.

Det var godt ;)

> Han har præsteret at kigge ud over sin egen næsetip.

Som er ca. 3 gange så stor nu, som i torsdags da jeg
skrev, pga. den nu er brækket efter en drabelig flytning af
et fodboldmål ;(

> Det har Johnjohn ikke.

Det er klart, at Johnjohn har lavet en forkert antagelse,
nemlig at han antog du kendte ydelsen på et Voodoo3.
Hvis vi antager at du, Jesper, fortalte Johnjohn i dit
andet indlæg at du ville have målinger lavet direkte med
et TNT2 M64, så kunne hele dette være undgået.

God weekend til jer alle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-02-03 18:00

In dk.edb.hardware.grafikkort, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> says...
> Det er rigtigt, det er en stor fejl.

Det var et ganske diffust svar jeg fik fra johnjohn.

> Tak for de fine ord, selvom jeg mener denne diskussion kunne
> være undgået.

Det kunne den sikkert nok, men så havde vi aldrig fundet ud af hvad
fornuftig hjælp er og hvad ringe hjælp er.

> Det var godt ;)

Nemlig lidt om personlige erfaringer. Testresultater kan ikke bruges til
noget fornuftigt, da ydelsen afhænger af det software der tilgår kortet.

> Som er ca. 3 gange så stor nu, som i torsdags da jeg
> skrev, pga. den nu er brækket efter en drabelig flytning af
> et fodboldmål ;(

Hvordan gør man det?

> Hvis vi antager at du, Jesper, fortalte Johnjohn i dit
> andet indlæg at du ville have målinger lavet direkte med
> et TNT2 M64, så kunne hele dette være undgået.

Jeg spurgte til ydelsesforholdet mellem de to kort. Dermed er det
irrelevant hvad andre kort yder. Hvis du vil vide ydelsesforholdet
mellem en Skoda og en Porsche er det da også irrelevant hvad en Ferrari
eller en Ford kan.

> God weekend til jer alle.

ILM.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-02-03 12:44

Jesper G. Poulsen wrote:
> Det var et ganske diffust svar jeg fik fra johnjohn.

Enig, Johnjohn lavede nogle forkerte antagelser.

[At undgå denne tåbelige diskussion]
> Det kunne den sikkert nok, men så havde vi aldrig fundet
> ud af hvad fornuftig hjælp er og hvad ringe hjælp er.

Okay, nu strækker vi den vist lidt. I denne gruppe diskuterer
vi grafikkort.

[Personlige erfaringer kontra testresultater]
> Testresultater kan ikke bruges til noget fornuftigt, da
> ydelsen afhænger af det software der tilgår kortet.

Jeg er af den tro, at testresultater kun kan give svar på
hvilket kort der yder flest FPS i en given situation.

[Min næse ;)]

> Hvordan gør man det?

Ja, det er sgu't nemt, men...:
Glider på det is der er på græsset og på en eller anden måde
kaster målet op i fjæset på sig selv... Kaldte du mig uheldig?
Jeg er født d. 13. og det skete d. 13. *LOL*

> Jeg spurgte til ydelsesforholdet mellem de to kort. Dermed er det
> irrelevant hvad andre kort yder.

Helt enig.

> Hvis du vil vide ydelsesforholdet mellem en Skoda og en
> Porsche er det da også irrelevant hvad en Ferrari eller en
> Ford kan.

Ikke hvis man som Johnjohn antager, at du kender ydelsen
mellem Skodaen og Forden ;)
Nå, det er vist for langt ude nu.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-02-03 16:42

In dk.edb.hardware.grafikkort, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> says...
> Okay, nu strækker vi den vist lidt. I denne gruppe diskuterer
> vi grafikkort.

Ja, men jeg spurgte efter hjælp, ikke en diskussion om alle mulige kort.
I andre grupper hjælper jeg, hvis det er mig muligt.

> Jeg er af den tro, at testresultater kun kan give svar på
> hvilket kort der yder flest FPS i en given situation.

Nemlig og hvad kan man så bruge det til, reelt set?
Ikke andet end "min far er stærkere end din far"-diskussioner.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 15-02-03 15:19

> Hvormeget bedre er et GeForce2 MX200 i forhold til en TNT2 M64 ?

Det yder ca. det dobbelte, hvis du ser på 3dmarks. Ser du i spil som Quake3
ved 1024*768 er frameraten på MX200 ca. 40% højere end på M64.

// Troels

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-02-03 17:52

> [...]
> Det yder ca. det dobbelte, hvis du ser på 3dmarks. Ser du i spil som Quake3
> ved 1024*768 er frameraten på MX200 ca. 40% højere end på M64.

Okay, så er det sikkert heller ikke helt hen i hampen at jeg ikke mærker
nogen forskel ved et spil som Colin McRae 2.0.

Jeg har ikke prøvet i andet end 640*480, da jeg ikke ved om ydelsen går
drastisk ned ved højere opløsninger.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 16-02-03 15:49

> [...]
> nogen forskel ved et spil som Colin McRae 2.0.
>
> Jeg har ikke prøvet i andet end 640*480, da jeg ikke ved om ydelsen går

Det er jo det... TNT2 kan måske køre det ved 30 fps, som opfattes som
flydende, mens MX200 måske drøner afsted med 50-60 fps... De sidste 30 fps
har ikke så meget at sige, udover at det viser der er et kraftoverskud.
*
Mit Voodoo3 1000 (clocket til 3000 hastighed, 1000 = OEM, mener det var 125
på core std.) kunne trække CMR 2.0 i 800*600, med lidt god vilje 1024*768,
flydende.

// Troels

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-02-03 16:51

> [...]
> har ikke så meget at sige, udover at det viser der er et kraftoverskud.

Jeg har nu prøvet efter og det føles som om det kører bedre i 800*600.
Jeg har dog ikke alle detaljer slået til. Jeg har prøvet dem af, men man
mister illusionen af fart, synes jeg.

Hvad går mipmap-ondstillingerne ud på? Bilinear - trilinear?
Jeg har læst mig til at det har med OpenGL at gøre, men jeg har ikke
fundet noget konkret på det. Hvad bør man anvende i CMR2.0 ?

> Mit Voodoo3 1000 (clocket til 3000 hastighed, 1000 = OEM, mener det var 125

Nu kender jeg, som tidligere nævnt, intet til Voodoo-kortene...