The same procedure as last year...........~
Fra : Thomas

Dato : 13-02-03 10:37

Ej for satan......... hvorfor skal man igennem den samme scene hvert eneste
år, hvor motorcyklen absolut skal spille kostbar, når den skal startes 1.
gang ? Men jeg måtte melde pas i går for første gang i 4 år, det ville
den slet ikke!!!!! Der kom bare et par store brag i udstødningerne, og så
skete der ellers ikke mere. Jeg brugte starthjælp fra et bilbatteri, men
det skulle vel ikke kunne have ødelagt tænding eller noget? Der var
kommet lidt sprit i benzinen inden vinteren, og hældt lidt olie i
cylinderne. Og netop pga olien, havde jeg tændrørerne ude måske 10 gange
undervejs, for at se om de var fri for olie, og det blev de også, men liv
kom der aldrig

Godt det ikke var den 1/3 i går..... så havde der været panik

Mvh

Thomas
XS 400 Seca

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-02-03 10:46

> Ej for satan......... hvorfor skal man igennem den samme scene hvert
> eneste år, hvor motorcyklen absolut skal spille kostbar, når den skal
> startes 1. gang ?

Da jeg skulle starte min Seca for første gang i år efter 2 måneders
stilstand, sprang den igang med det samme, så det er ikke altid det volder
besvær.

> Men jeg måtte melde pas i går for første gang i
> 4 år, det ville den slet ikke!!!!! Der kom bare et par store brag i
> udstødningerne, og så skete der ellers ikke mere.

Tøm svømmerhusene og genfyld dem med 'pri' funktionen. Lad være med at give
den choker, når du nu prøver på at starte den igen. Den er sikkert druknet.
Ingen choker og ingen gas, og så tryk på starteren indtil den begynder at
lyde som om den forsøger på at starte. Så kan jeg normalt give lidt gas, og
så er den kørende.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Janhp

Dato : 13-02-03 11:22

> cylinderne. Og netop pga olien, havde jeg tændrørerne ude måske 10 gange
> undervejs, for at se om de var fri for olie, og det blev de også, men liv
> kom der aldrig

Hej!

Har netop været ude for det samme med min bandit - skift tændrørene og du
starter - jeg gjorde i hvertig fald

Jeg havde også prøvet alt det nu nævner, men pga af kulden var tændrørene
'brændt af'. Det havde også siddet i siden 98.

...hygge!
...Jan

Fra : Thomas

Dato : 13-02-03 22:21

Tak for svarene... Jeg vil tømme svømmerhusene i morgen, og rense samt
tørre tændrørerne i 1. omgang. Der kom helt nye i for få km siden, så jeg
håber at holde de penge hjemme til nogle liter benzin istedet for

Mvh

Thomas
XS 400 seca, den stillestående model