Prisniveau på Gran Canaria (Puerto Rico)?
Fra : JE

Dato : 12-02-03 19:06

Om 3 uger skal jeg til Puerto Rico. Jeg har før været der, det er ca. 5 år
siden.

Er der nogen som kan fortælle hvordan prisniveauet har udviklet sig. Jeg
tænker på om Euro'ens indtog på øen, har presset priserne (fx på mad og
drikke) gevaldigt i vejret (som man hører at den har gjort andre steder i
sydeuropa).

Mvh Jan

Fra : bingo

Dato : 12-02-03 19:10

On Wed, 12 Feb 2003 19:06:17 +0100, "JE" <janelne@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>tænker på om Euro'ens indtog på øen, har presset priserne (fx på mad og
>drikke) gevaldigt i vejret (som man hører at den har gjort andre steder i

Hej Jan !

Jotak - regn med at turistsupermarkederne røver dig totalt - TOTALT
dyrt. I en dyrepark gav vi 80 dkr. for 2 slatne sandwiches + 2 colaer
!!!!!! Kør ud af byen hvis du skal handle madvarer. Til gengæld synes
jeg ikke det var så dyrt at spise ude, der lignede priserne, det vi
havde været vant til fra tidligere. Nu skal det lige nævnes, at vi var
i Playa De Las Americas på Tenerife, men kan ikke forestille mig det
er bedre i Puerto Rico, som også et et Meget turistet sted. Vi var
afsted i Nov 2002 - og i Juli 2002 var vi på Rhodos - nøjagtigt samme
mønster - turistbutikkerne er vildt dyre, men de "lokale butikker"
lidt længere væk er til at have med at gøre. Altså kik dig for eller
bliv snydt.

Mogens

Fra : hr.P

Dato : 12-02-03 21:09

"bingo" <mvj@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jotak - regn med at turistsupermarkederne røver dig totalt - TOTALT
> dyrt. I en dyrepark gav vi 80 dkr. for 2 slatne sandwiches + 2 colaer

Hvorfor er det røveri??
Det er vel nogenlunde samme pris - eller måske billigere - end du skal
betale i en dansk dyrepark.
Er sydeuropas eneste berettigelse at de skal levere billige - og helst meget
billige - varer til nordeuropæere på ferie?

mvh. leif

Fra : Jørgen

Dato : 12-02-03 21:24

"hr.P" <leif.poulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er sydeuropas eneste berettigelse at de skal levere billige - og helst meget
> billige - varer til nordeuropæere på ferie?

Det er røvende dyrt på turiststederne på de Canariske Øer.

Vælger du de butikker hvor de indfødte LOKALE køber sine varer, der er det billigt !
Gå til de lokales spisesteder omme bagved i en sidegade/baggård, der er det billigt !

Alle steder med "havkik" der kan du regne med 2-3 gange pris, end hvad de lokale betaler !
Hvor spisekortet er "oversat" til dansk-svensk-norsk-tysk-hollandsk osv. det er dyrt !
Jeg taler af erfaring, taler spansk,portugisisk,fransk,italiensk,græsk,tysk og engelsk,
spiser
altid der hvor den lokale præst holder til.

Fra : bingo

Dato : 12-02-03 21:40

On Wed, 12 Feb 2003 21:08:38 +0100, "hr.P" <leif.poulsen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>Er sydeuropas eneste berettigelse at de skal levere billige - og helst meget
>billige - varer til nordeuropæere på ferie?

Næ - men de skal ikke bare fordi de har fået indført den hellige EURO
runde op og gange med 2 - de kunne da have nøjes med at konvertere
nøjagtigt efter kursen. Når man har været på Tenerife mange gange og
så lige pludselig finder, at alt er steget MEGAMEGET - så kalder jeg
det røveri - BASTA ! Giv mig en god grund til at de fastsætter priser
i EURO langt over den direkte kurs - for at gøre det helt klart så
kender jeg altså priserne før EUROEN - der er ikke noget der
retfærdiggør denne lidt kunstneriske brug af kursen !

Jeg forlanger ikke at skulle leve for 10.- kr om dagen - men de priser
de sat alt op til nu hører ingen steder hjemme. Heldigvis opdager
turisterne det meget hurtigt - og hvad sker der så ?????? I Nov. da vi
var der sidst, snakkede alle om de meget forhøjede priser. Mn kone
var hos damefrisør og denne frisør sagde direkte , det her bliver
vores undergang økonomisk.Selvfølgelig skal de Canariske Øer da levere
billige priser til os Nordboere - de er skattefrit område og
afgiftsfrit område, og det har da altid betydet billig ferie. Hvis de
vil presse citronen ( Euroen) - go´ foirnøjelse !

Mogens

Fra : Jørgen

Dato : 12-02-03 22:16

> On Wed, 12 Feb 2003 21:08:38 +0100, "hr.P" <leif.poulsen@mail.dk>
> wrote:

Et godt råd bliv hjemme !

Fra : bingo

Dato : 13-02-03 06:04

On Wed, 12 Feb 2003 22:16:24 +0100, "Jørgen" <karlson@sunsite.dk>
wrote:

>"bingo" <mvj@iname.com> skrev i en meddelelse
>>

>Et godt råd bliv hjemme !
Tak skal du have - meeeen jeg tror nok jeg ikke behøver gode råd ang.
lige netop det - har rigelig rejseerfaring til at kunne råde mig selv.
det eneste jeg prøvede var bare at forklare en udvikling på
Canarie-øerne med egne erfaringer - og så trækker du det ned på et
lettere barnligt og hånligt plan - nå lad det nu ligge.

Hilsen fra Mogens

Fra : JE

Dato : 13-02-03 18:02

Mogens skrev:
> Næ - men de skal ikke bare fordi de har fået indført den hellige EURO
> runde op og gange med 2.

Hej Mogens

Tak for dine tilbagemeldinger!

Jeg er iøvrigt helt enig med dig, i dine betragtninger om de skyhøje priser
pga. euroens indførelse.

Mvh Jan

Fra : Mette Pallesen

Dato : 13-02-03 19:04

- de er skattefrit område og
> afgiftsfrit område, og det har da altid betydet billig ferie. Hvis de
>

> Mogens

Hej Mogens

Bevis at det er skattefrit område. Eller er det bare din fantasi ?

Adios

Mette

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 12-02-03 23:12

Hej

"JE" <janelne@mail.tele.dk> wrote:

>Om 3 uger skal jeg til Puerto Rico. Jeg har før været der, det er ca. 5 år
>siden.
>Er der nogen som kan fortælle hvordan prisniveauet har udviklet sig.

Jeg har lige været en kort tur dernede. - regn med stort set samme
niveau som herhjemme, måske endda en smule højere.

Så der er blevet dyrt, og det kunne også tydeligt ses, alle restauranter
m.v. stod gabende tomme, samtidigt kunne man se alle turisterne slæbe
sig skæve med indkøb fra supermarked. - Folk køber ind og holder sig
selv med mad.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Mette Pallesen

Dato : 13-02-03 19:06

> [...]
>
> Så der er blevet dyrt, og det kunne også tydeligt ses, alle restauranter
> m.v. stod gabende tomme, samtidigt kunne man se alle turisterne slæbe

Hej Ole

Det er jo nok fordi der er lavsæson lige nu? Kør en tur til Hvide Sande og
tæl tyskere og nordmænd, eller?

Hej

Mette

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 13-02-03 22:55

Hej Mette

"Mette Pallesen" <mette.p@oncable.dk> wrote:

>Det er jo nok fordi der er lavsæson lige nu? Kør en tur til Hvide Sande og
>tæl tyskere og nordmænd, eller?

Njae, det er jeg nu ikke helt enig med dig i Faktisk er det netop
højsæson på de kanarisk øer i disse måneder. - Deres lavsæson er i
sommermånederne, bare se på rejseudbuddet og priserne dertil, så kan du
tydelig se hvornår det er sæson, lige nu kommer man nemt af med op mod
5000,- kr. for een uge. (jeg tænker ikke lige på denne uge hvor børnene
har skoleferie).

--
M.v.h. Ole®

Fra : bingo

Dato : 13-02-03 23:32

On Thu, 13 Feb 2003 19:06:29 +0100, "Mette Pallesen"
<mette.p@oncable.dk> wrote:
Hej Mette

>Det er jo nok fordi der er lavsæson lige nu? Kør en tur til Hvide Sande og
>tæl tyskere og nordmænd, eller?

Det kan vist ikke blive mere højsæson i øjeblikket - Canarieøernes
højsæson er vinter - Mallorca er om sommeren.

Mogens