Garfik kort til,Counter-Strike
Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 12-02-03 14:41

Min kammerats søn vil gerne have opdateret sin AMD800 så den kan køre
counter-Strike.

Det er ikke den store PC det ved jeg godt men da drenge skal på efterskole
om 1/2år, så er der ikke nogen grund til at smide mange penge i en Hel PC
der skal stå stille et år og dermed blive forældet, derfor skal den bare
have lidt kunstig åndrat.

Han skal således have 256Mb ekstra til de 128 han har

Jeg har læst anmeldelser i Komputer for alle og Datatid
de snakker om MSI Geforce4 Ti 4200 som vinder begge to og kortet koster ca.
1600kr
Men MSI Geforce MX440 til 699 er et godt køb
Men det et er Connect3D Randeon 9000 PRO 64 til 874 kr. også (som Sapphire
med 128Mb for 1079)

men hvad vil man anbefale af grafik kort
1) køb det til 1600 det kan følge med om 1,5 år i en ny PC
2) det der 9000kort er sku fint fint og så spare du ca500-600kr
3) glem det kort om 1,5 år, med den lille PC kan du nøjes med det kort til
700kr for du ved ikke hvad der rykker om 1,5 år og så er de ekstra penge
måske bare smidt ud af vinduet ?

--
Hilsen Kai

Ibizans & 75% Berner Sennen Hvalpe kryds klar til salg tirsdag i uge 15
Mail for nærmer information

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 12-02-03 14:46

"Kai L J Rasmussen" <klr@pc.dk> wrote in message
> [...]
> 700kr for du ved ikke hvad der rykker om 1,5 år og så er de ekstra penge

Helt klart 2) eller 3), som begge fint kan trække CS. Alle kortene vil være
kraftigt forældede om 1,5 år, så med den korte tidshorisont for den
umiddelbare brug, så vælg det billigste.

Mads Holmer-Jensen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 12-02-03 14:56

Kai L J Rasmussen skrev: (messageID:

> [...]
> 3) glem det kort om 1,5 år, med den lille PC kan du nøjes med det kort
> til 700kr for du ved ikke hvad der rykker om 1,5 år og så er de ekstra

Jeg ville klart vælge et Connect3D Radeon9000pro med 64Mb*. Det er et
glimrende kort til prisen, og det vil fint kunne afvikle CS med et godt
resultat. Der er ingen pointe i at sætte kraftigere grafikkort i, da CPU
(og muligvis andet i PC'en) vil være en flaskehals.

*) Jeg har sådan et kort selv, og er fuldt ud tilfreds med det :)

--
Kasper Damkjær

http://damkjaer.net/
- nu med mere brun!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-02-03 14:58

"Kai L J Rasmussen" <klr@pc.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> 3) glem det kort om 1,5 år, med den lille PC kan du nøjes med det kort
> til 700kr for du ved ikke hvad der rykker om 1,5 år og så er de ekstra

Kan tilslutte mig Mads' post og ville blot smide min 5 øre med i disk. og
fortælle at CS er så "forældet" at det sagtens kan køre på fx et TNT2 kort
som idag kan anskaffes for ret så lidt penge.

--
Bjarke Andersen

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 12-02-03 15:42

> [...]
> fortælle at CS er så "forældet" at det sagtens kan køre på fx et TNT2 kort
> som idag kan anskaffes for ret så lidt penge.

ahhhh TNT2 og CS idag er ikke en god ide......min forlovedes pc kører med en
K6-2 500 og TNT2 med 32 mb ram og det er sgutte sjovt at spille på....
så hellere et Geforce 2MX 200 / 400 som minimum.......

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-02-03 15:43

"[SANTA]-Cinnober" <cinnober@santaclan.dk> crashed Echelon writing

> ahhhh TNT2 og CS idag er ikke en god ide......min forlovedes pc kører
> med en K6-2 500 og TNT2 med 32 mb ram og det er sgutte sjovt at spille
> på.... så hellere et Geforce 2MX 200 / 400 som minimum.......

Er det ikke CPU'en der lige er en anelse for lille??

Duron 750 og TNT2 M64 32MB klarer det fint her.

--
Bjarke Andersen

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 12-02-03 16:07

> "[SANTA]-Cinnober" <cinnober@santaclan.dk> crashed Echelon writing

> Er det ikke CPU'en der lige er en anelse for lille??
>
> Duron 750 og TNT2 M64 32MB klarer det fint her.

Min Duron750 med TNT2 kørte også Cs fint i 800x600. Men kører det noget
bedre nu efter jeg
har skruet lidt på min Cpu 750@800 og har sat en GF4 MX420 ddr i. Nu kører
det godt selv i en 1280 opløsning.
Han kan købe mit TNT2 M64 kort med 32mb ram for 100kr....

Hygge

Fra : Niels T

Dato : 13-02-03 00:50

Hej Søren! Hvis der er tv-out på dit kort - vil jeg faktisk gerne købe det
for 100 p.p.

skriv tilbage hvis du er interesseret..

-Niels

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 13-02-03 00:48

> Er det ikke CPU'en der lige er en anelse for lille??
>
> Duron 750 og TNT2 M64 32MB klarer det fint her.

Det vil jeg give medhold i. Min Duron 750 og Matrox G400 DualHead kørte CS
glimrende i 1280x1024. Aztech bad den dog pænt om at gå ned på 1024x768 igen
=)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

reply by email? Remove the spammer in address

Fra : No1

Dato : 12-02-03 23:35

> [...]
> K6-2 500 og TNT2 med 32 mb ram og det er sgutte sjovt at spille på....
> så hellere et Geforce 2MX 200 / 400 som minimum.......

Jeg kører med et GF2 MX400 og det er fint til CS, bortset fra når der bliver
kastet smoke grenades, desværre.

Jeg tage et GF4 MX440. Et fra Innovision kan fås for ca. 500 kr. Det ville
jeg nok tage.

se www.edbpriser.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-02-03 13:58

Kai L J Rasmussen wrote:
> men hvad vil man anbefale af grafik kort
> 2) det der 9000kort er sku fint fint og så spare du ca500-600kr

Eller et Geforce2 MX kort.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar på email.

Fra : mig

Dato : 07-04-03 07:40

Vil lige advare mod ATI og CS da ati kort ifølge www.rage3d.com har et par
bugs med frameraten. Køb evt. et Daytona GeForce3 TI200 TV-Out 128 mb det
koster 776 kr. Så får han cool framerate, og tro mig framerate er alt i CS.
Er selv CS-gamer