Kædeopstramning
Fra : Omar Diemer

Dato : 12-02-03 11:14

Jeg har tidligere haft MC'er med kardan og derfor ikke haft det "problem"
med kædesmøring etc.

Mit spørgsmål er nu, hvis jeg selv skal kontrollere og justere kæden på min
MC, hvor stram skal sådan en være?
Og hvor meget smørelse skal den have?

Fra : Omar Diemer

Dato : 12-02-03 12:49

Jeg glemte at nævne, det er en CBR-1000F sc24 92'

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 12-02-03 13:11

når din mc står på begge hjul skal du kunne løfte kæden ca 2 cm på midten.

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Hekto

Dato : 12-02-03 12:20

In article <3e4a1e4e$0$10982$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
okd@email.dk says...
> Mit spørgsmål er nu, hvis jeg selv skal kontrollere og justere kæden på min
> MC, hvor stram skal sådan en være?
> Og hvor meget smørelse skal den have?

Der burde stå noget i din brugermanual til cyklen?
Det kan være lidt forskelligt havd der foreskrives.

Jeg smører for hver ca. 500 km.

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * Ka' man få en Suzuki GS
450 til at lyde som en Duc' 998?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 12-02-03 17:08

Omar Diemer <okd@email.dk> skrev i en

> Mit spørgsmål er nu,
> hvor meget smørelse skal den have?

Ikke for meget - det overskydende havner på di bagfælg og er til ingen nytte
og stor irritation når det skal af igen!
Så hellere lidt mindre og til gengæld lidt oftere!
Hvis du holder godt øje med kæden, må den ikke begynde at være spejlblank =>
fedtfri!

> .......hvis jeg selv skal kontrollere og justere kæden på min MC, hvor
> stram skal sådan en være?

Den ultimative metode til at finde sit(!) ideelle justeringsmål er at finde
på DMC's FAQ!
Link: www.dmc-org.dk FAQ'en er at finde blandt "knapperne" ude til
venstre på skærmbilledet!

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 12-02-03 17:21

> Hvis du holder godt øje med kæden, må den ikke begynde at være spejlblank
=>
> fedtfri!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvad hvis man bruger dry lube... ???

Det kan squtte rigtig ses.. og ser faktisk ud som om rullerne på kæden er
helt blanke..

--
MVH.
Jon Larsen