Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
3DMark03 frigivet!
Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 12-02-03 09:51

http://www.futuremark.com/

Mads Holmer-Jensen

Fra : Kim

Dato : 12-02-03 12:08

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> wrote in message
news:3e4a0af2$0$2555$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> http://www.futuremark.com/

Damn det fylder næsten 180MB, de er da ikke rigtig kloge :)
jeg tror ikke at det er noget for min 1333 Tbird med GF2,
men tak for linket :)

Fra : lars

Dato : 12-02-03 12:26

link til 3dmark 2003

http://81.19.225.155/3dmark03.php

og link til nogle test runs med 2003

http://www.computerbase.de/article.php?id=176&page=4

hilsen lars

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 12-02-03 12:32

"lars" <xxx@xx.xx> wrote in message news:b2dau3$1fpe$1@news.cybercity.dk...
> link til 3dmark 2003
>
> http://81.19.225.155/3dmark03.php

Tak for et link der virker. Det er ellers ikke til at få fat i rundt
omkring.

Mads Holmer-Jensen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 12-02-03 15:50

Mads Holmer-Jensen wrote:
> Tak for et link der virker. Det er ellers ikke til at få fat i rundt
> omkring.

Jeg kan kun tilslutte mig, henter nu med ca. 105 KB/s.

Mvh

Bruno

Fra : Kim

Dato : 12-02-03 12:35

"Kim" <weed@buzzle.com> wrote in message
> Damn det fylder næsten 180MB, de er da ikke rigtig kloge :)
> jeg tror ikke at det er noget for min 1333 Tbird med GF2,
> men tak for linket :)

Ja jeg kunne jo så ikke lade være og prøve alligevel,
her er min scoremed dette system.

AMD 1333 Tbird
Geforce 2 Ti 64MB
ecs K7VTA3
768 DDR

Jeg fik 182 point, slå den do

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 12-02-03 13:36

"Kim" <weed@buzzle.com> wrote in message

> Ja jeg kunne jo så ikke lade være og prøve alligevel,
> [...]

Ok do:

Med XP1600+
GF2Ti @ 430Hz RAMclock
Epox 8kha+
512MB DDR 2100

..........and the result is...........

223!!!

Publikum jubler...........ahem.

Lidt tynd kop te kun at kunne køre 1 ud af 4 gametests

Nu må de godt snart få smidt nogle sendinger Radeon 9500 Pro afsted, for så
er jeg klar igen

Mads Holmer-Jensen

Fra : Kuruderu

Dato : 12-02-03 13:55

> "Kim" <weed@buzzle.com> wrote in message

> Ok do:
>
> Med XP1600+
> GF2Ti @ 430Hz RAMclock
> Epox 8kha+
> 512MB DDR 2100
>
> .........and the result is...........
>
> 223!!!
>
> Publikum jubler...........ahem.
>
> Lidt tynd kop te kun at kunne køre 1 ud af 4 gametests
>
> Nu må de godt snart få smidt nogle sendinger Radeon 9500 Pro afsted, for

> [...]
Xp2200+
Radeon 9700 Pro
Soyo KT400
1 GB Pc2100 DDR

lige uder 4400 (4375 mener jeg)

alt sat til default settings og med Catlyst 3.1 drivere... laver en test med
omega drivere senere...

--
Kuruderu

Don't confuse luck with skill

Remove BLABLA from my email to reply.

Fra : Morten

Dato : 12-02-03 13:57

1279 point

XP 1800
GF4 TI 4200
256 DDR 2100

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e4a3f9c$0$24673$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 12-02-03 16:05

"Mads Holmer-Jensen" skrev:

> Med XP1600+
> GF2Ti @ 430Hz RAMclock
> Epox 8kha+
> 512MB DDR 2100
>
> .........and the result is...........
>
> 223!!!

Pentium 4 Northwood 2133mhz (oc'ed 1,6er)
512mb pc2100 ddr-ram
GeForce Ti4200 128mb

Score: 1310

Mvh.
David

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 12-02-03 14:38

Kim skrev: (messageID: <news:3e4a3164$0$134
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>)

> AMD 1333 Tbird
> Geforce 2 Ti 64MB
> ecs K7VTA3
> 768 DDR
>
> Jeg fik 182 point, slå den do

Asus P4S533
Intel P4 1,8GHz
512Mb DDR333
Radeon9000pro 64Mb
WindowsXP pro
DirectX 9.0
Catalyst 3.1

= 1084 3DMarks

Geez, jeg håber snart Radeon9700pro falder lidt i pris...

--
Kasper Damkjær

http://damkjaer.net/
- nu med mere brun!

Fra : RpR

Dato : 12-02-03 16:02

> Jeg fik 182 point, slå den do

XP2100+
256mb SD ram
GF4 Ti4200 @ 270Mhz core / 550Mhz ram

= 1359

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Tom Jørgensen

Dato : 12-02-03 16:56

"RpR" <rpr@NOFRIGGINSPAMmopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> XP2100+
> 256mb SD ram
> GF4 Ti4200 @ 270Mhz core / 550Mhz ram
>
> = 1359
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery.com - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.com
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --

p4 3.06Ghz
1024 ddr ram
radeon 9700pro
800x600 32bit = 6280

Fra : lars

Dato : 12-02-03 17:06

p4 2.53Ghz overclocked til 2.8Ghz
1024 pc 2700 ram
sapphire radeon 9700 atlantis (ikke pro og ikke overclocked)
1024x768 32bit alting standard = 4147

hilsen lars

Fra : SSn

Dato : 12-02-03 22:30

3DMark03, default benchmark: 1786 3DMarks

XP2200+@1904 MHz (14,0x 136/34) Vcore: 1,80 V
ASUS A7V333 (med raid-controller)
2 x 512 MB PC2700 (Samsung)

ASUS V8460 Ultra de luxe 305/676 MHz

WindowXP Pro med Nvidia Detonator 42.86

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 13-02-03 01:03

P4 2.4@2.48
512 PC2700
Asus V8440
3Dmark03 alt som standard
= 1530

VH
Peter

Fra : H3nrik V!

Dato : 13-02-03 15:58

1729 3DMarks

P4 1.6@2.68 (167FSB)
ABiT BD7-II
512MB Samsung PC2700
Palit GF4Ti4200 @ 330/580

--
/H3nrik V!

Hey - Intel made a P4 2.66 with a 166MHz FSB - and marked it as a 1.6 GHz...
;)

My opinion of dual channel DDR pretty much follows:
http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : H3nrik V!

Dato : 13-02-03 22:39

"H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote in message
> 1729 3DMarks

1819 3DMarks med detonator 42.86 i stedet for 41.09...!

Fra : RpR

Dato : 13-02-03 23:49

> 1819 3DMarks med detonator 42.86 i stedet for 41.09...!

Self', 42.86 har jo heller ikke alle effekterne slået til...
Se bl.a. på maskingeværdsilden i fly scenerne, den mangler helt.

Fra : H3nrik V!

Dato : 14-02-03 23:14

"RpR" <rpr@NOFRIGGINSPAMmopedgallery.com> wrote in message

> Self', 42.86 har jo heller ikke alle effekterne slået til...
> Se bl.a. på maskingeværdsilden i fly scenerne, den mangler helt.

Whut? Det lyder skidt... Gider ikke installere 41.09 igen for at teste.
Andre, der kan bekræfte dette?

Fra : RpR

Dato : 15-02-03 14:21

> Whut? Det lyder skidt... Gider ikke installere 41.09 igen for at teste.
> Andre, der kan bekræfte dette?

Du kunne jo bare starte 3Dmark03 op og se fly scenen med dine 42.86?

Fra : H3nrik V!

Dato : 15-02-03 21:09

> Du kunne jo bare starte 3Dmark03 op og se fly scenen med dine 42.86?

Nu gjorde jeg det jo så alligevel... ;) Well - nedtur...! Du har ret - 42.86
driveren slår nogle visuelle effekter fra... Nederen!

Fra : RpR

Dato : 16-02-03 00:46

> Nu gjorde jeg det jo så alligevel... ;) Well - nedtur...! Du har ret -
42.86
> driveren slår nogle visuelle effekter fra... Nederen!

Jeg fik også godt 200 mere i 3Dmark03, men syntes så der manglede noget =)
Oh well, sikkert ikke for sjov det er en beta.

Fra : Erik

Dato : 12-02-03 23:34

Score: 1553

AthlonXP2100+
MSI GF4 Ti4400
512MB pc2700 ram
detonator 42.86
ingen oc.

Fra : sam

Dato : 13-02-03 07:14

Score: 3380
AthlonXP1900+@1671Mhz
Hercules 9500 Pro
512MB pc2100 ram
SoltekDRV4

/sam

Fra : Karsten Vinding

Dato : 13-02-03 08:09

"Kim" <weed@buzzle.com> wrote in message

> Jeg fik 182 point, slå den do

AMD XP2400+ ved 2,2GHz.
ASUS A7V8X m 512MB PC2700 ram ved 352Mhz
ATI Radeon 7500 64Mb ved 310,5Mhz core / 490Mhz mem

tadada...

332 3Dmarks...

Tid til et nyt GFX kort tror jeg.

Radeon 9500Pro ser passende ud, og nu kommer GFFX og Radeon 9900 snart, så
det falder nok lidt i pris.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-03 15:58

> [...]
>
>AMD XP2400+ ved 2,2GHz.
>ASUS A7V8X m 512MB PC2700 ram ved 352Mhz
>ATI Radeon 7500 64Mb ved 310,5Mhz core / 490Mhz mem

Ja, det lader til at GF gør en forskeld her, jeg troede da at den
også tog bare lidt mere hensyn til anden hardware.
Men Radeon rykker bare her.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-02-03 15:57

"Kim" <weed@buzzle.com> crashed Echelon writing

> Jeg fik 182 point, slå den do

119

Dell C810 1Ghz P3
Geforce2GO 32MB DDR
512MB DDR

Desuden jeg kunne kun køre 1 gametest og så 3DMark referede til at jeg
skulle hente 2001 versionen for de andre gametests.

Indeholder 2003 kun 1 game test eller simpelthen fordi mit udstyr slet ikke
vil kunne køre de andre tests?

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim

Dato : 13-02-03 20:11

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
<Klip>
> Indeholder 2003 kun 1 game test eller simpelthen fordi mit udstyr slet ikke
> vil kunne køre de andre tests?

Det er dit udstyr der ikke kan køre de andre test, jeg har samme problem
og fik samme besked med at hente det gamle 2001 til mit system :)

Fra : SortePer

Dato : 13-02-03 12:22

jeg fik 3446. og 5054 med alt slået til

ADM 1200 Tbird
Radeon 9700 128 ram
512 DDR

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e4a0af2$0$2555$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Vega

Dato : 13-02-03 20:50

Skal man have directx 9 for at kunne køre dette program?

Mvh. Vega.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 13-02-03 20:56

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message
> Skal man have directx 9 for at kunne køre dette program?

Ja:

http://www.futuremark.com/products/3dmark03/?minreq

Mads Holmer-Jensen

Fra : Vega

Dato : 13-02-03 21:10

1523 3Dmark med

AMD Athlon XP2700+
Geforce4 Ti4400
512 mb samsung PC2700 DDRram

Vega.

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e4bf858$0$24695$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : RpR

Dato : 13-02-03 23:51

> 1523 3Dmark med
>
> AMD Athlon XP2700+
> Geforce4 Ti4400
> 512 mb samsung PC2700 DDRram

Er det ikke lidt skidt?
Taget din relative hurtige CPU og graffikkort i betragtning?

Min XP2100+ og Ti 4200 scorer 1389 efter lidt roden rundt i bios med
ram-hastigheder osv.
Og det er endda med gammeldags SD ram.

Fra : Tom Jørgensen

Dato : 14-02-03 05:59

Score 4888

Asus p4pe
3.06@3.45Ghz
2x512 pc2700 ram
Radeon 9700 pro core = 358 Mem = 332
Catalyst driver 3.0 DirectX 9.0
oc. med programmet Radeonator 2.0
kørte testen med alt som defaults

Mvh
Tom

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-02-03 10:57

RpR wrote:

> [...]
> Taget din relative hurtige CPU og graffikkort i betragtning?
>
> Min XP2100+ og Ti 4200 scorer 1389 efter lidt roden rundt i bios med

Jeg synes det lyder meget rimeligt, man kommer ikke langt uden Dx9 hardware.

Se blot forskellen og bemærk min langsomme CPU+ram!

3990 point her.

Celeron 1400
ATI Radeon 9700 Pro (Ikke clocket)
384 MB PC-100 ram

I 3DMark2001SE får jeg til sammenligning ca. 10000.

At det hele så er ret akademisk er så en anden sag, der er jo ingen spil
som bruger Dx9 og knap nok nogen der for alvor udnytter Dx8.

Mvh

Bruno

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-02-03 14:50

Jeg får - 888 standart og 1038 OC'et i 3Dmark2003

AsusA7V333, XP1800-P 1533mhz@1666mhz
2x256mb PC2700
Asus Geforce 3 Ti 200 64DDR 175/400@210/450mhz

<Tankevirksomhed>
Hvordan mon aktie kursen arter sig efter udgivelsen af Futuremark 3dmark2003
lur mig om ikke ATI stiger et par points og Nvidia taber er par.

Jeg har på fornemelsen at den blå avis vil være fyldt af brugte GF4Ti 4x00
kort
inden længe, bare p.g.a. denne benchmark. De psykologiske effekter af denne
bench
er ikke til at komme uden om.
</Tankevirksomhed>

JR.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-02-03 15:25

Jan Rasmussen wrote:
> [...]
> kort
> inden længe, bare p.g.a. denne benchmark. De psykologiske effekter af denne

Fy ikke noget med at bruge HTML i nyhedsgrupper

Dine tanker skal nok passe, de er ihvertfald slående at Nvidia har været
fremme med kritik af 3 DMark2003 som sagtens kunne passe på de tidligere
versioner der sagde de blot ikke noget.

Pesonligt er jeg skuffet over testen stadig kører 1024*768 unden FSAA
ligesom tidligere, for sådan noget som FSAA er da en vigtig feature.

Efter min mening er de bedste ved mit ATI 9700 Pro nemlig ikke Dx9
hardware support, men den øje fillrate og det hurtige FSAA for det meste
af tiden bliver det brugt til et Dx6 spil (Unreal Tournament) i
1600*1200 med 4xFSAA og 16xAnsi. filtering.

mvh

Bruno

Fra : Vega

Dato : 14-02-03 16:23

Jeg har det sådan, at så længe de spil jeg spiller kører så jeg kan holde
det ud. Ja så ser jeg ingen grunde til at skifte grafikkort og så kan
3Dmarks rende mig et stykke.

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 14-02-03 16:25

Det ved jeg ikke. Kører med nogle gamle drivere, da de fungere bedst med
hensyn til TV-OUT. Detonator V. 29.42

Mvh. Vega.

Fra : RpR

Dato : 14-02-03 16:34

> Det ved jeg ikke. Kører med nogle gamle drivere, da de fungere bedst med
> hensyn til TV-OUT. Detonator V. 29.42

Lyder mærkværdigt, mine 41.09 virker perfekt til TV out på mit Ti 4200.

Fra : Vega

Dato : 14-02-03 17:13

Ved mig bliver billedet meget kantet, har sat flimmer filter til det
højeste.

Mvh. Vega.

Fra : RpR

Dato : 15-02-03 14:22

> Ved mig bliver billedet meget kantet, har sat flimmer filter til det
> højeste.

Kantet?

Fra : Vega

Dato : 15-02-03 23:07

Det er svær at forklare. Det er ligesom om at billedet bliver takket.

Fra : Peter Mathiesen

Dato : 16-02-03 12:08

her er et serial til at låse 3dmark03 op med

11115-11115-11115-9U03C

håber i kan bruge det

Fra : Peder

Dato : 16-02-03 17:03

On Thu, 13 Feb 2003 23:50:35 +0100, "RpR"

>Er det ikke lidt skidt?
>Taget din relative hurtige CPU og graffikkort i betragtning?

Jo det lyder lidt lavt. Jeg får 1093 med

AMD Athlon 750 Mhz
Geforce4 Ti4200
512 MB SDRAM

-Peder

Fra : rhexis

Dato : 14-02-03 19:42

"Jan Rasmussen" <janras@jubiimail.dk> wrote in
message news:b2is6c$j3k$1@sunsite.dk...

> De psykologiske effekter af denne bench er ikke
> til at komme uden om. </Tankevirksomhed>

Ahahaha.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/