Søger ældre fyrretræs gulvbrædder til reno~
Fra : Gaffa

Dato : 12-03-01 16:21

Vi skal have bygget om derhjemme, og i den forbindelse søger jeg nogle ældre
fyrretræs gulvbrædder der kan lukke de huller i gulvene, hvor der har stået
vægge.

Er der nogen der ved hvor man kan købe sådan nogle 'genbrugs' gulvbrædder i
Kbh. området ?

MVh
Poul L

--
Please remove the 'x' in front of my e-mail address if you reply by e-mail

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 12-03-01 18:54

"Gaffa" <xGAFFA@MAIL.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
> vægge.
>
> Er der nogen der ved hvor man kan købe sådan nogle 'genbrugs' gulvbrædder

Det kan du hos www.genbyg.dk

mvh
Bendt

Fra : Gaffa

Dato : 12-03-01 21:03

Mange tak. Jeg havde hørt at der også skulle være en i området i Sydhavnen,
men den er måske forsvundet med det nye Fisketorvet.

MVH

Fra : Jean Seeberg

Dato : 24-03-01 01:28

Hej Poul
I samme forbindelse ved tidl. ombygning hos os, brugte jeg nye brædder.
Efter at det gamle gulv var afhøvlet, kunne det ikke ses hvilke der var nye
eller gamle.
Der blev endda også sat nye brædder sammen med de gamle, da der kom til at
mangle 2 stk efter at jeg havde taget de gamle op, renset dem i fer og not
for gammel lak/fernis, og nedlagt igen. Så meget var de krøbet på 7 meter.
Tidl. lå de ned til en uisoleret krybekælder, som jeg isolerede. De gamle
brædder var iøvrigt fra 1926 da huset blev bygget.
Alle blev afhøvlet samlet efter at være nedlagt igen nye som gamle.
Det eneste du skal være opmærksom på er at fer og not er ens, hvis de skal
sættes sammen, der kan være stor forskel.

Hilsen Jean