udskifte bundkort i NT 4.0 server
Fra : Michael Wechter

Dato : 11-02-03 19:51

vores NT 4.0 server skal have nyt bundkort (så den kan få hurtigere
processor).

Nuværende bundkort = Asus A7V (med Athlon 1,2 GHz)

Jeg vil udskifte bundkortet til et Asus A7V333-X. Så kan der komme fx en
Thoroughbred 2600+ processor i.

Disken er SCSI 36Gb.
Skal jeg "forberede" disken fx ved at installere drivere m.v. til det nye
bundkort, inden jeg skifter det.
Gode råd er meget velkomne....

Michael W.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-02-03 21:57

"Michael Wechter" <michael_wechter@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Disken er SCSI 36Gb.
> Skal jeg "forberede" disken fx ved at installere drivere m.v. til det nye

Hvis det er samme CTRL så burde du 7-9-13 kunne gøre det uden videre.
Stod jeg i dine sko ville jeg tage en ghost af maskinen , prøve at starte op
på en backup disk for at være HELT sikker på min ghost duer.
Herefter lave stuntet med at skifte motherboard, så har du også muligheden
for at "fortryde" hvis du skulle have lavet ged i det.
Det bedste ville self være at re-installere dyret, men det andet kan lade
sig gøre med lidt held...

/Dennis

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-02-03 22:54

"Michael Wechter" <michael_wechter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Disken er SCSI 36Gb.
> Skal jeg "forberede" disken fx ved at installere drivere m.v. til det nye

Gik udskiftningen godt ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Wechter

Dato : 19-02-03 11:21

jeg har lavet nogle indledende øvelser:

Jeg har har clonet NT-server scsi disken og afprøvet den i et par nye
motherboards - der er lidt problemer, som jeg forsøger at indkredse: bl.a.
har jeg haft et par BSOD !

Men stort set booter den og opfører sig rimelig fornuftigt.
Men jeg vil naturligvis gerne være sikker på at den kan køre 24/365 uden
nedbrud....inden jeg flytter hele serveren over

Hilsen Michael W.

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3e52ab69$0$10984$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-02-03 18:44

"Michael Wechter" <mw@carolineskolen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg vil naturligvis gerne være sikker på at den kan køre 24/365 uden
> nedbrud....inden jeg flytter hele serveren over

Takker for info.
Når jeg spurgte var det fordi jeg selv skiftede fra A7V til A7V333 og helt
naturligt antog at jeg skulle nyinstallere alt. Det kunne derfor være
interessant - til en anden gang - at vide om der var en reel chance.

Held & Lykke!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk