At komme igang med online Counterstrike
Fra : Andrew

Dato : 11-02-03 19:22

Hej

Jeg har aldrig rigtig været med på Counterstrike-vognen, men har fået
interesse for spillet efter jeg prøvede det op en netcafé. Nu er mit
spørgsmål hvordan man kommer igang med online countersrike?!

Jeg gætter:
Først skal man jo have købt spillet; er det så Half-life eller er
Counterstrike et enkeltstående spil, er det en udvidelse til Half-life?!?!
Så skal man vel have en HELT masse patches og updates?!
Så skal man finde spilleservere?!
Er der andet?!

Mvh Anders

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 11-02-03 20:44

> [...]
> Counterstrike et enkeltstående spil, er det en udvidelse til Half-life?!?!
> Så skal man vel have en HELT masse patches og updates?!

Nej det er faktisk det :D

Men det der med om CS er en stand alone eller en udvidelse, det kommer lidt
and på hvad du køber for en pakke.
Den billigste løsning er helt klart en half-life til ca. 100,- som du så
opdatere med den nyeste patch og derefter med en CS 1.5 mod (forhåbenligt
snart 1.6

Det med at finde servere er jo så lidt en smagssag, man kan gøre det i
spillet, det syns jeg ik er så fedt, men f.eks. gamespy er udemærket til at
finde servere med. Hvis man har nogle gode servere man tit bruger, kan man
med fordel bruge HLSW, som er gratis, den henter du på www.hlsw.org ellers
kan boomtown anbefales selvom det kostyer penge for at få adgang til de
reserverede pladser, så er det det værd synes jeg.

Håber du fik svar på dine spørgsmål...

Hygge...

Fra : Andrew

Dato : 11-02-03 21:32

> [...]
> kan boomtown anbefales selvom det kostyer penge for at få adgang til de
> reserverede pladser, så er det det værd synes jeg.

og tak for svar, en sidste ting:
Findes der ikke nogen steder hvor de sælger en bundle der har ALT hvad man
skal bruge for at komme igang?!?!

Synes jeg har set sådan en pakke et eller andet sted...Ellers prøver jeg
nede i den lokale spil-pusher, han kan nok hjælpe.

Hygge

Mvh Anders

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 12-02-03 10:41

> [...]
>
> Synes jeg har set sådan en pakke et eller andet sted...Ellers prøver jeg
> nede i den lokale spil-pusher, han kan nok hjælpe.

Jeg mener også jeg har set en samlet pakke, men jeg er ikke sikker på der
findes en der har de aller nyeste half-life patches med. Hver også opmærksom
på at der findes en CS retail udgave, som ikke har half-life med i sig, den
skal så opdateres med nogle andre opdateringer.

Men jeg skulle mene at hvis du køber den billigeste løsning, nemlig en
half-life, så skal du kun downloade 2 filer, "CS 1.5 mod full" og den nyeste
HL patch, jeg mener det er 1100, men det skal du lige tjekke.

Fra : Andrew

Dato : 12-02-03 11:55

> [...]
nyeste
> HL patch, jeg mener det er 1100, men det skal du lige tjekke.

Ok, det lyder jo ikke så indviklet som jeg troede det ville være.
Blot Half Life med en CounterStrike update og en Patch, og så er vi kørende.
Så følger der en kode med spillet til online spil, ikke?

Og hvilke servere og steder kan anbefales til onlinespil?!

Mvh Anders

Fra : Andrew

Dato : 12-02-03 12:04

> [...]
nyeste
> HL patch, jeg mener det er 1100, men det skal du lige tjekke.

Så tror jeg jeg købet den der Half Life 3rd generation som har alt

Jeg er meget bange for at jeg mister den lille smule fritid jeg har og biver
totalt hooked på Counterstrike!....

Mvh Anders