Revisor?
Fra : Artemis McAldon

Dato : 11-02-03 17:08

Hej,
Hvordan bliver man revisor?

Jeg er 32, og r..træt af mit arbejde... Jeg tænker at blive
revisorelev - men hvordan gør man? og hvad får man i elevløn?

Art

Fra : Henrik Hansen

Dato : 11-02-03 22:27

"Artemis McAldon" <artemismcaldon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er 32, og r..træt af mit arbejde... Jeg tænker at blive
> revisorelev - men hvordan gør man? og hvad får man i elevløn?

Jeg er ansat som revisor i et af Danmarks største revisionsfirmaer. I den
forbindelse har jeg haft fornøjelsen at holde foredrag for unge mennesker om
branchen, faget og uddannelsen.

Du kan søge ansættelse som "elev". Jeg sætter det i " " da man normalt
ansættes som trainee/juniorassistent e.l., men det kommer ud på et. Som
udgangspunkt skal du have ansættelse i et revisionsfirma, hvorvidt det er et
registreret eller statsautoriseret er en smagssag. Lønnen starter på ca.
10 - 11.000, og vil gradvist stige i takt med din færdiggørelse af
uddannelse. Indenfor revision ses det helst (læses kræves) det at man læser
HD i regnskabsvæsen på en handelshøjskole.
I arbejdet som revisorelev vil du få kendskab til alle mulige opgaver, og
dermed også kundebesøg.

Hvis du har nogle konkrete spørgsmål står jeg til rådighed, bare skriv.

MVH

Henrik (23 år)
revisor på 4. år