Tenerife på motorcykel...
Fra : Ukendt

Dato : 11-02-03 13:18

Har lige været på Tenerife en uges tid. Skal du selv derned kan det helt
sikkert anbefales at leje en motorcykel og trille rundt en dags tid.

Der er almindelig ansvarsforsikring på MC'en. Laver du buler eller andet, og
det er din skyld, skal du betale skaderne. Der er ikke mulighed for at tegne
kaskoforsikring, så kør pænt... Så snart du er ude af byen, køres der
generelt meget pænt. 80% af de biler du møder er jo lejede og stoppet
turister.

Ved stranden på sydsiden lå temperaturen omkring de 20 - 25 grader (Februar
mdr.) Oppe ved Teidi (Spaniens højeste bjerg på knap 4 km) lå den omkring 10
grader. Enkelte gange helt ned til 7,5 grader.

Så skal du derned så medbring din egen hjelm (dem du kan låne er virkelig
dårlige), og husk handsker og alm. fornuftigt MC-kluns. Evt. cowboybukser og
en læderjakke.

Jeg kan anbefale at man planlægger turen så man får mulighed for at køre
ruten "Punta de Teno" - over Masca - til "Santiago del Teide"... Der er de
feeeeedeste hårnåle sving, der kan give selv den mest erfarne alpe-mc-ist,
et lille kick .
På vej ud til Punta de Teno, er der sat et skilt der advarer mod at køre
derud. Det overså vi, ligesom de fleste andre...

Mvh
Allan Rasmussen

--------------------------------

Links:

Topacio - Motorcykel-udlejning
http://www.kanaren.net/topacio/
Det eneste sted jeg kunne finde, der lejede MC'er ud. I deres materiale
kunne jeg blandt andet leje en Honda NTV 650, men da jeg skulle leje havde
de kun offroadere. Så hvis du vil være sikker på at få den cykel du ønsker
dig, skal du nok bestille i forvejen. Jeg fik mig en Suzuki Freewind 650.
Okay cykel, der dog havde været væltet på, så der var noget plastic der ikke
sad som det skulle, og det larmede ved forskellige omdrejningstal. Ellers
okay...
Priserne ligger pr. dag på ca. (billigere hvis du lejer flere dage):
50 - 250 ccm'er.... 22 - 50 Euro
500 - 650 ccm'er 57 - 70 Euro
750'er - 800 ccm'er 84 Euro

Kort over Tenerife:
http://www.atlantis.es/mapas/Tenerife/Tenerife.jpg
De virkelige fede veje finder du nord for Masca. Men generelt er der enormt
mange fede veje på Tenerife.

Skilt - Road Closed - til "Punta de Teno"
http://home20.inet.tele.dk/acer/roadclosed.jpg

Find den billigste rejse:
http://www.rejser.tv2.dk
http://www.mytravel.dk

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 11-02-03 23:58

"Allan Rasmussen" <,> wrote in message
> [...]
> feeeeedeste hårnåle sving, der kan give selv den mest erfarne alpe-mc-ist,

Hehe... de selv samme sving har været ved at smide mig af en XT'er flere
gange... en kombination af varmt vejr/asfalt og sjælden regn, kan give en
MEGET glat overflade selvom man skulle tro der var perfekt greb på den varme
asfalt...

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-03 23:41

> [...]
> gange... en kombination af varmt vejr/asfalt og sjælden regn, kan give en
> MEGET glat overflade selvom man skulle tro der var perfekt greb på den

Vi tog den med ro, så der var (næsten) ingen fare for at vælte. Nød
udsigten. Men hold op man skal være på vagt når man kommer rundt de 180
graders sving. Der er stigning på med det samme, så er man ikke hurtig nede
i 1. gear og gelende på koblingen så staller maskinen sgu'... Og så ligger
man der ret hurtigt... Det skete dog heldigvis ikke...

Mvh
Allan

Fra : Armand

Dato : 13-02-03 19:48

Forresten:
James gav for nyligt sit første enkelte pip fra sig, siden han flyttede til
Cypern - gad vide om han ikke snart vil være i stand til at afgive nogle tip
omkring gode ture og billig overnatningsmuligheder dernedefra :-/

--
Armand.