PS2 spil på PC
Fra : Hjalte

Dato : 11-02-03 13:05

Hej gruppe...
Findes der noget software der kan emulere en PS2 på en computer?

Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!

Fra : Dopedog

Dato : 11-02-03 14:24

> Hej gruppe...
> Findes der noget software der kan emulere en PS2 på en computer?

Nope

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-02-03 20:04

In article <beph4v43el3sd0bmebcedksaisshpi2d8f@4ax.com>, Hjalte wrote:
> Hej gruppe...
> Findes der noget software der kan emulere en PS2 på en computer?

Jeg mener Connectix lavede en Playstation emulator. Kan ikke
huske om det var PS1 eller PS2. En søgning får det til at se ud
som om det var PS2

Den var ihvertfald ude til Macintosh.

Sony syntes den var så god at de købte alle rettigheder til den :)

Så hvis du vil have den må du købe den brugt.

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 16-02-03 12:57

meddelelse news:slrnb4ii92.mev.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> [...]
>
> Sony syntes den var så god at de købte alle rettigheder til den :)
>
> Så hvis du vil have den må du købe den brugt.

Der blev engang lavet en officiel Ps1 emulator der blev solgt men Sony
stoppede projektet.
Generalt nakker de alle med 1 mil advokater når nogle prøver at lave
emulatorer eller Chips...
Derfor foregår det somregel meget lysskyet og bliver sjældent til noget
ordentligt.
Tror ikke der kommer en ordentlig Ps2 emulator forløbeligt. Pc'en er ikke
kraftig nok endnu til at
kunne oversætte Sony'es Kode til Pc sprog løbende, sammetidig med at spillet
skal afvikles i 3d som Pc'en også skal bruge krafter på.

Hygge

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-02-03 02:23

Søren Christensen (4200) wrote:
> [...]
> kunne oversætte Sony'es Kode til Pc sprog løbende, sammetidig med at
> spillet skal afvikles i 3d som Pc'en også skal bruge krafter på.

Tro om.

http://nsx2.emulation64.com/index2.html
http://www.pcsx2.net/

-Sune

Fra : Lord Flasheart

Dato : 27-02-03 05:55

Sune Salminen wrote:

>snip<

> Tro om.
>
> http://nsx2.emulation64.com/index2.html
> http://www.pcsx2.net/

Mig bekendt kan disse programmer ikke afvikle PS2 spil, men derimod kun PS2
demoer. Altså er de ikke direkte sammenlignelige med PSX emulatorer.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 04-03-03 21:11

Lord Flasheart wrote:

> Mig bekendt kan disse programmer ikke afvikle PS2 spil, men derimod
> kun PS2 demoer. Altså er de ikke direkte sammenlignelige med PSX
> emulatorer.

Jeg reagerede blot på Søren Christensens påstand:

[...]

Nu skriver han godt nok "spillet", men det er vel i princippet ikke det det
drejer sig om i hans argument.
ngemu.com havde i øvrigt for ikke så længe siden nogle screenshots fra en
emulator der kørte et PS2 spil. Jeg er sikker på, at vi godt kan blive enige
om at både NSX2 og PCSX2 i sagens natur er emulatorer, uanset at de ikke kan
køre nogle spil ordentligt endnu.

-Sune