Virago vil ikke starte part ll
Fra : Holten

Dato : 11-02-03 13:00

Som tidl. nævnt i gruppen, har jeg lidt problemer med en virago 535, som har
stået stille et års tid.

Nu har jeg haft kigget til smømmere, og den ene hang, så det fik jeg ordnet.
Benzinpumpen giver masser af benzin, så det er heller ikke problemet.

Den vil stadig ikke starte ;-((

Når den får choker, giver den lige tre "host" og så sker der ikke mere.
Får den ikke choker "hoster" den overhovedet ikke.

Fin gnist på tændrør, så det må absolut være manglende brændstof til
cylindre.

Dækslerne på anden side af kab. sidder med tre alm. krydskærvsskruer og en
torx, med en lille not i midten.
Dette er vel lavet, for at man ikke selv skal begynde at skrue i dem ??

Jeg er absolut ikke ekspert i dette, men da jeg var knægt skruede jeg en del
på div. knallerter.

Er det til at se sig ud af, hvis man nu skilder dem ad, eller er de fyldt
med div. gummimembraner, så man ricikerer at lave lort i det ??

Jeg har nemlig på fornemmelsen, at der sidder noget slam(fra stilstands
perioden) rundt omkring i kaburatorerne.

Jeg har uden held forsøgt, at trække lortet i gang.

MVH

Holten

Fra : Jonas Holt

Dato : 11-02-03 13:13

> Jeg har nemlig på fornemmelsen, at der sidder noget slam(fra stilstands
> perioden) rundt omkring i kaburatorerne.
>
> Jeg har uden held forsøgt, at trække lortet i gang.

Har du prøvet at løsne bundskruerne i karburatorerne og derved tømme dem for benzin - og så få noget
frisk benzin ned i dem?
Husk at give fuld choke og ingen gas når den er kold.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Holten

Dato : 11-02-03 13:16

"Jonas Holt" <jholt@nordenBINDESTREGfjords.dk> wrote in message

> Har du prøvet at løsne bundskruerne i karburatorerne og derved tømme dem
for benzin - og så få noget
> frisk benzin ned i dem?

Er du sikker på, at der sidder en bundskrue på denne model, jeg kan i hvert
falt ikke se den.

Jeg har haft sidedækslerne af, til smømmerne, så bliver den vel tømt eller
hvad ??

MVH

Holten

Fra : Jonas Holt

Dato : 11-02-03 13:37

> Er du sikker på, at der sidder en bundskrue på denne model, jeg kan i hvert
> falt ikke se den.

Det plejer der at være på en karburator. Normalt sidder den ind i bunden fra den ene side. Jeg kender
ikke din model.

> Jeg har haft sidedækslerne af, til smømmerne, så bliver den vel tømt eller
> hvad ??

Hvis svømmerne har hængt i fri luft må man formode at karburatorerne er tømt.

Det kan lyde dumt: har du tjekket dødemandsknappen og at der kan komme benzin fra tanken og ned i
karburatorerne? Hvis der er vakuumventil tager du bare vacuumslangen af på indsugningen og suger i den.
Du får *ikke* benzin i munden. Der skal bare være vacuum i slangen, så løber benzinen igennem
benzinhanen, hvis den er åben og der er benzin nok på.

Jonas Holt & CBR600F2