Netværksproblemer løst, her er vores løsni~
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 11-02-03 09:43

Hej alle

Vi har igennem lang tid haft netværksproblemer, hvor vi har været nødt til
at køre ping op mod vores servere hele tiden, for ikke at miste kontakten.
Vi har skiftet netkort, vi har skiftet kabler, vi har opdateret alt hvad der
opdateres kan, og lige meget har det hjulpet. I går aftes fandt vi
løsningen. Vi kunne se i vores kiwi syslog at når min klient pingede
serveren og fik timeout, så opfattede firewallen mig som siddende ude på DMZ
benet. Når jeg så efter ca. 2 minutter endelig fik forbindelse, så var jeg
på en eller anden måde kommet "indenfor" hvor jeg skulle være, og derfor
blev jeg valideret på netværket. Vi løste så midlertidig problemet ved at
sætte vores servere i en lille switch for sig selv, og så kører det bare
derud af.

Er der andre der har oplevet noget af samme skuffe?
Er der nogen der kan forklare mig hvorfor vores klienter pludselig bliver
opfattet som siddende ude på dmz-benet?

Bo