Don't play with traffic - Videoklip **Adva~
Fra : Michael K. S.

Dato : 11-02-03 02:33

Klippet viser et motorcykeluheld,som nogle måske vil finde ubehageligt
eller stødende i varierende grad,så henter man det naturligvis ikke...

http://home.tiscali.dk/isl21043/Dontplaywithtraffic.avi

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-02-03 06:58

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> Klippet viser et motorcykeluheld,som nogle måske vil finde ubehageligt
> eller stødende i varierende grad,så henter man det naturligvis ikke...

> [...]
Grimt udheld.....

men hold kæft hvor amerikansk at han får håndjern på inden han for
førstehjælp. I DK var betjenten blev straffet for ikke at give ham
førstehjælp..

Thore

Fra : Ted

Dato : 11-02-03 08:15

Jeg kan desværre kun få lyden frem - er der nogle som har et godt tip. (har
prøvet QuickTime, Media, explorer m.v.)

Mvh Teddy

Fra : Bjørn S

Dato : 11-02-03 08:29

Ted wrote:

> Jeg kan desværre kun få lyden frem - er der nogle som har et godt tip. (har
> prøvet QuickTime, Media, explorer m.v.)

> Mvh Teddy

Hej,
forsøg at hent ned divx spilleren fra www.divx.com, du mangler sikkert
nogle af de nye codecs eller decompressor-filer. Filmen kan derefter
stadigt afspilles i dit foretrukne program.

/Bjørn - og beklager hvis det blev en dobbeltposting, den første dukket
ikke op

Fra : Ted

Dato : 11-02-03 08:50

Tak til Bjørn - det var lige det der skulle til

Men ham æggeskallen skulle da have et kæmpe spark i bollerne. Den stakkels
mcér ligger halvt bevidstløs (selv om det er hans egen skyld) og så vælter
"Jørgen betjent" over han med håndjern - usmageligt - han ligner ikke just
en der er ved at stikke af, nærmere en der skal direkte på skadestuen.

Mvh Teddy

Fra : m.grewy

Dato : 11-02-03 10:26

Ted wrote:
:: Tak til Bjørn - det var lige det der skulle til
::
[...]
Ja som man ser det der så vil jeg gi dig ret.
Men de har også vist klippet i fjernsynet og der forklarede de at
motorcyklen var sjålet
og at han var fleregange morder.
Når man ved hele sandheden så kan man så diskutere det igen.

Michael

Fra : Søren Lindholt

Dato : 11-02-03 10:55

m.grewy <grewy@fjern-mig.mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<b2afic$1kbs$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
> motorcyklen var sjålet
> og at han var fleregange morder.
> Når man ved hele sandheden så kan man så diskutere det igen.

Det er jo retsvæsenet der straffer forbrydere, ikke politiet.
Der findes jo noget der hedder menneskerettigheder

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : m.grewy

Dato : 11-02-03 11:04

Søren Lindholt wrote:

::
:: Det er jo retsvæsenet der straffer forbrydere, ikke politiet.
:: Der findes jo noget der hedder menneskerettigheder
::
:: --
Det har du selvfølgelig ret i, men hvordan ville man selv regere når man
skulle anholde en morder ?

Michael

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-02-03 12:06

m.grewy wrote:

> [...]
> ::
> :: --
> Det har du selvfølgelig ret i, men hvordan ville man selv regere når man

En påstået morder vel at mærke.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Hekto

Dato : 11-02-03 13:25

In article <a12nh-ee.ln1@vissen.vandhane>, jesvj2@mailme.dk says...

> En påstået morder vel at mærke.

Ta' det nu roooooligt!

Tænk på hvor det foregår! Manden er selvfølgeli Irak'er og har stjålet
motorcyklen for at bruge den til at vælte Frihedsgudinden!!!

Jeg ville ikke have forventte nogen form for fornuftig behandling,
eller nogen form for retssikkerhed, hvis jeg var ham!

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * Ka' man få en Suzuki GS
450 til at lyde som en Duc' 998?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-02-03 16:45

Hekto wrote:

> In article <a12nh-ee.ln1@vissen.vandhane>, jesvj2@mailme.dk says...

> Ta' det nu roooooligt!

Jeg er skam ganske imponerende rolig

> Tænk på hvor det foregår!

Godt nok er politiet mere hårdhændet overthere, men at bruge lokationen som
altmuligforklaring på diverse tossetheder er vist lidt overdrevet

> Manden er selvfølgeli Irak'er og har stjålet
> motorcyklen for at bruge den til at vælte Frihedsgudinden!!!

Hmm...

> Jeg ville ikke have forventte nogen form for fornuftig behandling,
> eller nogen form for retssikkerhed, hvis jeg var ham!

Æhh, ok. Jeg har ikke lige set klippet.

Fra : Armand

Dato : 11-02-03 17:02

Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> skrev i en
> [...]
> Tænk på hvor det foregår! Manden er selvfølgeli Irak'er og har stjålet
> motorcyklen for at bruge den til at vælte Frihedsgudinden!!!

- - - - Og ka'len med håndjernene hedder så måske Jack Bauer?

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 12-02-03 00:00

In article <b2b7t8$2bq3$3@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...

> - - - - Og ka'len med håndjernene hedder så måske Jack Bauer?

Det skulle ikke undre!

Det jeg mener er, at man skal ikke forvente samme retssikkerhed, og
samme hensyn over there, som her i landet.
Det samme gælder i latinske lande, der har en totalt anderledes
retspraksis i forhold til vor. Der anvender man f.eks.
undersøgelsesdommere, burer folk inde, og satser på tilståelsessager.
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-02-03 00:14

Hekto wrote:

> armand@mc-chaufforerne.dk says...

> Det skulle ikke undre!
>
> Det jeg mener er, at man skal ikke forvente samme retssikkerhed, og
> samme hensyn over there, som her i landet.

Det er jo en ret grov beskyldning. Hvad baserer du den på?
--
mvh Jes Vestervang - der savner en dk.fritid.motorcykel.blandet.politik

Fra : Hekto

Dato : 12-02-03 00:52

In article <0ncoh-o61.ln1@vissen.vandhane>, jesvj2@mailme.dk says...
> Det er jo en ret grov beskyldning. Hvad baserer du den på?

Alene den kendsgerning at sheriffen skal vælges, må få det til at løbe
koldt ned ad ryggen på enhver der kommer i kontakt med systemet.
Hva' hvis politimesteren skulle vælges, og der var en majoritet af
'hattedamer'??? Tror du ikke sheriffen ville slå hårdt ned på larmende
motorcykler?

En anden kendsgerning er, at der rent faktisk sidder en del uskyldigt
dømte i fængslerne og på dødsgangen. Jeg husker ikke den, ret store %-
del man kom frem til, ved en undersøgelse for et par år siden.
De kunne ikke få genoptaget deres sager bl.a. af økonomiske årsager,
selv om der var fremkommet nyt i sagerne.

Fra : Armand

Dato : 11-02-03 17:00

Søren Lindholt <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en

> Det er jo retsvæsenet der straffer forbrydere, ikke politiet.
> Der findes jo noget der hedder menneskerettigheder

Sjovt nok har Linea netop idag spillet Springsteen's "41 shots" flere
gange!!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-02-03 20:28

"Søren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo retsvæsenet der straffer forbrydere, ikke politiet.
> Der findes jo noget der hedder menneskerettigheder

Ikke for amerikanerne, for dem er menneskerettigheder og retssikkerhed ren
teori.
Hvis du synes jeg overdriver, så tænk på de afghanske tilfangetagne på
Guantanamo basen - bortført fra andet land, tilbageholdt uden sigtelse, uden
dommer, uden udsigt til retssag...
Eller hvad med de fem mand i Yemen som blev dræbt af et amerikansk missil
fra en ubemandet flyver? Det er det der kaldes enten stats-terrorisme eller
overlagt drab, hvis det altså ikke lige er amerikanere der begår det.

Rittig

Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-02-03 20:40

> "Søren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke for amerikanerne, for dem er menneskerettigheder og retssikkerhed ren
> teori.

Nå.

> Hvis du synes jeg overdriver, så tænk på de afghanske tilfangetagne på
> Guantanamo basen - bortført fra andet land, tilbageholdt uden sigtelse,
uden
> dommer, uden udsigt til retssag...

Bortført ligefrem de små puds. Det er sandelig synd for de Al Quada'er, og
egentligt tankevækkende, at folk syntes det er synd for dem at mange af dem
prøver at begå selvmord, når de ellers normalt sprænger sig selv i luften.

> [...]
eller
> overlagt drab, hvis det altså ikke lige er amerikanere der begår det.

Jeg syntes da det var godt ramt. Der var kun udstødningen og et stort hul i
jorden tilbage :)

Mvh Thomas

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-02-03 23:55

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dem
> prøver at begå selvmord, når de ellers normalt sprænger sig selv i luften.

Vi er vist en anelse off-topic, men...
Problemet er jo, hvordan man nu lige bliver sikker på at de faktisk ER
Al-Qaida'er, og ikke bare lejesoldater eller bønder der mere eller mindre
frivilligt er kommet med i en af Afghanistans mange militser. Skal man bare
skide på om man kommer til at nappe nogle uskyldige?
Hvis nu der var tale om krigsfanger, så er der jo internationale regler om
hvilke kår man må byde dem i fangenskab, og så skal de jo nok også frigives
på et tidspunkt, krigen er jo stort set forbi. Men lige nu er de temmelig
mange kilometer fra Afghanistan, så mon planen er at frigive dem? Eller skal
de straffes for 11. September - som ingen af dem højst sandsynligt har haft
noget at gøre med?

> eller
>
> Jeg syntes da det var godt ramt. Der var kun udstødningen og et stort hul
> jorden tilbage :)

Joh, imponerende teknologi.
Hvis nu russerne havde lavet det samme nummer med en fangetransport da ham
der den tjetjenske politiker var fængslet i DK (Hvad hulen var det nu han
hed?), ville det så også have været okay? Det ville jo have været det samme.
No trial, no jury, straight to execution - og i et fremmed land. Det ville
have været præcis det samme.
I Yemen var der 5 mand i bilen, var de alle 5 terrorister?
Og med lidt mere langsigtede briller på, så sidder der nu en hel arabisk
verdensdel og ser på at USA - støttet af europa - laver velorganiseret og
veludført statsterrorisme. Hvordan skulle vi kunne sige til dem: Sådan noget
må I ikke gøre mod os! Når de kan se vi gør det mod dem, så bliver det et
"aktionsmiddel" accepteret af begge parter, og det er ikke så heldigt.

Rittig

Fra : Thomas Hjort

Dato : 12-02-03 00:33

http://www.cc-consult.dk/diverse/cartoon.ss020802.gif

> [...]
samme.
> No trial, no jury, straight to execution - og i et fremmed land. Det ville

Ahmed Sakejev hed han. Og du har en pointe, det virker i de vestlige medier
som det er LIDT slemmere at være terrorist imod USA end imod Rusland. Han
burde have været udvist til Rusland. Hvis det havde været en Al Queda fyr
som USA ville have kløerne i havde vi udvist ham.

> I Yemen var der 5 mand i bilen, var de alle 5 terrorister?

Når man har med folk at gøre som ikke overholder de gængse regler for
krigsførelse bliver man nød til at behandle dem derefter. Hvis vi ikke er
indstillet på at bruge utraditionelle midler overfor terrorister kan vi lige
så lægge os ned på ryggen og overgive os.

Mvh Thomas

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-02-03 17:13

> [...]
> burde have været udvist til Rusland. Hvis det havde været en Al Queda fyr
> som USA ville have kløerne i havde vi udvist ham.

Nu var problemet vist også mere at russerne IKKE var i stand til at
presentere rimeligt bevis for at han er terrorist. Nogle steder er det at
man er politisk aktiv nok til at man kan bliver stemplet som terrorist af
modparten.

> [...]
lige
> så lægge os ned på ryggen og overgive os.

Uhadada, her er vi godt nok noget uenige.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 11-02-03 23:41

"Claus Rittig" skrev ...
> "Søren Lindholt" skrev ...

> Ikke for amerikanerne, for dem er menneskerettigheder og
> retssikkerhed ren teori.

Illustration:
Q: Går du ind for moderat fysisk pres, også kaldet tortur?

A: Nej!

Q: En seriemorder har anbragt en bombe på en skole. Den går af om 5
minutter. Vi kan ikke nå at evakuere. Vi har manden, men han vil ikke
sige hvor bomben er.
Går du ind for moderat fysisk pres?

A: Øh bøh - vi kan vel godt stikke ham en lussing eller to.

Konklusion:
Verden er i farver, ikke sort hvid. Det der umiddelbart virker
forfærdeligt er måske ikke så tosset alligevel.

Politimanden i videoklippet så sikkert ikke sammenstødet. Han kan bare
se at morderen er væltet og ømmer sig.
Vi kan ikke se hvor galt det er. Farten var jo ikke voldsom ved selve
sammenstødet. Måske er der ingen blod og måske ser morderen ikke skadet
ud, bortset fra at han ligger ned. Måske er han tidligere stukket af fra
en svær situation.
Vi ved ikke om morderen var bevæbnet. Måske har politimanden ingen
våben, og må tage sine forholdsregler. Måske har morderen lige skadet en
eller flere andre politifolk, hvilket kan gøre situationen overophedet.

Vi ved ikke nok til at dømme ud fra de sparsomme oplysninger i denne
tråd.

Og det samme gælder næsten alle forhold. Vi får et summarisk indblik i
en sag. Nogle nyhedsklip og 2 spalter fra en (partisk) avis. Toppen af
isbjerget, og vi tager et standpunkt.
Det er fint at have meninger, men man bør være åben overfor at der kan
være andre synsvinkler.

/Mvh. Niels
(med masser af meninger og holdninger - nogle mere faste end andre)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-02-03 23:31

Claus Rittig wrote:

> Ikke for amerikanerne, for dem er menneskerettigheder og retssikkerhed ren
> teori.

Danmark er da ikke meget bedre. Menneskerettighedernes har tilsyneladende
intet at sige i forbindelse med fotofælderne og retssikkerheden er også
begrænset hvis det er myndighederne man er oppe mod.
Amerikanerne er imo ikke værre, overtrædelserne er bare skaleret op
proportionalt med befolkningstallet

Fra : Søren Lindholt

Dato : 12-02-03 08:59

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3e494d9c$0$9872$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...

> Ikke for amerikanerne, for dem er menneskerettigheder og retssikkerhed
ren
> teori.

Du har helt ret.
Sixty minutes i aftes:

Fem knægte 15-20 årsalderen røver en lomme-pusher , og i slagsmålet kommer
den ene til at stikke ham ned, og han dør uheldigvis.
Alle fem fik LIVSTID uden løsladelsesmulighed, den ene dreng på 15 stod UDE
PÅ GADEN da det skete...
Dømt efter en besynderlig gammel paragraf som blev afskaffet i UK i 1957!!
og er afskaffet i de meste af USA, undtagen Calif.
For ikke længe siden var der indslag med en der stjal et par videobånd, og
da det var tredje gang fik han livstid, uden prøveløsladelse.
Osv osv...

Føj for et land!!

Fra : Benz...

Dato : 11-02-03 08:53

> Grimt udheld.....
>
> men hold kæft hvor amerikansk at han får håndjern på inden han for
> førstehjælp. I DK var betjenten blev straffet for ikke at give ham
> førstehjælp..

Jep!
Hva med ham i den hvide pic-up. Det kalder jeg fandeme dårlige reflekser!
Godt nok er det i slowmotion men alligevel!

Fra : SLP/JM

Dato : 11-02-03 10:11

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> skrev > Hva med ham i den hvide pic-up. Det
kalder jeg fandeme dårlige reflekser!

Eller ham i den røde, der bare kører derfra.

--
Susanne

Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-02-03 13:50

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jep!
> Hva med ham i den hvide pic-up. Det kalder jeg fandeme dårlige reflekser!
> Godt nok er det i slowmotion men alligevel!

Jeg tror desværre mange reagere med tøven, ved synet af en voldsom ulykke.

mvh Thomas

Fra : Hekto

Dato : 11-02-03 14:32

In article <b2arh4$1v9e$1@news.cybercity.dk>,
dsl54291@vip.cybercity.dk says...
> Jeg tror desværre mange reagere med tøven, ved synet af en voldsom ulykke.

1. Stands ulykken
2. Giv livredende Førstehjælp
2. Tilkald den nødvendige assistance
4. Almindelig Førstehjælp

Ovenstående burde alle lære/kunne!

.... men havd f..... gør man ved den åndsvage fuldfacehjelm??
Man kan ikke være sikre på frie luftveje, og man kan kun med meget
besvær komme til at give kunstigt åndedræt.
Tager man den af, og der er et brud på nakken, sååååååååeeeee.....????

Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-02-03 15:06

"Hekto" <bs@hektoMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
> In article <b2arh4$1v9e$1@news.cybercity.dk>,
> [...]

Det burde være en del af at få kørekort.

> [...]
> besvær komme til at give kunstigt åndedræt.
> Tager man den af, og der er et brud på nakken, sååååååååeeeee.....????

Hmmm. Det er jo svært umiddelbart at se om der er brud på nakken. Men hvis
han ikke trækker vejret/hjertet ikke slår ville jeg trække hjelmen af ham
under alle omstændigheder, for så er man da sikker på at han ikke holder
lang tid.

Mvh Thomas

Fra : Bjørn S

Dato : 11-02-03 15:32

> [...]
> besvær komme til at give kunstigt åndedræt.
> Tager man den af, og der er et brud på nakken, sååååååååeeeee.....????

Den gang (20+) jeg tog kørekort for bil lærte man at man aldrig skulle tage
af en hjelm grundet risiko for kraniebrud....
Jeg aner ikke hvad der er devicen idag, men ambulansepersonel har vel en
eller anden maske som passer på ?

/Bjørn

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-02-03 15:49

Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> writes:

> [...]
> besvær komme til at give kunstigt åndedræt.
> Tager man den af, og der er et brud på nakken, sååååååååeeeee.....????

En af mine venner kom ud for en større ulykke tilbage i '96, hvor han
havde fullface hjelm på. Ved ulykken blev han slået bevidstløs, og
hans tunge fik vippet sig rundt så den lukkede for lufttilførselen.

Hans daværende kæreste (som kørte på egen MC lidt bag ved ham), kunne
ikke komme til munden og få vippet tungen rundt mens han havde hjelmen
på og kunne se at han blev mere og mere blå i ansigtet.

Hvad gør man da? - Tja, hun tog hjelmen af, for hvis *ikke* hun gjorde
det, ville han dø af kvælning. Han havde heldigvis ikke nogen
nakkeskader.

Moralen her er at hvis det hjælper ikke at redde føreligheden på lang
sigt, hvis det betyder at man ikke overlever på kort sigt.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Armand

Dato : 11-02-03 17:21

Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> skrev i en
> [...]
> Hvad gør man da? - Tja, hun tog hjelmen af, for hvis *ikke* hun gjorde
> det, ville han dø af kvælning. Han havde heldigvis ikke nogen

Jeg har været med til at tage hjelmen af en RR-kammerat (på
tilstedeværende læges ordre) - Det er ikke nogen man sådan bare lige gør
på en bevidstløs: Musklerne er slappe hvorfor der på ingen måde er
"modhold" fra patientens side.
Det endte med at vi fik kilet en hånd ind ovenpå ka'lens pande/isse og
dermed trykket kraniet under ud af hjelmen - Da jeg senere talte med ham
kunne han ike forstå hvoraf han skulle kunne være så øm oven i hovede
når han havde en så dyr hjelm på; men dét var der jo så en forklaring
på!!

--
Armand.

Fra : Pein

Dato : 11-02-03 19:29

"Hekto" skrev ...

> [...]
> besvær komme til at give kunstigt åndedræt.
> Tager man den af, og der er et brud på nakken, sååååååååeeeee.....????

Hvis personen ikke trækker vejret, er det _mere_ livstruende end den
risiko man løber ved at bevæge personen uden at vide hvad der er
brækket.

Hvis han trækker vejret, så lad ham ligge, og observer.
Hvis ikke, så gør man hvad der skal til for at sørge for han trækker
vejret. Med så lidt bevægelse som muligt.

Mvh. Niels
(der har lært førstehjælp engang)

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-02-03 16:16

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote in message
> Hva med ham i den hvide pic-up. Det kalder jeg fandeme dårlige reflekser!
> Godt nok er det i slowmotion men alligevel!

Det er forståetligt nok, han er sikkert dybt chokeret, det samme gælder nok
(forhåbentlig) personen i den røde bil.

Folk reagerer meget irrationelt i den slags situationer, også folk der
ellers har god uddannelse i førstehjælp m.m.

Jeg var vidne, og ydede førstehjælp, ved det grimme uheld ved
Stormgade/H.C..andersens boulevard/Tivoli i sep 99. Der var nok 20-30
mennesker da jeg nåede derhen, men jeg var den eneste som gjorde noget
indledningsvis. Enkelte gik totalt i panik eller brød helt sammen :-/, men
generelt stod folk bare og stod.

Thore

Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-02-03 16:34

> [...]
> mennesker da jeg nåede derhen, men jeg var den eneste som gjorde noget
> indledningsvis. Enkelte gik totalt i panik eller brød helt sammen :-/, men

Hvad var der sket?

Mvh Thomas

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-02-03 17:31

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Hvad var der sket?

Det var to biler som havde kørt om kap fra Amager mod City henover Langebro.
Denne, en stor mercedes, forsatte overfor rødt og ramte en anden bil, en
ældre toyota, fortsatte videre og ramte to fodgængere, et ægte par, i
fodgængerfeltet de var på vej overfor grønt.
Manden blev slået ihjel på stedet, konen blev hårdt hvæstet med blandt andet
kraniebrud. Personerne i toyataen blev også kvæstet, men ikke så alvorligt..

..... jeg var på vej til en fest.... dårligt start

Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-02-03 16:49

> [...]
> mennesker da jeg nåede derhen, men jeg var den eneste som gjorde noget
> indledningsvis. Enkelte gik totalt i panik eller brød helt sammen :-/, men

Forøvrigt. Min kammerat kom cyklene over (Langebro?) da den bus fuld af
svenskere kørte ind i broen. Han var den første på stedet, han smed sin
taske og cykel og da han trådte ind i bussens overetage var han MEGET tæt på
at vende om. Det var et sandt mareridt. Han sagde at det var som om det hele
skete i slowmotion. Folk med hovedet skåret af osv. Han tog fat i hovedet på
en og hans fingre røg igennem personens hul i hovedet. Det lykkedes ham at
lægge et knippelpres på en med en ødelagt pulsåre.
Og da redningsfolkende dukkede op og han trak sig tilbage var der gudhjælpe
mig en der havde nakket hans cykel og taske med alle hans bøger, dyr
lommeregner og pung! Fandme en grim verden.....

Mvh Thomas

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-02-03 17:01

Thomas Hjort wrote:

> [...]
> hovedet på en og hans fingre røg igennem personens hul i hovedet. Det
> lykkedes ham at lægge et knippelpres på en med en ødelagt pulsåre.

Ouch! Så bliver det ikke meget værre Inde ved cf så jeg videoen som
redningsberedskabet havde optaget undervejs. Bussen så ud til at have ramt
i det der svarer til hovedhøjde... kunne man se på nakkestøtterne.
Men det var altid noget at det skete i København, for iflg. cf-gutten var
det det eneste sted hvor de kunne få nok ambulancer nok hurtigt nok. Hvis
det var sket i vestjylland ville det tage timer inden alle kunne komme på
hospitalet.

> Og da redningsfolkende dukkede op og han trak sig tilbage var der
> gudhjælpe mig en der havde nakket hans cykel og taske med alle hans bøger,
> dyr lommeregner og pung! Fandme en grim verden.....

Sikkert en narkoman der manglede penge :-/

Fra : Pein

Dato : 11-02-03 19:42

"Thomas Hjort" skrev i en meddelelse

> Og da redningsfolkende dukkede op og han trak sig tilbage var der
gudhjælpe
> mig en der havde nakket hans cykel og taske med alle hans bøger, dyr
> lommeregner og pung! Fandme en grim verden.....

For nogle år siden var der vejarbejde i Limfjordstunnelen, og det gav kø
hver dag. Der skete 2 dødsulykker med uopmærksomme lastbilchauffører der
ikke så køen (fuldt dagslys begge gange).

Den første ulykke kørte jeg lige forbi kort efter. En MD Foods tankbil
var kørt op bag i en lastbil med makreldåser. I midten var en personbil,
der blev krøllet til ukendelighed, med 1 voksen og 2 børn, der blev
skrabet sammen og fragtet til sygehuset i små poser.

Mens falckfolkene ryddede op rendte folk ind for at stjæle de
makreldåser der var væltet bagud ned over resterne af personbilen!
Far out! Hvad er det lige en dåse makrel koster?

--
Niels

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 12-02-03 17:57

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> wrote in message

> Mens falckfolkene ryddede op rendte folk ind for at stjæle de
> makreldåser der var væltet bagud ned over resterne af personbilen!
> Far out! Hvad er det lige en dåse makrel koster?

Ikke meget.....

..... men hundredevis af makreldåser der ligger og flyder ud over en motorvej
udgør et færdselssikkerhedsmæssigt problem !!!

Thore

Fra : Pein

Dato : 12-02-03 18:22

"SmaRTrxxv" skrev ...

> [...]
motorvej
> udgør et færdselssikkerhedsmæssigt problem !!!

Ikke mere end et par falckbiler og en ambulance der holder midt i det
hele.
Motorvejen var jo sårn lissom spærret, æ og?!
Falckfolkene gik og ryddede op og skrabte legemsdele sammen. Der var
mange ting at lave. Dåserne var det mindste problem.

/Niels

Fra : Thomas O'Connor

Dato : 11-02-03 22:05

Manden har stjålet en MC mindre end dødsstraf er for lidt !

Har ingen medfølelse overfor sådan noget afskum

Fra : Michael K. S.

Dato : 11-02-03 22:17

On Tue, 11 Feb 2003 22:05:02 +0100, "Thomas O'Connor"
<oconnordk@hotmail.com> wrote:

>Manden har stjålet en MC mindre end dødsstraf er for lidt !

*Suk*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 11-02-03 12:29

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote:

> Klippet viser et motorcykeluheld,som nogle måske vil finde ubehageligt
> eller stødende i varierende grad,så henter man det naturligvis ikke...

Av for f...... !

Og så siger kommentatoren "Watch as he still tries to resist being
handcuffed by the police..." ... Manden rører næsten ikke på sig - og
desuden så er det garanteret fordi det gør nas at få revet armen om på
ryggen når den garanteret er brækket o.m.a. Langt ude... Lige noget for
TvDanmark...

Tony

Fra : m.grewy

Dato : 11-02-03 12:48

Tony Lorentzen wrote:

.... Lige
:: noget for TvDanmark...
::
::
Ha sjovt nok men jeg mener at det er TvDanmark, jeg så det på :)

Michael

Fra : Oros

Dato : 11-02-03 15:27

m.grewy wrote:
> Ha sjovt nok men jeg mener at det er TvDanmark, jeg så det på :)

Jeg har også tidligere set det. Det værende netop fra TVDK 1 eller 2. I de
her "skøreste biljagter" dummeste forbrydere" osv osv. Men pudsigt nok var
selvsamme klip i en "film" der dog langtfra kan anbefales som jeg "netop" er
blevet færdig med at hente. Banned from TV volume 2. Mærkeligt nok så jeg
den hele, og da den sluttede fattede jeg ikke at tiden var gået så hurtigt.
Der er lidt for enhver smag, men man vænner sig vidst aldrig helt til at se
folk blive skudt "live", falde ned fra høje steder, få tæsk etc. Alt sammen
fanget på kamera, og af titlen udledt, "censureret bort fra tv". Enkelte af
de mildere er dog set fra skærmen i stuen, men størstedelen har man ikke
set, og forstår udemærket godt hvorfor. Temmelig sygt og mavepinegivende.
Desværre er nysgerrigheden åbenbart for dominerende...

--
Rasmus
(med mavepine)

Fra : VF

Dato : 11-02-03 17:58

.. Temmelig sygt og mavepinegivende.
> Desværre er nysgerrigheden åbenbart for dominerende...
>
> --
> Rasmus
> (med mavepine)

Hmm er det ikke også sygt at hente det ?

VF

Fra : Oros

Dato : 11-02-03 23:21

VF wrote:
> Hmm er det ikke også sygt at hente det ?

Jo vi er et sygt samfund... se bare hvor mange der har set - og derved
hentet det klip der omtales her. Det var jo bare det eneste mc-relaterede i
den film.

--
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : Mads Lund

Dato : 11-02-03 15:46

> Klippet viser et motorcykeluheld,som nogle måske vil finde ubehageligt
> eller stødende i varierende grad,så henter man det naturligvis ikke...
>
> http://home.tiscali.dk/isl21043/Dontplaywithtraffic.avi

Hmm, det fatter jeg altså ikke det store af. Først og fremmest gør de det
nærmest til en sentation at han kører 200 på motorvejen ? Istedet for at
omtale de mere risikable overhalinger imellem bilerne, og slutteligt kører
han med lav hastighed ind i siden af en bus, som hvis han bare havde set sig
minimalt for kunne have holdt tilbage for uden problemer. Og lad os så
slutteligt undlade at kommentere hans påklædning.

Jeg håber det er fra serien om "stupid driving" eller noget lignende.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Pein

Dato : 11-02-03 19:47

"Mads Lund" skrev ...

> [...]
> minimalt for kunne have holdt tilbage for uden problemer. Og lad os så
> slutteligt undlade at kommentere hans påklædning.

Ja, han lignede ikke en der nogensinde havde kørt mc før. Hvis han ikke
havde ramt bussen, havde han sikkert ramt lastbilen der passerede
bagved.

Men det er godt nok en tam reaktion fra de 2 bilister i krydset.

Niels