Nogen der kender ??
Fra : L.M.L

Dato : 11-02-03 00:27

En meget gammel type knallert,
der hedder Express ( eller noget i den stil)
Der står vist nok "Express" hen over forskærmen.

Den har 2 gear (håndgear), og "cykel"-pedaler
Den er nok fra 50'erne, vil jeg tro..

--
med venlig hilsen
Lars

Fra : Hekto

Dato : 11-02-03 08:27

In article <b29cff$l9l$1@news.cybercity.dk>, lovegreenFJERN@it.dk
says...
> [...]
> der hedder Express ( eller noget i den stil)
> Der står vist nok "Express" hen over forskærmen.
>
> Den har 2 gear (håndgear), og "cykel"-pedaler

Ja, da!

Tysk knallertmærke. Hamrende slidstæk!
Den hed noget mere; men det har fortabt sig i tågerne.

Den lignede meget en dansk SCO, med dråbeformet tank og gummi-sofa.
Ingen affjedring bagtil.

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : L.M.L

Dato : 11-02-03 18:53

> [...]
> Den hed noget mere; men det har fortabt sig i tågerne.
>
> Den lignede meget en dansk SCO, med dråbeformet tank og gummi-sofa.

Lækkert! :)

Det er en knallert som min far engang arvede fra noget familie.
Nu har min mor den stående, og tænkte på om man kunne sælge
den ..
Det er jo så her jeg kommer ind i billedet - fordi hvor hulen finder
man nogen som er interesserede i sådan en...

mvh
Lars

Fra : Ian Matheson

Dato : 11-02-03 08:33

Express blev lavet i på licens fra tyske Expresswerke A/S, i Odense af
N.C.Bangs cykelfrabrik. Fra 1953 til 1962. Der var både 1-gears modeller og
en sporty 2-gears med frigear. De var/er særdeles driftsikre.

Da N. C. Bang samtidig stod for importen af blandt andet Peugeot, havde de
et kæmpe forhandlernet over hele DK, derfor blev den vældig populær.

Fra : P.N.

Dato : 11-02-03 12:57

Det hedder hvist nok Honda Ekspress en total i orden maskine.. Honda har
også lavet en der hed Amigo er der nogen der har lidt info om den...?

Fra : L.M.L

Dato : 11-02-03 19:13

> [...]
>
> Da N. C. Bang samtidig stod for importen af blandt andet Peugeot, havde de
> et kæmpe forhandlernet over hele DK, derfor blev den vældig populær.

Tak for info.
Jeg har prøvet at finde nogen data på nettet, men det er ikke nemt!
Efter nogen tids søgen fandt jeg dette
http://www.express-ig.de/

Det er noget af det nærmeste jeg kan finde..
(det skal lige siges at det er noget tid siden jeg har
set den sidst - så jeg kan muligvis huske lidt forkert)

Kender du nogen som kunne have interesse i sådan en knallert ?
Eller evt. et sted hvor man kan sætte den til salg, ell. lign ?

mvh
Lars

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 11-02-03 19:41

> Kender du nogen som kunne have interesse i sådan en knallert ?
> Eller evt. et sted hvor man kan sætte den til salg, ell. lign ?

Hej Lars!
Jeg er evt. interreseret..
Da dette ikke er en markedsgruppe så smid en mail på zster87 @ hotmail.com
Evt. kan du jo lægge en annonce i news:dk.marked.privat.knallert
Hvor i landet står den?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : L.M.L

Dato : 11-02-03 21:34

> [...]
> Da dette ikke er en markedsgruppe så smid en mail på zster87 @ hotmail.com
> Evt. kan du jo lægge en annonce i news:dk.marked.privat.knallert

Hej

Knallerten står i nordsjælland

Jeg har ikke nogen billeder af den, og jeg ved egentlig ikke
præcist hvad modellen hedder - det er noget tid siden jeg
har set den sidst.

Men jeg skal snart have den ud af skuret, så kan jeg jo
lige tage et par digi-billeder af den...

mvh
Lars

Fra : L.M.L

Dato : 16-02-03 23:15

> [...]
> har set den sidst.
>
> Men jeg skal snart have den ud af skuret, så kan jeg jo
> lige tage et par digi-billeder af den...

Så er der taget billeder af maskinen.
Interesserede kan maile mig.

lovegreen-fjerndette@it.dk

mvh
Lars

Fra : Allig8or

Dato : 11-02-03 20:44

"L.M.L" <lovegreenFJERNDETTE@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mvh
> Lars
>
> Den har ikke noget med Honda at gøre,den er fra længe før,der var nogen
der kendte Japanske knallerter i Danmark,de mest populære,hed noget med
ZU,Zweirad Union(eller lign.)
Den udmærkede sig ved at kunne køre omkring 50km/t,
når der ikke var modvind,eller det gik op ad bakke.
Du kan prøve dette link,Midtjysk Veteranknallertklub
: http://www.mvkk.subnet.dk/

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : L.M.L

Dato : 11-02-03 21:33

> Den udmærkede sig ved at kunne køre omkring 50km/t,
> når der ikke var modvind,eller det gik op ad bakke.
> Du kan prøve dette link,Midtjysk Veteranknallertklub
> : http://www.mvkk.subnet.dk/

Takker for linket. :)
Det har jeg ikke selv kunnet finde.

Jeg har kontaktet deres formand.