Aldi-PC Grafikkort ?
Fra : Fam. Houkjær Holm

Dato : 10-02-03 23:14

Hej NG

Er den lykkelige ejer af en Aldi-PC.

Af en eller anden grund kan jeg ikke få lov til at vælge TV når jeg bruger
forside composite og lydstikket.

Ingen problemer når jeg bruger bagside stikkene.

Er der nogen der kan hjælpe?
PS: Grafikkort: Medion GeForce4 - 8x Ti 4200

Fra : Morten Larsen

Dato : 11-02-03 19:59

> Er der nogen der kan hjælpe?
> PS: Grafikkort: Medion GeForce4 - 8x Ti 4200

Uden at vide det, men mon ikke at der kun er mulighed for
een tilslutning, og bagsiden er valg. Hvis du hiver låget af,
kan du sikkert se om det er det der er problemet. Måske
du skal bytte om på en tilslutning.

I øvrigt er jeg lidt lun på det kort, kan du fortælle
lidt om tv-out/in i øvrigt - virker det godt, kan man grabbe
noget der bliver ordentligt osv ?

Morten

Fra : Fam. Houkjær Holm

Dato : 11-02-03 21:10

Hej Morten

Jeg er nu meget glad for det.

Det eneste jeg rigtigt har prøvet er at optage fra TV og det blev faktisk
meget godt. I øvrigt er det jo koblet til en dvd-drev, en kombination som
også bare sparker r . .
Når jeg ser dvd på fjernsyn er der ingen chanceringer i eksempelvis det
sorte. Noget man ofte ser på svagt bestykket grafikkort. Summe Summarun Jeg
er godt tilfreds selvom jeg sikkert ikke bruger halvdelen af faciliteterne.

Venlig Hilsen
René
Email: rekrho@???yahoo.dk

Fjern ? tegnene i emailadressen.

Fra : Morten Larsen

Dato : 11-02-03 22:41

"Fam. Houkjær Holm" <rekrho@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget godt. I øvrigt er det jo koblet til en dvd-drev, en kombination som

Hvis du "optager" tv eller feks en video, hvad fylder en feks. 2 timers
film så i GB ? Snakker vi kvalitet bedre eller dårligere end feks VHS ?

Ja undskyld at du får flere spørgsmål end svar

Morten

Fra : Fam. Houkjær Holm

Dato : 12-02-03 17:03

Hej Morten

Har kun prøvet mig lidt frem og har ikke optaget i længere tid af gangen.

Jeg prøver at lave en prøve og vender tilbage til dig

Fra : Fam. Houkjær Holm

Dato : 12-02-03 19:12

Hej Morten

Så er jeg tilbage igen

1 minut i højeste kvalitet fylder 66,8 Mb.
20 min fylder 1,30 Gb, så der skal en stor HD til.

Med Venlig Hilsen

René

Fra : Morten Larsen

Dato : 13-02-03 12:17

> Hej Morten
>
> Så er jeg tilbage igen
>
> 1 minut i højeste kvalitet fylder 66,8 Mb.
> 20 min fylder 1,30 Gb, så der skal en stor HD til.
>
> Med Venlig Hilsen

Tak for det, det lyder nu ikke så slemt med størrelsen, jeg
frygtede noget der var værre. Men jeg skal nok ikke sætte maskinen
til at optage i flere døgn.

Kan du iøvrigt sige noget om kvaliteten feks. opløsning og
antal frames i sekundet ?

morten

Fra : Fam. Houkjær Holm

Dato : 13-02-03 20:34

Hej Morten

Prøvede at vedhæfte en PDF-fil, men den må jeg ikke oploade for udbyderen.
Prøvede at vedhæfte en TXT-fil, men den må jeg ikke oploade for udbyderen.
Har klippet og klistret lidt. Håber det kan bruges.

VIDEO GRAPHICS
ACCELERATOR
GeForce4-8XTi4200
Video Graphics Accelerator
1.1 GeForce4 - 8X 1.1 GeForce4-8XTi4200
nVIDIA GeForce4 Ti4200 8X GPU
128MB DDR RAM
VGA Flash-BIOS
AGP Interface
Fan connector
Features
Performance
The nVIDIA nfiniteFXTM II Engine enable a virtually infinite number of
special effects that deliver the next leap in realism to 3D graphics
Dual programmable Vertex Shaders
Advanced programmable Pixel Shaders
nVIDIA Lightspeed Memory ArchitectureTM II
nVIDIA AccuviewTM Antialiasing
3D Textures
Shadow Buffers
4 dual-rendering pipelines
8 texels per clock cycle
Dual cube environment mapping
High-Definition Video Processor (HDVP)
AGP with Fast Writes
AGP 8X / 4X and AGP Texturing support
Video Encoder / Decoder
VGA port 1
VGA port 2
TV_Out connector (S)
TV_Out connector (C)
8
Video Graphics Accelerator
Features
32-bit color with 32-bit Z/stencil buffer
Z-correct true, reflective bump mapping
High-performance 2D rendering engine
Hardware accelerated real-time shadows
True-color hardware cursor
Integrated hardware transform engine
Integrated hardware lighting engine
High-quality HDTV/DVD playback
TV-Out and Video Modules
Multibuffering (double, triple, quad) for smooth animation and
video playback
Microsoft DirectX® and S3TC® texture compression
nVIDIA Unified Driver Architecture (UDA)
Up to 8.0 GB/sec. memory bandwidth
113 million vertices/sec.
4.0 billion AA sample/sec. fill rate
1.03 trillion operations/sec.
Compatibility
Microsoft DirectX® optimizations and support
Complete OpenGL® 1.3 and OpenGL® support
WHQL-certified Windows® XP/2000/NT/ME/98/95
- Windows® XP/2000/NT/ME/98/95 display drivers
- Microsoft DirectDraw®, Direct3D®, DirectVideo® and
DirectActiveX® drivers
- OpenGL® ICD for Windows® XP/2000/NT/98/95
- Fully P00, PC99 and PC99a compliant
Support operation system under Windows® XP/2000/NT/ME/98/95
API support
OpenGL® 1.3 and lower
Microsoft DirectX® 8.1 and lower
Supports Super High Resolution Graphics Modes
8/16/32 bit colors with 150Hz
8/16/32 bit colors with 150Hz
8/16/32 bit colors with 120Hz
8/16/32 bit colors with 120Hz
8/16/32 bit colors with 100Hz
8/16/32 bit colors with 85Hz
8/16/32 bit colors with 75Hz
8/16/32 bit colors with 60Hz
640x480
800x600
1024x768
1152x864
1280x1024
1600x1200
1920x1200
2048x1536

Hygge

René

Fra : Morten Larsen

Dato : 14-02-03 12:15

> [...]
> Prøvede at vedhæfte en TXT-fil, men den må jeg ikke oploade for udbyderen.
> Har klippet og klistret lidt. Håber det kan bruges.

cut -

Tak for det, der står jo det meste. Pænt af dig.

(hvis det var lykkedes dig at vedhæfte filen, ville der
sikkert være nogle der var kommet efter dig. Det er nemlig
ikke tilladt at vedhæfte filer i en en ikke-binaer gruppe)

God Weekend
Morten