Import - hvem bruger man
Fra : Søren Hedegaard

Dato : 10-02-03 22:58

Hejsa !

Har kig på en motorcykel i Californien.
Hvem bruger I som transportør / shipping selskab ?
Er det billigst at bruge et selskab fra Californien, eller skal man bruge et
dansk selskab ?

Mvh.
Søren Hedegaard
hedegaard@5ut.dk

Fra : Emil Gundersen

Dato : 11-02-03 18:36

Hejsa

> Har kig på en motorcykel i Californien.

Bare for at være nysgerig, men hvad er det for en MC?
Den skal da være noget speciel, da den hurtigt bliver dyr med Afgifter,
moms, og lign.

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Armand

Dato : 11-02-03 22:37

Emil Gundersen wrote:
> Hejsa

> Bare for at være nysgerig, men hvad er det for en MC?
> Den skal da være noget speciel, da den hurtigt bliver dyr med
> Afgifter, moms, og lign.

- - - - - Told (oven i moms'en)!

--
Armand.

Fra : Søren Hedegaard

Dato : 12-02-03 10:02

Mc'en er en Yamaha Virago XV 1100 fra 1993.
Se evt. mere på http://www.5ut.dk/sh-bike.htm

Fra : Richard

Dato : 12-02-03 11:32

Søren Hedegaard wrote:
> Mc'en er en Yamaha Virago XV 1100 fra 1993.
> Se evt. mere på http://www.5ut.dk/sh-bike.htm

Husk at checke at der foreligger en type- eller enkeltgodkendelse på den
stelnummerserie, din maskine indgår i. Min bekendt brændte sig, slæbte
en Viragohjem af en model, han vidste fandtes her, men den var ud af en
stelnummerserie, der ingen godkendelse fandtes på i forvejen, så han
måtte selv igang med at skaffe støjattest mv. Den står vist endnu
opstaldet på x' år.

Iøvrigt, er Viragoer i den stand så sjældne herhjemme - eller EU - at en
transatlantisk egenimport kan svare sig?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Armand

Dato : 12-02-03 16:57

Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en

> [...]
> stelnummerserie, der ingen godkendelse fandtes på i forvejen, så han
> måtte selv igang med at skaffe støjattest mv. Den står vist endnu

Hottip!
Man burde kunne finde et stel med papirer i tyskland for 3-500?, og ved at
overbygge den amerikanske på dét kører den lige igennem møllen
Det kan være den enklere og billigere måde at undgå at den henstår som
spildkøb :-/
Søg f.eks på Mobile.de efter ophuggede/trafikskadede Virago'er

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 12-02-03 17:31

Armand wrote:
> [...]
> spildkøb :-/
> Søg f.eks på Mobile.de efter ophuggede/trafikskadede Virago'er

Fin idé, Armand - du har ret, der bliver faktisk annonceret mange
mc-stel med papirer i D-land. ebay.de er et andet godt sted, og hvis det
ikke haster, kan man opsætte en søgerobot (faktisk tre), der giver
besked, såp snart det efterspurgte er kommet på auktion.