MacOS X (Server)
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-03-01 15:26

Hejsa...

er der nogen der ved hvornår serverudgaven af det nye macos X vil komme
ud ? ..eller kan den alm. version bruges i server sammenhæng uden større
problemer ?

/thomas

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-03-01 17:53

Thomas von Hassel <tvh@w4b.dk> wrote:

> Hejsa...
>
> er der nogen der ved hvornår serverudgaven af det nye macos X vil komme
> ud ? ..eller kan den alm. version bruges i server sammenhæng uden større
> problemer ?

På Apple's sider står den til at komme "kort tid" efter Mac OS X.

--
René

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-03-01 11:04

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> På Apple's sider står den til at komme "kort tid" efter Mac OS X.

ja og på appl's vil det sige alt mellem 1 uge og 3 mdr....*grrr*...kan
den alm. bruges som server ? ..for jeg vil helst ikke til at køre
"gammel" X først ?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-03-01 19:35

Thomas von Hassel <tvh@w4b.dk> wrote:

> ja og på appl's vil det sige alt mellem 1 uge og 3 mdr....*grrr*...kan
> den alm. bruges som server ? ..for jeg vil helst ikke til at køre
> "gammel" X først ?

Det kan den vel i princippet godt, men programmerne til det følger nok
ikke med. Med server-versionen får man vist AppleShare IP eller noget
lign. med i pakken. Hvis du skal køre web-, mail- og ftp-server så _kan_
Mac OS X godt, men om det hele følger med ved jeg faktisk ikke. Det
burde dog være muligt at få Apache op og køre, da det trods alt er en
Unix.

--
René

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-03-01 13:42

> [...]

> Mac OS X godt, men om det hele følger med ved jeg faktisk ikke. Det
> burde dog være muligt at få Apache op og køre, da det trods alt er en

De

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 13-03-01 19:40

Thomas von Hassel <tvh@w4b.dk> wrote:

> ja og på appl's vil det sige alt mellem 1 uge og 3 mdr....*grrr*...kan
> den alm. bruges som server ? ..for jeg vil helst ikke til at køre
> "gammel" X først ?

Hvad vil du servere? OS X vil kunne nøjagtigt de samme ting som OS 9 på
det område.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-03-01 13:43

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Hvad vil du servere? OS X vil kunne nøjagtigt de samme ting som OS 9 på
> det område.

Streaming quicktime i første omgang.

/thomas

Fra : thomas@dogbert.skjol~

Dato : 14-03-01 18:00

tvh@w4b.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Streaming quicktime i første omgang.

Streaming QuickTime serveren kører fint under Darwin, så ja, den vil
køre glimrende under Mac OS X.

--
Thomas Bjorn Andersen - thomas@andersen-klanen.dk
+++ATH

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 14-03-01 22:09

Thomas von Hassel <tvh@w4b.dk> wrote:

> Streaming quicktime i første omgang.

Ups, den havde jeg glemt, kan man det under OS 9?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-01 08:04

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Ups, den havde jeg glemt, kan man det under OS 9?

jaeh..heheh, men projektet er ikke vedligeholdt... men ok, det virker da
nogenlunde...

/thomas