øjesygdom
Fra : KURT HEIN MOSGREN

Dato : 10-02-03 20:36

er der noen som kenner til øjensygdom med navnet epiretinal fribrose ??
eller hvor man evt. kan finde oplysninger om sygdomme i øjet?

Fra : Peter Brown

Dato : 11-02-03 22:31

Selv "google" ved ikke noget on den sygdom.
Er du sikker på, at det er stavet helt rigtigt?

Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-02-03 23:23

Peter Brown wrote:

> Selv "google" ved ikke noget on den sygdom.
> Er du sikker på, at det er stavet helt rigtigt?

Der kommer et par links, hvis man i stedet søger på epiretinal fibrose,
men jeg blev nu ikke meget klogere af den grund. Efter at have brugt
Google flittigt med forskellige andre søgeord, vil jeg gætte på, at det
er en sygdom, hvor der dannes fast binde-væv på øjets nethinde. Men det
er altså et rent gæt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : arc@na

Dato : 19-02-03 20:29

"Peter Brown" <doc_069@hotmail.com> wrote in news:3e496b90$0$141
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Selv "google" ved ikke noget on den sygdom.
> Er du sikker på, at det er stavet helt rigtigt?

Epiretinal fibrose. Jo, det er stavet forkert.

Google siger på en søgning på "epiretinal fibrosis":

99. Jahrestagung der DOG 2001: Er:YAG Laser pars plana vitrectomy ...
.... and methods: Grouping of 82 consecutive l-ppvs according to their
clinical diagnoses
(retinal detachments with PVR 26, PDR 23, epiretinal fibrosis 12, AMD
with ...
www.dog.org/2001/abstract-german/Weber_U-e.htm - 8k - Cached - Similar
pages

Ophthalmic Photography - Fundus Photography
wm-fun1.jpg (14467 bytes) Intraocular Gas Bubble. wm-fun2.jpg (17195
bytes) Epiretinal Fibrosis. dlc-fun1.jpg (20125 bytes) Albino Fundus. ...
www.swmed.edu/ophth/fundus.htm - 8k - Cached - Similar pages

Thomas Ciulla
.... Ophthalmology 104: 986-995, 1997. Ciulla TA, Pesavento RD. Surgical
review:
epiretinal fibrosis. Ophthalmic Surgery and Lasers 28: 670-679, 1997. ...
www.iupui.edu/~ophthal/text/thomas_ciulla.html - 10k - Cached - Similar
pages

eMedicine - Macroaneurysm : Article by Edward Chaum, MD, PhD
.... cavity. Release of blood that is sequestered over the macula may
reduce
the risk of macular scarring and epiretinal fibrosis. This ...
www.emedicine.com/oph/topic398.htm - 65k - Cached - Similar pages

UMDNJ-NJMS Ophthalmology: Case of the Month
.... CLINICAL COURSE. During follow-up, the proband developed increasing
retinal
detachment and epiretinal fibrosis in the inferonasal lesion OS. ...
www.umdnj.edu/eyeweb/casemon/case0699/tests.html - 9k - Cached - Similar
pages

UMDNJ-NJMS Ophthalmology: Case of the Month
.... WHAT IS THE CLINICAL COURSE? During follow-up, the proband developed
increasing
retinal detachment and epiretinal fibrosis in the inferonasal lesion OS.
www.umdnj.edu/eyeweb/casemon/case0699/clinical.html - 8k - Cached -
Similar pages

Curriculum Vitae of Steve Charles, Part 3
.... October 7, 1983: "Vitrectomy in Retrolental Fibroplasia and
Proliferative Vitreoretinopathy",
and "Vitrectomy in Diabetic Retinopathy and in Epiretinal Fibrosis ...
www.charles-retina.com/cv3.htm - 78k - Cached - Similar pages

Age-Related Macular Degeneration, Hypertensive Retinopathy, and ...
.... occlusion, branch retinal artery occlusion, central retinal vein
occlusion, microaneurysms,
macroaneurysms, vitreous hemorrhage, epiretinal fibrosis as well as ...
www.medical-library.org/journals3a/ Hypertensive_Retinopathy.htm - 8k -
Cached - Similar pages

arc@na

Fra : Linda

Dato : 12-02-03 08:37

Der findes både dansk Blindesamfund www.dkblind.dk og Dansk blindeinstitut
www.ibos.dk men ingen har siderne kender det ord du har skrevet, men under
alle omstændigheder er det nok et godt sted at starte.

Linda

Fra : KURT HEIN MOSGREN

Dato : 13-02-03 16:55

finder selv de nevnte steder , og beskrivelsen som Kim Ludvigsen nevner er
korrkt, men jeg ville gjerne vite noe mere og hva som kan evt. hindre den i
å utvikle seg mere. når man har en sygdom vil man jo heslt vite så mye som
mulig og det er ikke alt som legerne vil eller har tid til å svare på