CB 500 four 74
Fra : lover

Dato : 10-02-03 20:14

Hej

skulle der være en der ved hvad der er galt med min MC.
Når den har stået stille mere end en dag så kan jeg ikke starte den
først når jeg har prøvet MANGE gange ,næste tømt batteri.
Jeg har selv en ide ,og den er at den ikke får benzin nok,men ved det ikke.
Når jeg har fået den startet så er der ingen problemer med at starte igen.
Jeg ved ikke om nogen har en ide?.

Hilsen jens

Fra : Jonas Holt

Dato : 10-02-03 22:46

> Når den har stået stille mere end en dag så kan jeg ikke starte den
> først når jeg har prøvet MANGE gange ,næste tømt batteri.

Jeg havde engang en CB650 som ikke kunne starte hvis den havde stået stille i nogle dage. Jeg fandt ud af
at der var noget i benzinen der fordampede, for kørte jeg karburatorerne tomme for benzin (ved at lukke
hanen) og lukkede ny i når den skulle startes igen, så var der ingen problemer.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Armand

Dato : 11-02-03 02:35

Jonas Holt <jholt@nordenBINDESTREGfjords.dk> skrev i en

> [...]
lukke
> hanen) og lukkede ny i når den skulle startes igen, så var der ingen

Jup!
Dét er metoden!
Noghle modeller er mere følsomme overfor problemet end andre - Bl.a. har
Yamaha SZR660 sine problemer p.g.a. mekanisk bensinpumpe som alene på
starter-rotationen ikke leverer tilstrækkeligt med bensin til at
supplere det sløve i svømmerhuset. i tilgift har den ingen bensinhane
man kan
lukke for, og derved køre karbunaden tom

--
Armand.