Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Rigtige måde at opdatere sin driver
Fra : JMN

Dato : 10-02-03 20:14

Hej i gruppen !

Med fare for et dumt spørgsmål spørger jeg om følgende:

Hvordan er den korrekte måde at opdatere sin driver til sit grafikkort ?

Jeg har lige hentet den nyeste driver til mit GForce2 hos Nvidia.

Når jeg vil installere den siger den at jeg skal afinstallere den
eksisterende. Det gjorde jeg så og det gik ikke godt (Måske fordi jeg ikke
gjorde det korrekt ??).

Så derfor, hvad er den bedste/mest korrekte "følgeplan" ?

vh.
JMN

Fra : Madsen

Dato : 10-02-03 22:14

JMN skrev:

> Så derfor, hvad er den bedste/mest korrekte "følgeplan" ?

Kommer an på hvilket styresystem der er tale om.

Madsen.

Fra : JMN

Dato : 11-02-03 10:04

Hej Madsen!

Det er XP-Home.

vh.
JMN

Fra : jørn larsen

Dato : 10-02-03 22:41

> [...]
> gjorde det korrekt ??).
>
> Så derfor, hvad er den bedste/mest korrekte "følgeplan" ?
Hej.
Husk, der er ingen dumme spørgsmål, men der kan være dumme svar. Måske
også dette. Metoden fungerede hos mig.
Du skal måske nok bruge 'detornatorkiller',som du kan hente samme sted (jeg
har ikke haft brug for 'killeren', men min kollega måtte ty til den for at
få det til at køre). Den skulle fjerne det, der er blevet tilbage af den
gamle Nvidia-driver. Jeg afinstallerer også 'standard VGA - driver', så
maskinen ender med at køre i 'fejlsikret tilstand', så evt. en
defragmentering af det pågældende drev (i min maskine er det C-drevet).
Genstarter maskinen og installer standard VGA - driveren fra Windows
install-disken, maskinen finder selv GF2-kortet igen og man installerer så
den nye Nvidia-driver. Det skulle normalt fungere. Det er åbenbart heller
ikke helt lige meget, hvilken af de nyere drivere man benytter, men her kan
jeg ikke sige noget konkret, kun at vers. 40.72 kørte godt i mit system
(Win98SE, GF2) inden jeg skiftede til ATI. Du kan evt. læse lidt om det ved
at 'bladre' lidt her i gruppen.

Mvh Jørn

Fra : Frontier

Dato : 14-02-03 00:03

Hejsa

On Mon, 10 Feb 2003 20:14:22 +0100, "JMN"
<NOSPAMjmn@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>gjorde det korrekt ??).
>
>Så derfor, hvad er den bedste/mest korrekte "følgeplan" ?

For nu at blande fakta med overtro - så plejer jeg selv at udpakke
nVidia's drivers, for så at lade Windows opdatere vha. .INF filen. Så
kopieres der kun de filer som er nævnt i .INF-filen, og ved opdatering
af drivers etc. ved Windows hvilke filer der skal smides ud igen.

Har aldrig haft problemer ved at skifte frem og tilbage mellem 4x.xx
og 30.xx drivers, som ellers er et varmt emne i diverse nvidia
grupper.

Uanset hvad - INF regler :)

/Frontier