Faq review
Fra : S.Arnvig

Dato : 10-02-03 19:26

Hvad siger I til følgende formulering:

<citat source="http://bends.dk/faq">

USENET
Jeg har nogen spørgsmål, hvordan stiller jeg dem ?

Start med at skrive en sigende overskrift og stil så spørgsmålet lige ud af
landevejen.
Hvis spørgsmålet er upræcist, vil du som regel blive opfordret til at uddybe
Nogen gange får man slet ikke svar på et spørgsmål. Det kan være fordi
spørgsmålet er

- stillet tidligere for kort tid siden, men ikke ofte nok til at komme i FAQ'en.
Prøv at søge f.eks under
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=lang_da&group=dk.fritid.dykning
nyhedsgruppe arkiv (dk.fritid.dykning)

- noget som vi generelt ikke svarer specifikt på, fordi det kan give spørgeren
eller svareren problemer f.eks.
"Hvordan skal jeg rengøre min flaske til oxygen-service" vil sjældent eller
aldrig blive konstruktivt besvaret.
</citat>

Søren Arnvig

Fra : Morten Dall

Dato : 12-02-03 00:58

hej Søren

"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
spørgeren
> eller svareren problemer f.eks.
> "Hvordan skal jeg rengøre min flaske til oxygen-service" vil sjældent

øøøøøøø nå det har der da været svaret på før her i gruppen og jeg har lige
svaret på det i dag,

min holning er, hvis du kan svare på det så gør det ellers lad vare, hvad
spørgeren bruger svaret til eller hvorfor han spøger rager ikke mig, hvis
jeg er bange for at han gør noget dumt med midt svar må jeg jo bare skrive
devers advarelser ind i midt svar, inter nettet er til for at dele viden
ikke for at gemme den.

mvh Morten dall

Fra : Arnvig

Dato : 12-02-03 11:42

"Morten Dall" skrev d. 12-02-03 00:58 dette indlæg :
> [...]
lige
> svaret på det i dag,
>
> min holning er, hvis du kan svare på det så gør det ellers lad vare,

Jeps, problemet er bare når nogen tror de kender svaret
og giver folk fatal misinformation.

Du er igang med at give instruktion ! Det gives normalt af
uddannede instruktører, som er blevet uddannet af instruktørtrænere.
Det giver en vis sikkerhed for at tingene bliver leveret på den rigtige
måde. At man har viden om et givet område (eller tror man har)
giver ikke ret til at instruere andre. Du er ikke engang uddannet til
at foretage den funktion, som du nu instruerer andre i ?!?!?
Hvor smart er det lige det er ?

> [...]
skrive
> devers advarelser ind i midt svar, inter nettet er til for at dele

Og hvis en 15 årig gerne vil vide hvordan man laver en bombe,
så han kan sprænge sin skole i luften, så er det hans ret
at få denne viden, bare vi husker at advare om at det kan være
farligt ?

Internettet er et medie som alle andre, lad venligst være med
at undskylde din egen mangel på dømmekraft med alles ret til
al information.

Det er din egen etik og moral, der dikterer hvilken information
du vil dele med andre og hvordan.

Internettet giver dig ikke ret til at sprede misinformation !

Søren Arnvig

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Dall

Dato : 12-02-03 12:46

"Arnvig" <Arnvig.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps, problemet er bare når nogen tror de kender svaret
> og giver folk fatal misinformation.

hvem bedstemmer om det er information eller misinformation, og hvem
bedstemmer om det er fatalt ?

> giver ikke ret til at instruere andre. Du er ikke engang uddannet til

hvad ved du om det ?
men nej jeg har ikke taget et kursus i det

> at foretage den funktion, som du nu instruerer andre i ?!?!?
> Hvor smart er det lige det er ?

i en anden tråd skrev jeg lige at, jeg syntes at spørgsmålet om man har
taget et kursus er ligyldig, der sidder sikker folk her i landet som har
betydlig mere forstande på at blande O2 og renste udstyr til det, en dem der
bare har taget et 2 dags kursus og betalt 2500,- for det
et kursus i et dykker center er nu en gang ikke det eneste serligørende her
i livet.

> Og hvis en 15 årig gerne vil vide hvordan man laver en bombe,
> så han kan sprænge sin skole i luften, så er det hans ret
> at få denne viden, bare vi husker at advare om at det kan være
> farligt ?

jeg forholder mig ikke til hvad der er hans ret, men vil han bygge en bombe
så downloader han teroristens hånd box fra nettet, vil han se pirat tv
downloader han koder og tegninger fra nettet, osv osv
om det er en ret eller om det bare er sådanne det er, det må du sku selv om.

> Det er din egen etik og moral, der dikterer hvilken information
> du vil dele med andre og hvordan.
> Internettet giver dig ikke ret til at sprede misinformation !

igen hvem bedstemmer at det er mis information, og foreste hvor for må man
ikke sprede mis information ? hvis man selv er overbevist om at det er det
eneste rigtige.
man bliver jo konstandt bombaderet med mis information, den information du
giver er jo også kun ud fra hvad du ved, måske findes der nogle der er
klogere og vil sige at det er mis information ?
feks. så lærte jeg som elev at at det eneste man kunne balancere sig med var
en BCD vest, og hvis man og skulle ind i vrag var det sikreste at have 1*15
flaske hvor på der var monteret en 4L pony flaske. og det trode jeg så på
den gang, og mente at det var rigtig og god information, nu ved jeg så, og
det er der sikkert andre der vil give mig ret i, at der findes andre og
sikre og bedre løsninger.

mvh MD

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 14-02-03 21:53

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> skrev i en meddelelse
> "Arnvig" <Arnvig.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> hvem bedstemmer om det er information eller misinformation, og hvem
> bedstemmer om det er fatalt ?

Jeg tror pointen var at DU ihvertfald ikke ved om det er misinformation da
du aldrig har fået uddannelse i det, og det kunne måske godt blive farligt.