renovering af dykkerflaske
Fra : Kristian Rud & Marle~

Dato : 10-02-03 18:26

Hej derude!

Min flaske trænger til en "overhaling" på overfladen. Jeg har fået tilbudt
en sandblæsning af flasken, og efterfølgende skal den have grunder og en
maling.

Er der nogle af jer der kan anbefale en grunder og maling ?. Hvad bør jeg
evt. undgå at bruge ?, håber I kan hjælpe mig, mvh. Kristian.

Fra : Jens M

Dato : 11-02-03 13:31

Hvis det kun er malingen der er lidt medtaget er det en dårlig ide at
sandblæse den, da du så vil fjerne den metalisering som flasken har fra ny.
Det er en slags galvanisering der ligger under malingen. du kan få en
automalek til at metalisere den igen , men det er forholdsvis dyr.Hvis
meteliseringen stadig er i orden skal du bare slibe den mat med fint
sandpapir og derefter male den.
En biligere måde at rustbeskytte den på er at male den med Galvafroid.
Det er en maling med en masse zink i,det bruger du bare som grundmaling, det
virker rigtig godt.

Hilsen Jens M
"Kristian Rud & Marlene Vikkelsø" <marlene@teliamail.dk> skrev i en
meddelelse news:b28nuo$2kq3$1@news.cybercity.dk...

Fra : Andersen

Dato : 11-02-03 15:48

Davs....

> En biligere måde at rustbeskytte den på er at male den med Galvafroid.
> Det er en maling med en masse zink i,det bruger du bare som grundmaling,
det
> virker rigtig godt.

Galvafroid er ikke godt at male på, mening med det er at man bort- sliber
det og der efter maler med grunder og lak.
Galvafroid er heller ikke billig, og derudover er det helt ligemeget, for så
længe du har malet med en god grunder og derefter maler med en autolak, er
der ingen grund til at gøre andet.

Jeg har for noget tid siden sendt et indlæg omkring maling af flakser, navn,
nummer og alt det der skal bruges.

Leif Andersen

Fra : Jens M

Dato : 11-02-03 20:08

Der er bare det problem med det du siger at hvis der kommer in ridse i
malingen der går helt ind til metallet
begynder det at ruste igen, og rusten kravler ind under malingen og det
stopper ikke. Det vil ikke ske hvis du bruger Galvafroid, der reparerer sig
selv ligesom rigtig galvanisering. Forøvrig er det ikke rigtig at man ikke
kan male ovenpå Galvafroid, jeg har gjort det på min ponyflaske og derefter
malet den med Esbjerg Maskinemalje. Det holder i bedste velgående på 7. år.

Hilsen Jens M.