Afløser for Nimbus
Fra : Michael

Dato : 10-02-03 16:59

Hej!

Så er den ved at være gal - min nimbus er sat til salg og jeg er på
udkig efter noget nyt. Det er jo ret svært idag med det udbud, der
findes. Jeg er på udkig efter noget brugt til maks. 60.000,-. Jeg
havde forestillet mig noget i stil med ER-5, CB500, XJ600, GSF600
eller offroadertypen såsom transalp o.lign.

9 ud af 10 kilometer skal tilbagelægges med passager på mindre veje.
Komforten for passageren betyder en hel del!!

Har I nogen gode råd, eller kan henvise til sider, hvor erfaringer med
mærkerne er beskrevet (jeg har været inde på Pein´s side og suget til
mig af viden omkring transalpen - den har en høj stjerne hos mig.

Tak

Michael

Fra : Armand

Dato : 10-02-03 20:31

Michael wrote:

> [...]
> 9 ud af 10 kilometer skal tilbagelægges med passager på mindre veje.
> Komforten for passageren betyder en hel del!!

SV650 N (den uden kåbe)!
Den kan nok fåes ned omkring 60.000,- på denne årstid, og i forhold til
de nævnte, er den er fuldt ud med omkring ydelse. Samtidig er den uhyre
letkørt!!

--
Armand.

Fra : Mogens Dammand

Dato : 10-02-03 23:41

> [...]
> Den kan nok fåes ned omkring 60.000,- på denne årstid, og i forhold til
> de nævnte, er den er fuldt ud med omkring ydelse. Samtidig er den uhyre

Sandt nok, dejlig maskine og med tilpas kræfter til 2, men bagsædepassageren
ville nu nok sidde bedre bag på Transalp'en, hvilken jo så desværre mangler
lidt i HK i forhold til SV'eren.
Alt efter hvilken kørestil, 2 dejlige MC'er.

Mogens
Transalp, som ikke vil bytte.

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-02-03 00:22

On 10 Feb 2003 07:59:13 -0800, michael.bull@get2net.dk (Michael)
wrote:

Hej Michael.

> [...]
>havde forestillet mig noget i stil med ER-5, CB500, XJ600, GSF600
>eller offroadertypen såsom transalp o.lign.

Ka' man overhovedet erstatte en Nimbus med noget som helst ?
Jeg får næsten tårer i øjnene når jeg tænker på de oplevelser jeg har
haft med sådan en.
Dels aflagde jeg køreprøve på en, og senere kørte jeg en del
kilometer på en jeg havde til "opbevaring" medens en kammersjuk var
soldat.
Jeg er ikke den rigtige til at anbefale en afløser, men jeg kan støtte
foreslaget om SV650 selv om den er meget sporty.
Jeg tror jeg ville vælge noget a'la XJ600 eller GSF600 selv om det er
noget af en forandring i forhold til Nimbus.
ER-5 og CB500 bliver meget hurtigt kedelige.
Skulle det endelig være noget i den stil ville jeg kigge efter GPZ500.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Hekto

Dato : 11-02-03 02:46

In article <5gcg4vcqpb58bi97g7s6kq6v08j3gf0o6m@4ax.com>, Steen Gruby
<oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> says...
> [...]
> ER-5 og CB500 bliver meget hurtigt kedelige.
> Skulle det endelig være noget i den stil ville jeg kigge efter GPZ500.

Med fare for at blive svinebundet og gennembanket til bakkeåbningen...
en Bandit 600 er da en værdig afløser for en 'Bus'???

.... der er een der lige har annonceret en GPZ 500'er til salg i
dk.privat.marked.motorcykel, til en nogen lunde realistisk pris (læs:
han vil have et bud).
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-02-03 03:07

Hekto wrote:
> Med fare for at blive svinebundet og gennembanket til bakkeåbningen...
> en Bandit 600 er da en værdig afløser for en 'Bus'???

Jah, det kan den jo godt være ... min Nimbus-kammerat overvejer
kraftigt at supplere Nimmeren med noget lidt sjovere, han kunne vist
ikke helt tåle at prøve den lille totakters køreegenskaber ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 11-02-03 03:14

In article <slrnb4gmlb.t4l.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Jah, det kan den jo godt være ... min Nimbus-kammerat overvejer
> kraftigt at supplere Nimmeren med noget lidt sjovere, han kunne vist
> ikke helt tåle at prøve den lille totakters køreegenskaber ;)

Jamen, den er IKKE sjovere! (Av! .... Av!)
Den er næsten lige så kedelig!!! ... næsten!

Sætte sig op ... trykke på knap ... sætte i gear .... køre ... og finde
nærmeste motorvej!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-02-03 04:14

Hekto wrote:
> Jamen, den er IKKE sjovere! (Av! .... Av!)
> Den er næsten lige så kedelig!!! ... næsten!
> Sætte sig op ... trykke på knap ... sætte i gear .... køre ... og finde
> nærmeste motorvej!

Nåh, ham min lille ven dér tænker vist også på noget RD eller lign.
totakts .. han vil ha' billig ydelse tror jeg.. og så kan han godt li'
at skrue.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 11-02-03 08:31

In article <slrnb4gqj0.t4l.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Nåh, ham min lille ven dér tænker vist også på noget RD eller lign.
> totakts .. han vil ha' billig ydelse tror jeg.. og så kan han godt li'
> at skrue.

KR-1 !!!!!!?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-02-03 11:42

Hekto wrote:
> KR-1 !!!!!!?

Nej nej, billig :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 11-02-03 12:35

In article <slrnb4hkrs.t4l.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Nej nej, billig :)

HVor billig?

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * Ka' man få en Suzuki GS
450 til at lyde som en Duc' 998?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-02-03 18:07

Hekto wrote:
> HVor billig?

Jeg ved det ikke, jeg tror slet ikke han kigger seriøst efter noget
endnu... Han snakkede bare om at han godt kunne tænke sig noget
sjovere..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Michael

Dato : 13-02-03 17:08

Tak for hjælpen indtil videre - jeg arbejder videre med sagen -
sandsynligvis indenfor XJ600 genren

Mvh

Michael

Fra : JRichter

Dato : 09-05-03 22:29

Hej Michael!

Jeg vil gerne vide lidt om hvilken Nimbus der er tale om, og hvor meget
du mener den skal stå i?

På forhånd tak - håber du finder din racer....

Med venlig hilsen

JRichter

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-05-03 00:45

JRichter wrote:
> Jeg vil gerne vide lidt om hvilken Nimbus der er tale om, og hvor meget
> du mener den skal stå i?

Er du klar over at det indlæg du svarer på er 3 mdr gammelt ?

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)