Hvorfor er da ikke rød streg under ???
Fra : Thomas

Dato : 10-02-03 16:18

når jeg begydner et brev så kommer da ikke en rød streg undet det forkert
ord med det sammen jeg kan skrive mange ord i træk uden at der kommer rød
streg.
men hvis jeg trykke Enter så kommer da røde streger ????

men hvis jeg FX skrive et eller andet og slette det så kommer den med de
røde strege med det sammen men ikke først gang ???

Nolge da kan hjælp mig

jeg bruger office XP

Fra : pre

Dato : 10-02-03 19:45

I den version skal du nok, meget mere end i tidligere, kikke på hvad der
sker når/hvis. Ms har gjort sig umage for at tilpasningsmulighederne
kan udnyttes maximalt - det ser endda ud til at tendensen akcellererer i
Office 11, hvor Beta2 er lige om hjørnet.

Du kan fravælge de #¤%&/w røde linier, og igen tilvælge dem. Kik også
på stave-ikonen til højre på sratuslinien.
© pre 2003

:

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-02-03 22:20

> [...]
>
> men hvis jeg FX skrive et eller andet og slette det så kommer den med de
> røde strege med det sammen men ikke først gang ???

I office xp er der understøttelse af flere sprog. I den danske er der
umiddelbart understøttelse af dansk, tysk og engelsk.
Det foregår automatisk i baggrunden. Det betyder så, at når man skriver, så
kontrollerer den ikke noget, før man laver et nyt afsnit (Enter).
Så læser den bagud og finder ud af om der skrives på dansk, tysk eller
engelsk og først nu laver den så stavekontrol.
Hvis du så midt i det hele skifter til engelsk, vil du opdage, at den nu
laver alt med rød understregning, da det jo er forkert, når den kort
forinden fandt ud af, at det var på dansk. Men når du så næste gang laver et
nyt afsnit, så analyserer den igen dette afsnit bagud, hvorefter den skifter
til engelsk stavekontrol.
Så den laver altså stavekontrol for hvert nyt afsnit.
I mange situationer er det faktisk vældig praktisk. Ulempen er så, som du
har opdaget, at man lige må vente med at få kontrollen aktiveret, indtil man
laver et nyt afsnit.

Kurt