Hvor lang tid varer ørnesæsonen?
Fra : Stibolt

Dato : 10-02-03 13:42

Hej

Vi er nogle stykker der febrilsk prøver at finde en dato til en en lille
rovfugletur til Skåne. Naturligvis primært for at se ørn. Derfor melder
spørgsmålet sig: Hvornår begynder ørnene at trække nordpå igen? Er det
for sent at tage af sted i midten af marts måned?

Jeg takker for svaret på forhånd.

Hilsen Mogens Stibolt

http://www.kandu.dk/

Fra : Gorm Vognsen Jensen

Dato : 11-02-03 17:26

> Hvornår begynder ørnene at trække nordpå igen?
Tjah, marts eller måske april - jeg ved det ikke præcist.

> Er det for sent at tage af sted i midten af marts måned?
Næh, i marts kan I opleve yngleparrene i parringsflugt. De lægger æg hen i
marts.
Og der vil stadig være omflakkende ungfugle nordfra.

Med venlig hilsen
Gorm Vognsen Jensen
Smørumnedre

Fra : Jens Lodal

Dato : 11-02-03 20:40

Hej

Første halvdel af marts har jeg selv gode erfaringer med. Havørnene kan være
der endnu, og som noget - for mig - usædvanligt så jeg i begyndelsen af
marts kongeørne i parring.

Hilsen og god tur
Jens

Fra : Paul Nilsson

Dato : 20-02-03 00:34

-har videresendt din mail til Pierre Unge i Malmø .......... Her er svaret

(PS der er set mange ørne iflg. flere danske som har været derovre de
sidste week , både sø-omr (før!- og nær Ystad/Fyledalen) og Tosteberga ..)
Hej Paul!
Jag såg detta också och blev lite förvånad över några svar. Jag har alltid
gått omkring och trott att det är februari ut som gäller. Sedan är örnarna
på sina häckplatser - vi har ju redan noterat en del örnar som sträcker
norrut.
De örnar som de ser i mars och framåt är häckande örnar i Fyledalen och vid
Krageholmssjän så det går ju fortfarande att se en del.
/Pierre