Universal Telekom - Check din regning
Fra : Archangel

Dato : 10-02-03 12:30

Jeg anvender Universal Telekom, til udlandsopkald. Da jeg modtog min
telefonregning, viste det sig at selskabet anvendte øreafrunding, til
nærmeste hele 25 øre. Dette var under henvisning til sådan gør man i
Danmark. Efter lidt korrespodance frem og tilbage, hvori jeg bl.a.
henviste til afgørelse som er placeret på Forbrugerstyrelsens
hjemmeside, hvori det beskrivelse hvornår man må og ikke må anvende
øreafrunding, fik jeg godtgjort det for meget opkrævet (endda kr.
50,- i rabat). Selv om det ikke drejede sig om ret meget (ca. 12 øre),
så bliver det alligevel til noget hvis de gør det ved alle deres
kunder.

http://www.fs.dk/sphj/afrund.htm

/Arch

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-02-03 14:53

Archangel skrev:

>Jeg anvender Universal Telekom, til udlandsopkald. Da jeg modtog min
>telefonregning, viste det sig at selskabet anvendte øreafrunding, til
>nærmeste hele 25 øre.

Er der tale om de gør det ved hvert enkelt opkald, eller er det kun
ved total-beløbet?

>Dette var under henvisning til sådan gør man i
>Danmark.

Sludder, kun når der betales med kontanter - ligesom i andre lande.

> [...]
>hjemmeside, hvori det beskrivelse hvornår man må og ikke må anvende
>øreafrunding, fik jeg godtgjort det for meget opkrævet (endda kr.

Men de vil ikke lave om på deres politik?

>Selv om det ikke drejede sig om ret meget (ca. 12 øre),
>så bliver det alligevel til noget hvis de gør det ved alle deres
>kunder.

Ja, det er et problem. Dog håber jeg, at de da også runder ned, når
beløbet fx. er 372,31 (nedrundes til 372,25).

Jeg vil foreslå dig at poste dit indlæg i news:dk.forbruger

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Nu også unlocking/opdatering af Nokia 6100, 6610, 7210 m.fl.