/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Billigere forsikring!?
Fra : Benz...


Dato : 10-02-03 08:46

Hej alle i garvede mc´ister!
Nu er det snart tid til at jeg skal bestille min kommende zx-6r (næste uge!
Ja man skal vel lige se dyret først! Bella vel at mærke

Det eneste jeg mangler er et godt tilbud fra et forsikringsselvskab!
Men hvad for nogle er der? Jeg tænker også på de små selvskaber som ikke er
rigtig til at opdrive via. krak osv.

Jeg har ringet til: IF, GF, Tryk, Top.dk, og Fair.
"Bedste" tilbud indtil nu er hele 24 stærke!! Det er hos Fair. for en halv
års kørsel kasko + en halv årrig stilstand´s kasko, som jo sm sagt giver
24.000 i det hele!

Det må kunne gøres billigere!!
Så er spørgsmålet bare hvor!?? (og ja jeg ved godt at de svinger meget i
pris. for.eks har jeg fået op til 3 forskelligere svar fra samme selvskab ud
fra samme oplysninger. Det spændte lige fra 20.000 , 55.000 til KAN IKKE
LADE SIG GØRE! skægt ikke

Tak for opmærksomheden!

mvh Benzon (snart: zx-6r)



 
 
Martin (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 10-02-03 08:51


"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote in message
news:CMI1a.27316$ws6.546585@news2.nokia.com...
> Hej alle i garvede mc´ister!
> Nu er det snart tid til at jeg skal bestille min kommende zx-6r (næste
uge!
> Ja man skal vel lige se dyret først! Bella vel at mærke
>
> Det eneste jeg mangler er et godt tilbud fra et forsikringsselvskab!
> Men hvad for nogle er der? Jeg tænker også på de små selvskaber som ikke
er
> rigtig til at opdrive via. krak osv.
>
> Jeg har ringet til: IF, GF, Tryk, Top.dk, og Fair.
> "Bedste" tilbud indtil nu er hele 24 stærke!! Det er hos Fair. for en
halv
> års kørsel kasko + en halv årrig stilstand´s kasko, som jo sm sagt giver
> 24.000 i det hele!
>
> Det må kunne gøres billigere!!
> Så er spørgsmålet bare hvor!?? (og ja jeg ved godt at de svinger meget i
> pris. for.eks har jeg fået op til 3 forskelligere svar fra samme selvskab
ud
> fra samme oplysninger. Det spændte lige fra 20.000 , 55.000 til KAN IKKE
> LADE SIG GØRE! skægt ikke
>
> Tak for opmærksomheden!
>
> mvh Benzon (snart: zx-6r)

hvis det er prisen og du "kun" har kørt i ½ år skulle du måske købe en
anden maskine !?




Benz... (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 10-02-03 09:41

>
> hvis det er prisen og du "kun" har kørt i ½ år skulle du måske købe en
> anden maskine !?
>

Hvem siger at det er prisen!?

Kan jo give et eks. en gamle tråd som hedder: Fair Forsikring er de rigtig
kloge. (af selveste Brian Wendelbo
fra: 82.000 til 8.600!
Det hænger ikke sammen!
Og derfor kunne jeg godt forestille mig at det kunne gøres billigere! (sjovt
nok!)

Lyder det da ikke som muligt!?

mvh benz.




Martin (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 10-02-03 10:00


"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote in message
news:tAJ1a.27336$ws6.546302@news2.nokia.com...
> >
> > hvis det er prisen og du "kun" har kørt i ½ år skulle du måske købe en
> > anden maskine !?
> >
>
> Hvem siger at det er prisen!?
>
> Kan jo give et eks. en gamle tråd som hedder: Fair Forsikring er de rigtig
> kloge. (af selveste Brian Wendelbo
> fra: 82.000 til 8.600!
> Det hænger ikke sammen!
> Og derfor kunne jeg godt forestille mig at det kunne gøres billigere!
(sjovt
> nok!)
>
> Lyder det da ikke som muligt!?
>
> mvh benz.
>

Hvor gammel er du ?
hvor længe har du ejet en forsikret mc ?
hvor står din cykel når den ikke bliver brugt ?
hvilken by bor du i ?




Benz... (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 10-02-03 10:40

> Hvor gammel er du ?
> hvor længe har du ejet en forsikret mc ?
> hvor står din cykel når den ikke bliver brugt ?
> hvilken by bor du i ?
>

Hmm... Hvorfor?
Jeg ville bare høre om ikke at der var nogen som hade nogle navne til nogle
forsikringsselskaber, da jeg ikke har fået ringet til dem alle!

20
Øh. 0år
I en garage (kan ikke se hvorfor dette er så interesant. Da i "de" ikke kan
gøre noget ved om jeg oplyser det ene eller andet! eller hvad?!)
4773 Stensved


Benz...



Martin (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 10-02-03 10:49


"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote in message
news:UrK1a.27358$ws6.546033@news2.nokia.com...
> > Hvor gammel er du ?
> > hvor længe har du ejet en forsikret mc ?
> > hvor står din cykel når den ikke bliver brugt ?
> > hvilken by bor du i ?
> >
>
> Hmm... Hvorfor?
> Jeg ville bare høre om ikke at der var nogen som hade nogle navne til
nogle
> forsikringsselskaber, da jeg ikke har fået ringet til dem alle!
>
> 20
> Øh. 0år
> I en garage (kan ikke se hvorfor dette er så interesant. Da i "de" ikke
kan
> gøre noget ved om jeg oplyser det ene eller andet! eller hvad?!)
> 4773 Stensved
>
>
> Benz...

nææh de kan ikke checke om den står i garage men..
nogle forsikringer er billigere hvis man har en garage..
med de ting du fortæller tror jeg ikke at du slipper billigere end 20.000
for en kasko forsikring.

Måske hvis du er "HEL-kunde" dvs at du også forsikrer
hus og indbo (samlerrabat)... kan du komme ned på 19.500.

Det "sutter" men sådan er det....




Benz... (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 10-02-03 10:52

> nææh de kan ikke checke om den står i garage men..
> nogle forsikringer er billigere hvis man har en garage..
> med de ting du fortæller tror jeg ikke at du slipper billigere end 20.000
> for en kasko forsikring.
>
> Måske hvis du er "HEL-kunde" dvs at du også forsikrer
> hus og indbo (samlerrabat)... kan du komme ned på 19.500.
>
> Det "sutter" men sådan er det....
>


Ja det gør det vel! Men man har vel lov til at være optimistisk!
Tak!
mvh Benzon...



Jonas Holt (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 10-02-03 11:43

>> Hvor gammel er du ?
>> hvor længe har du ejet en forsikret mc ?

> 20
> Øh. 0år

Køb en mindre mc og lær at udnytte den. Det er muligt du får større status i byen fordi du har en stor
mc, men det er ikke det værd. En gang til: køb en lille mc som du kan styre og lære at udnytte (svinge,
bremse, styre, balance og at køre alternativt som at køre på baghjul )og køb en større når du har lært
det. Du vil få meget mere ud af dit mc-liv på den måde fordi det ikke er dyrt at vælte, at reparere på og
at forsikre. Desuden kan du, hvis du har bare lidt teknisk snilde, selv reparere på cyklen. Det vil gøre,
at du ikke er bange for at prøve noget 'sjovt'.

For ikke lang tid siden var der en der kunne fortælle om Lars Lodret som købte en 1000'er som sin første
cykel. Prøv at søg på "Lars Lodret" på google http://www.google.com/grphp?hl=da&tab=wg&ie=UTF-8 og læs
hele historien.

Og sidst, men ikke mindst: det er *vigtigt* at bruge det rigtige udstyr. En ankel, en hofte, en tissemand
og/eller fingrene bliver *meget* hurtigt slidt op når det kurer hen af asfalt eller grus! Er du i tvivl
om det, kan jeg anbefale dig at stikke enden af en rød pølse ind på siden af en roterende
vinkelsliberskive og iagttage hvad der sker.
Fingrene er noget af det mest kostbare du har!
Det nok billigste mc-tøj finder du i Gludsted hos www.leomortensen.dk Han giver god service og mon ikke
han kan handles lidt med?

Jeg *ved* at det jeg har skrevet lyder kedeligt og gammelmandsagtigt når man er 18-20 år, men når jeg ser
i bakspejlet, ville jeg alligevel ønske at der var nogen der havde sagt det til mig for 10-12-14 år
siden.

Hvorfor vil du have kasko på din cykel? Hvis du kan styre sådan en cykel som en ZX-6 er, så er der vel
ingen grund til kasko - og præmierne er desuden meget mindre når du kun skal have ansvar.

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Martin (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 10-02-03 12:16


">
> For ikke lang tid siden var der en der kunne fortælle om Lars Lodret som
købte en 1000'er som sin første
> cykel. Prøv at søg på "Lars Lodret" på google
http://www.google.com/grphp?hl=da&tab=wg&ie=UTF-8 og læs
> hele historien.


"Lars lodret" pfft... det er da bedere end viktor vandret.......;-}




Armand (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-02-03 20:07

Martin wrote:
> ">
>> For ikke lang tid siden var der en der kunne fortælle om Lars Lodret
>> som
> købte en 1000'er som sin første
>> cykel. Prøv at søg på "Lars Lodret" på google
> http://www.google.com/grphp?hl=da&tab=wg&ie=UTF-8 og læs
>> hele historien.
>
> "Lars lodret" pfft... det er da bedere end viktor vandret.......;-}

En ikke her navngiven sjællandsk klub havde engang iblandt
medlemsskaren en vis Steen, som relativt hurtigt kom til at hedde Steen
stunt

Navnet blev klistret på ham fordi der ikke var én eneste uskyldig
situation som af ham ikke kunne forvanskes til et ægte MC-stunt, og
forekomsten deraf var så talstærk at klubbens ugentlige aftentur med
tiden løb ud i sandet fordi folk blev trætte af næsten under hver tur at
skulle undsætte ham i en ny situation han havde bragt sig i, endsige
lappe hans model nørdtørftigt sammen eller ringe/vente på Falck

--
Armand.

--
Armand.



Jens Jacob Bager Jen~ (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-02-03 08:45

> Navnet blev klistret på ham fordi der ikke var én eneste uskyldig
> situation som af ham ikke kunne forvanskes til et ægte MC-stunt, og
> forekomsten deraf var så talstærk at klubbens ugentlige aftentur med
> tiden løb ud i sandet fordi folk blev trætte af næsten under hver tur at
> skulle undsætte ham i en ny situation han havde bragt sig i, endsige
> lappe hans model nørdtørftigt sammen eller ringe/vente på Falck

Vi havde en der hed VælteMikkel. Han styrtede 9 gange på det første år på
sin 600 Bandit. Så købte han en Mille Nu kører han Gixxer 1000........
Selvfølgelig uden plader. Ingen respekt her fra...

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Benz... (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 10-02-03 12:29


> Køb en mindre mc og lær at udnytte den. Det er muligt du får større status
i byen fordi du har en stor
> mc, men det er ikke det værd. En gang til: køb en lille mc som du kan
styre og lære at udnytte (svinge,
> bremse, styre, balance og at køre alternativt som at køre på
baghjul )og køb en større når du har lært
> det. Du vil få meget mere ud af dit mc-liv på den måde fordi det ikke er
dyrt at vælte, at reparere på og
> at forsikre. Desuden kan du, hvis du har bare lidt teknisk snilde, selv
reparere på cyklen. Det vil gøre,
> at du ikke er bange for at prøve noget 'sjovt'.
>
Gider ikke skulle til at bytte den ud om en seson! Eller 2!
Har ligget og trillet rundt på en RS 125, og det to en uge så var jeg trat
af den! Så blev den ikke trykket af som i starten. Den blev kørt stille og
roligt vel at mærke. Og desuden hvis den vejer 161 kg er den jo ikke lige
frem en tung cykel.

> For ikke lang tid siden var der en der kunne fortælle om Lars Lodret som
købte en 1000'er som sin første
> cykel. Prøv at søg på "Lars Lodret" på google
http://www.google.com/grphp?hl=da&tab=wg&ie=UTF-8 og læs
> hele historien.
>
En god lille historie.

> Og sidst, men ikke mindst: det er *vigtigt* at bruge det rigtige udstyr.
En ankel, en hofte, en tissemand
> og/eller fingrene bliver *meget* hurtigt slidt op når det kurer hen af
asfalt eller grus! Er du i tvivl
> om det, kan jeg anbefale dig at stikke enden af en rød pølse ind på siden
af en roterende
> vinkelsliberskive og iagttage hvad der sker.
> Fingrene er noget af det mest kostbare du har!
> Det nok billigste mc-tøj finder du i Gludsted hos www.leomortensen.dk Han
giver god service og mon ikke
> han kan handles lidt med?
>
Det tror jeg ikke at du behøver at nævne! Er fuld bevist, og har lagt en
pæn stor sjat penge af til udstyret! :o}

> Jeg *ved* at det jeg har skrevet lyder kedeligt og gammelmandsagtigt når
man er 18-20 år, men når jeg ser
> i bakspejlet, ville jeg alligevel ønske at der var nogen der havde sagt
det til mig for 10-12-14 år
> siden.
>
Jeg kunne da ogå gdt finde på at købe en gammel cb 350 eller ligende til
ingen penge og benytte men så skulle det jo nok være sammen med den anden.

> Hvorfor vil du have kasko på din cykel? Hvis du kan styre sådan en cykel
som en ZX-6 er, så er der vel
> ingen grund til kasko - og præmierne er desuden meget mindre når du kun
skal have ansvar.

Har du hørt om tyveri?
Nej den egentlige grund er banken!
Og jeg har ikke tænkt mig at vælte med den! Men chancen er der jo! Ik?! En
lille sjat diesel olie og vupti: et styks glidetur!


Og desuden skal jeg ha cyklen inden jeg bliver 50 er det nok et godt
tidspunkt at indvistere!



mvh Benzon.



Jonas Holt (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 10-02-03 14:59

> Har du hørt om tyveri?
> Nej den egentlige grund er banken!
> Og jeg har ikke tænkt mig at vælte med den! Men chancen er der jo! Ik?! En
> lille sjat diesel olie og vupti: et styks glidetur!

Jeg *vidste* at det var grunden, men kunne jeg provokere dig lidt uden at det kostede noget er min dag
reddet

Jeg vil alligevel fraråde dig at købe så stor og ny en cykel. Hvad med en som min? Den kan jeg stadig
ikke udnytte helt ud, og det skulle undre mig om du ville blive træt af den efter bare en uge eller en
måned. Desuden står du ikke med nær så meget gæld - og for at spare på forsikringen, kan du købe en
tilsvarende i tyskland og bruge som reservedelscykel hvis det skulle gå galt. Går det ikke galt kan du
bare sælge den igen (uden afgift) så har du pengene hjemme igen.

Hondaen er meget driftsikker og næsten lige så uopslidelig som en vfr.
Find et billigere alternativ og nyd at du i stedet har råd til at invitere kæresten ud en gang eller to
mere end budgetteret

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Benz... (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 10-02-03 15:37

> Jeg *vidste* at det var grunden, men kunne jeg provokere dig lidt uden at
det kostede noget er min dag
> reddet

Det er jeg da glad for! Men regnede du virkelig med at jeg havde 160.000
kontanter til at ligge hjemme under hovedpuden!??

> Jeg vil alligevel fraråde dig at købe så stor og ny en cykel. Hvad med en
som min? Den kan jeg stadig
> ikke udnytte helt ud, og det skulle undre mig om du ville blive træt af
den efter bare en uge eller en
> måned. Desuden står du ikke med nær så meget gæld - og for at spare på
forsikringen, kan du købe en
> tilsvarende i tyskland og bruge som reservedelscykel hvis det skulle gå
galt. Går det ikke galt kan du
> bare sælge den igen (uden afgift) så har du pengene hjemme igen.
>
> Hondaen er meget driftsikker og næsten lige så uopslidelig som en vfr.
> Find et billigere alternativ og nyd at du i stedet har råd til at invitere
kæresten ud en gang eller to
> mere end budgetteret
Har tænkt på at indvistere i sådan en, men jeg fik ligsom andre og højere
tanker! hvis jeg skal være helt ærlig syntes jeg ikke at den er helt så
flot endda.


Ja i har da opnået en ting!!
JEG TÆNKER OG TÆNKER!!

mvh Benz...



Jes Vestervang (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-02-03 21:20

Benz... wrote:

> Ja i har da opnået en ting!!
> JEG TÆNKER OG TÆNKER!!

Tænk over hvor lidt kwakken egentlig er bedre end en '94 cbr600f2 og tænk
derefter over hvor meget mere den koster, hvor meget mere du skal betale i
forsikring og hvor meget mindre du har råd til at køre.
Hvis jeg var dig ville jeg enten købe en cbr600f2, en fazer :) eller en
400cc pocket racer a la zxr400, vfr400 eller cbr400rr. De skal nok holde
dig underholdt i lang, lang tid, medmindre du kun kører på motorvej!
Selv en gammel rotte som Armand kører jo på en zxr400

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Anders Thorup (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 10-02-03 23:55

<SNIP - forslag til køb af anden kværn>
> Selv en gammel rotte som Armand kører jo på en zxr400

Jaeehh, og han har endda kørt lige siden Ruder Konge var Knægt

Jeg startede selv på en kawasaki GPZ 500 og havde den et års tid og den kan
i dag erhverves til temmeligt fornuftige priser. En 95'er kan man være
heldig og finde til 40K. Det er en letkørt maskine med køreegenskaber der
nok skal kunne underholde i lang tid, og en fornuftig motor der faktisk
virker forbavsende veloplagt!

Det er ikke helt uden grund, at folk herinde generelt fraråder en "stor"
begynder-cykel.
Jeg siger ikke at du ikke kan styre en ZX6, blot at det nok vil være meget
mere fornuftigt og starte på en mindre/billigere maskine. Det bliver
billigere økonomisk, og det er også mere sikkert at starte på en
"håndterlig" maskine.

Just my 2-pennies

MVH
Anders Thorup



Tony Lorentzen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 11-02-03 01:52

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote:

> Hvis jeg var dig ville jeg enten købe en cbr600f2, en fazer :) eller en
> 400cc pocket racer a la zxr400, vfr400 eller cbr400rr. De skal nok holde
> dig underholdt i lang, lang tid, medmindre du kun kører på motorvej!
> Selv en gammel rotte som Armand kører jo på en zxr400

Ja men en Fazer 600 har man også kun råd til at have ansvar på. Jeg er så
skuffet over TopDanmark og deres pris på de 18-20k jeg skulle betale for en
Fazer 600. Så meget at jeg overvejede kun at have ansvar. Men selvom jeg
ikke har oplevet nogle problemer med min Divvy her hvor jeg bor (nørrebro)
så tør jeg sq ikke at have den stående uden at der er tyveriforsikring på
den. Jeg ville græde snot hvis der var en eller anden klaptorsk, der løb af
med den en dag.

Snøft.

Hilsner,

Tony
(der venter et par år før han ringer rundt og forhører sig om
forsikringspriser igen)



Jes Vestervang (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-02-03 12:24

Tony Lorentzen wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote:
>
>> Hvis jeg var dig ville jeg enten købe en cbr600f2, en fazer :) eller en
>> 400cc pocket racer a la zxr400, vfr400 eller cbr400rr. De skal nok holde
>> dig underholdt i lang, lang tid, medmindre du kun kører på motorvej!
>> Selv en gammel rotte som Armand kører jo på en zxr400
>
> Ja men en Fazer 600 har man også kun råd til at have ansvar på. Jeg er så
> skuffet over TopDanmark og deres pris på de 18-20k jeg skulle betale for
> en Fazer 600. Så meget at jeg overvejede kun at have ansvar. Men selvom
> jeg ikke har oplevet nogle problemer med min Divvy her hvor jeg bor
> (nørrebro) så tør jeg sq ikke at have den stående uden at der er
> tyveriforsikring på den. Jeg ville græde snot hvis der var en eller anden
> klaptorsk, der løb af med den en dag.

Ja, jeg kører jo også uden kasko. Det er jo også kun et problem, hvis der
er nogen der render med den - ellers køber man jo bare en tysker til at
supplere med. Jeg parkerer altid fazeren indenfor om natten, og jeg låser
den altid grundigt - så jeg kan liiige sove om natten.
Men der er ingen tvivl om at jeg også ville græde snot i mange uger, hvis
nogen rendte med Yamahaen... og jeg ville sikkert ende i spjældet hvis jeg
fik fat i synderen :-|
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Armand (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-02-03 02:25


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:45elh-dl.ln1@vissen.vandhane...
>
> Hvis jeg var dig ville jeg enten købe en cbr600f2, en fazer :) eller
en
> 400cc pocket racer a la zxr400, vfr400 eller cbr400rr.
> Selv en gammel rotte som Armand kører jo på en zxr400

Ja!
Men jeg hár jo også "prøvet det hele" (GPZ'en vár toppen af poppen da
jeg i sin tid købte den!). Og dét er sgu' en noget lettere position at
vurdere markedet sagligt ud fra!
Og jeg havde dennegang det klare mål at det skulle være en let(kørt)
model!!

--
Armand
(der engang også kom til at (for)købe sig en sekscylindret Benelli)






Benz... (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 11-02-03 12:11


> > Ja i har da opnået en ting!!
> > JEG TÆNKER OG TÆNKER!!
>
> Tænk over hvor lidt kwakken egentlig er bedre end en '94 cbr600f2 og tænk
> derefter over hvor meget mere den koster, hvor meget mere du skal betale i
> forsikring og hvor meget mindre du har råd til at køre.
> Hvis jeg var dig ville jeg enten købe en cbr600f2, en fazer :) eller en
> 400cc pocket racer a la zxr400, vfr400 eller cbr400rr. De skal nok holde
> dig underholdt i lang, lang tid, medmindre du kun kører på motorvej!
> Selv en gammel rotte som Armand kører jo på en zxr400
>
> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600 og MTX125R
> Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
> <http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Hvad ligger en cbr600f2 og en f3 på..? Altsår sådan cirkus..

mvh benzon (som tænker og tænker) c",)



Benz... (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 11-02-03 12:30

> Hvad ligger en cbr600f2 og en f3 på..? Altsår sådan cirkus..
>
> mvh benzon (som tænker og tænker) c",)
>


hmm.. Jeg er mester i at skrive mails som er svære at tyde!!!
Jeg mente prisen! Sådan cirka.

mvh Benz...
ps: kan det virkelig passe at tundercatén lage ud med at have et 0-100 på
5,0 sek?? det står i mc revyen.
http://www.squad.dk/mcrevyen/1996/MC%20revy%2096%20Yamaha%20YZF%20600%20R%20
Thunder%20Cat.jpg (det står fra 1996 til 1998, men så holder den lige det
ene års pause (1999) og så vender den tilbage med 3,5 sek i stedet for 5
sek.
Syntes det ser mystisk ud!



Michael K. S. (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 11-02-03 12:59

On Tue, 11 Feb 2003 11:29:52 GMT, "Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote:


>hmm.. Jeg er mester i at skrive mails som er svære at tyde!!!

Arh - give us some credit... ,stavefejl gider man ikke rette m.m.
de er direkte meningsforstyrrende.

>Jeg mente prisen! Sådan cirka.

Afhængig af stand og årgang,årgang er mindre vigtigt - så stor er
forskellen ikke - hverken på årgange eller F2-F3,stand derimod meget
vigtigt,en 92-94 F2 kan fås i privat handel,helt ned til ca. 55 - 60
kkr,F3'erne bliver så lidt dyrere (lavet op til og 98 med ½
modelskifte i 97) og er ofte ikke merprisen værd idet der stadig er
meget fine F2'ere tilbage på markedet og forskellen trods alt
begrænset specielt for en i begyndelsen af sin MC-karriere.
Personligt synes jeg man bør gå efter en velholdt F2'er,sidst i
årgangene d.v.s ca. 94,der ligger de bedste køb nok for tiden....Til
at betale og præstationerne ligger ikke så frygtelig langt fra
nutidens 600'ere.Desuden masser af dele og cykler derude.Forsikringen
bliver ikke væsentlig billigere end for en ny 600,men man kan så
overveje udelukkende ansvar selvom 60 kkr stadig er en slat penge at
miste ved tyveri så kan man nok bedre få en evt. långivende bank med
på den.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :
http://213.237.66.161/

Benz... (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 11-02-03 13:27

> Afhængig af stand og årgang,årgang er mindre vigtigt - så stor er
> forskellen ikke - hverken på årgange eller F2-F3,stand derimod meget
> vigtigt,en 92-94 F2 kan fås i privat handel,helt ned til ca. 55 - 60
> kkr,F3'erne bliver så lidt dyrere (lavet op til og 98 med ½
> modelskifte i 97) og er ofte ikke merprisen værd idet der stadig er
> meget fine F2'ere tilbage på markedet og forskellen trods alt
> begrænset specielt for en i begyndelsen af sin MC-karriere.
> Personligt synes jeg man bør gå efter en velholdt F2'er,sidst i
> årgangene d.v.s ca. 94,der ligger de bedste køb nok for tiden....Til
> at betale og præstationerne ligger ikke så frygtelig langt fra
> nutidens 600'ere.Desuden masser af dele og cykler derude.Forsikringen
> bliver ikke væsentlig billigere end for en ny 600,men man kan så
> overveje udelukkende ansvar selvom 60 kkr stadig er en slat penge at
> miste ved tyveri så kan man nok bedre få en evt. långivende bank med
> på den.
>
> --
> -Michael
> Div. Aprilia RS250-dele til salg på :
> http://213.237.66.161/

Helt ærligt syntes jeg at det er lidt mange pange at give for en cykel som
jeg ikke lige frem forguder! Jeg mener den er ikke særlig flot, (fræk) at se
på!
Banken brokker sig nok ikke med den udbetaling det ville blive til! Ja
man har vel sparet lidt!

mvh benzon (snart ???). Hvem ved. Det vil tiden vise!



Michael K. S. (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 11-02-03 13:32

On Tue, 11 Feb 2003 12:27:16 GMT, "Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote:


>Helt ærligt syntes jeg at det er lidt mange pange at give for en cykel som
>jeg ikke lige frem forguder!

Jepper så er det heller ikke den du skal ha' - en gadecykel skal man
kunne holde ud at se på.

> Jeg mener den er ikke særlig flot, (fræk) at se
>på!

Det er fair nok,smag er jo forskellig,jeg gad heller ikke ha' en
gadecykel hvis ikke jeg synes den var lækker,"problemet" med CBR'erne
er også mest at der er så mange af dem at det bliver lidt en
leverpostejscykel (den grå masse) når man hellere ville ha' kaviar
....Men det er lidt en sjov ting for af samme grund ville jeg aldrig
købe den nye 2003 ZX6R for den er vildt kikset på den front )
(udseende),til race derimod hvis det viste sig at den duede der,så
ville jeg være ligeglad.

>Banken brokker sig nok ikke med den udbetaling det ville blive til! Ja
>man har vel sparet lidt!

>mvh benzon (snart ???). Hvem ved. Det vil tiden vise!

Jah,men spørg dig selv om du vitterlig har brug for det den cykel
byder på - på nuværende tidspunkt - og hvor længe nyhedens interesse
holder,erfaringsmæssigt er det sjældent ret længe,jeg har endnu ikke
haft en cykel som jeg ikke var klar til at skifte længere end 6 mdr.
til 1 år....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :
http://213.237.66.161/

Hekto (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-02-03 14:40

In article <lpqh4vg33jhsvatqa4u7mnt79q8rms573s@4ax.com>,
MichaelKS@image.dk says...
> Det er fair nok,smag er jo forskellig,jeg gad heller ikke ha' en
> gadecykel hvis ikke jeg synes den var lækker,"problemet" med CBR'erne
> er også mest at der er så mange af dem at det bliver lidt en
> leverpostejscykel (den grå masse) når man hellere ville ha' kaviar
> ...Men det er lidt en sjov ting for af samme grund ville jeg aldrig
> købe den nye 2003 ZX6R for den er vildt kikset på den front )
> (udseende),til race derimod hvis det viste sig at den duede der,så
> ville jeg være ligeglad.
>
>
Det er jo det der er problemet med alle de 'moderne' cykler, og
iøvrigt forskellen på HD og dem.

Der er ikke mange der sætter deres individuelle præg på cyklerne. I
'gamle dage' købte man clip-on'er, 4-1, 'andrøv' o.s.v. Det gjorde at
cyklerne blev individuelle, ligesom HD'erne er i dag.

Køb dog noget 'gammelt' og lav det om!
Se lige hvad der kan blive af en XJ600 med eger-hjul og
tromlebremse!!! ... eller en 'Slambert'!


http://users.bigpond.net.au/videocam/replico/bandit.jpg
http://www.discovolantemoto.com/firstpage.html

Det er da noget der kan vride hoveder, frem for en 'hylde-cykel'!!

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * Ka' man få en Suzuki GS
450 til at lyde som en Duc' 998?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Jonas Holt (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 11-02-03 13:30

> Helt ærligt syntes jeg at det er lidt mange pange at give for en cykel som
> jeg ikke lige frem forguder! Jeg mener den er ikke særlig flot, (fræk) at se
> på!

Kør en tur på den og du vil blive forelsket

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Armand (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-02-03 16:53


Benz... <jezzuz@yahoo.com> skrev i en
news:E_52a.27609$ws6.550602@news2.nokia.com...
> >
> Helt ærligt syntes jeg at det er lidt mange pange at give for en cykel
som
> jeg ikke lige frem forguder! Jeg mener den er ikke særlig flot, (fræk)
at se
> på!
> Banken brokker sig nok ikke med den udbetaling det ville blive til!
Ja
> man har vel sparet lidt!

På den anden side set, så kan du sikkert højest miste omkring 10.000,- i
afskrivning på CBR'eren over 2-3 år, hvor du sikert mister svarende til
din udbetaling på ZX6'eren :-/

--
Armand.
(der forøvrigt mener at det ér at skyde vildt over målet at købe en
firecylindret 600'er som sin 1. model)




Jes Vestervang (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-02-03 13:14

Benz... wrote:

> hmm.. Jeg er mester i at skrive mails som er svære at tyde!!!

Årh, det gik da lige

> mvh Benz...
> ps: kan det virkelig passe at tundercatén lage ud med at have et 0-100 på
> 5,0 sek?? det står i mc revyen.
>
>http://www.squad.dk/mcrevyen/1996/MC%20revy%2096%20Yamaha%20YZF%20600%20R%20Thunder%20Cat.jpg
> (det står fra 1996 til 1998, men så holder den lige det
> ene års pause (1999) og så vender den tilbage med 3,5 sek i stedet for 5
> sek.
> Syntes det ser mystisk ud!

Det er bare mc-revyen som vrøvler. 0-100 ligger nok omkring 3,5.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Jes Vestervang (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-02-03 13:12

Benz... wrote:

>
>> > Ja i har da opnået en ting!!
>> > JEG TÆNKER OG TÆNKER!!
>>
>> Tænk over hvor lidt kwakken egentlig er bedre end en '94 cbr600f2 og tænk
>> derefter over hvor meget mere den koster, hvor meget mere du skal betale
>> i forsikring og hvor meget mindre du har råd til at køre.
>>

> Hvad ligger en cbr600f2 og en f3 på..? Altsår sådan cirkus..

F2'erne ligger omkring 60k, F3'erne er jeg ikke så sikker på, men du skal
nok lægge 25k til.
En fazer (som jo er ufattelig dejlig osv.) kan man med en smule held få til
70-75k for en '99'er, og dem skal nok kunne følge med en cbr600f2'er
Men prøv nogle stykker inden du farer ud og køber en mc til 160k, du vil
sikkert erfare at man sagtens kan få en så-god-som-ny mc for halvdelen af
nyprisen.

> mvh benzon (som tænker og tænker) c",)

Det bør du også, for 160k er eddersparkeme mange penge at bruge på mc som
20årig. Jeg er jo også selv 20

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Megas (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Megas


Dato : 11-02-03 02:12

Benz... wrote:
> Ja i har da opnået en ting!!
> JEG TÆNKER OG TÆNKER!!
>
> mvh Benz...

Et andet alternativ hvor du i det mindste stadig kommer til at eje det
eneste rigtige mærke :D - Er en Kawa ZZR600 Den erabsolut en prøvetur værd
inden du beslutter dig..



--
Megas
---
2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra ;-D



Jens Jacob Bager Jen~ (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-02-03 08:48

> Og jeg har ikke tænkt mig at vælte med den! Men chancen er der jo! Ik?! En
> lille sjat diesel olie og vupti: et styks glidetur!

Hej Benzon

Det kan godt være det kommer som en overraskelse, men der er ingen der har
tænkt sig at vælte før det sker.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Benz... (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 13-02-03 09:25

> Det kan godt være det kommer som en overraskelse, men der er ingen der
har
> tænkt sig at vælte før det sker.
>

My point exactly!


mvh benz...



Hekto (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-02-03 12:31

In article <3e47823a$0$151$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
jholt@nordenBINDESTREGfjords.dk says...
> Og sidst, men ikke mindst: det er *vigtigt* at bruge det rigtige udstyr. En ankel, en hofte, en tissemand
> og/eller fingrene bliver *meget* hurtigt slidt op når det kurer hen af asfalt eller grus!
>
ØØØUUUUV! Lad lige billedet bundfælle sig! .... nu er min dag næsten
ødelagt!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * Ka' man få en Suzuki GS
450 til at lyde som en Duc' 998?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Armand (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-02-03 20:11

Jonas Holt wrote:
>>>
> Fingrene er noget af det mest kostbare du har!

Jup!
At miste dem kræver en meget god kæreste/familie For det er dem der
kommer til at tørre røv på én fremover

--
Armand.




Martin (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 11-02-03 08:17


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:b290a2$31cc$5@news.cybercity.dk...
> Jonas Holt wrote:
> >>>
> > Fingrene er noget af det mest kostbare du har!
>
> Jup!
> At miste dem kræver en meget god kæreste/familie For det er dem der
> kommer til at tørre røv på én fremover
>
> --
> Armand.
>

ohh Armand.
du er jo en ren poet...

Martin
( billeder, gå ud af mit hoved...)



Hekto (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-02-03 08:32

In article <Qr12a.27536$ws6.549018@news2.nokia.com>,
Maximus@hotmail.com says...

> Martin
> ( billeder, gå ud af mit hoved...)
>
*ROFL*
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Armand (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-02-03 17:19


Martin <Maximus@hotmail.com> skrev i en
news:Qr12a.27536$ws6.549018@news2.nokia.com...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:b290a2$31cc$5@news.cybercity.dk...
> > Jonas Holt wrote:
> > >>>
> > > Fingrene er noget af det mest kostbare du har!
> >
> > Jup!
> > At miste dem kræver en meget god kæreste/familie For det er dem der
> > kommer til at tørre røv på én fremover
>
> ohh Armand.
> du er jo en ren poet...

Betragtningen hører til Brian Pedersen fra MC-chaufførerne og jeg hørte
den første gang under den lille tur på Sydfyn som vi kørte i sommers i
forbindelse med (var det?) Høstfesten i klubben!
Men det er så sandt så sandt: Hellere køre i gummisko og miste en fod
end sine fingre!!!

--
Armand.





Armand (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-02-03 22:12


Jonas Holt <jholt@nordenBINDESTREGfjords.dk> skrev i en
news:3e47823a$0$151$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> For ikke lang tid siden var der en der kunne fortælle om Lars Lodret som
> købte en 1000'er som sin første cykel. Prøv at søg på "Lars Lodret" på
> google http://www.google.com/grphp?hl=da&tab=wg&ie=UTF-8 og læs
> hele historien.'

Hop direkte ombord med:
news:a3kbkh$e55$3@news.cybercity.dk...

--
Armand.







Asger (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Asger


Dato : 10-02-03 12:05


"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote in message
news:UrK1a.27358$ws6.546033@news2.nokia.com...
> > Hvor gammel er du ?
> > hvor længe har du ejet en forsikret mc ?
> > hvor står din cykel når den ikke bliver brugt ?
> > hvilken by bor du i ?
> >
>
> Hmm... Hvorfor?
> Jeg ville bare høre om ikke at der var nogen som hade nogle navne til
nogle
> forsikringsselskaber, da jeg ikke har fået ringet til dem alle!
>
> 20
> Øh. 0år
> I en garage (kan ikke se hvorfor dette er så interesant. Da i "de" ikke
kan
> gøre noget ved om jeg oplyser det ene eller andet! eller hvad?!)
> 4773 Stensved
>

Så du skal altså ud og købe en ZX-6R der er droslet til 34 hk, sfa at du er
er under 21 år...

Asger
ZX-10



Benz... (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 10-02-03 12:35

> Så du skal altså ud og købe en ZX-6R der er droslet til 34 hk, sfa at du
er
> er under 21 år...
>
> Asger
> ZX-10


Det kan der jo være noget om.

Men jeg kunne jo også godt ha det store kort. Men sådan ligger landet ikke.
Jeg tog det desværre ikke da jeg var 18.
(ja det er sørme synd for alle de søde heste. Men bare rolig de skal nok
slippes løs!

mvh benzon



Mads Lund (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 10-02-03 14:05

> Det kan der jo være noget om.
>
> Men jeg kunne jo også godt ha det store kort. Men sådan ligger landet
ikke.
> Jeg tog det desværre ikke da jeg var 18.
> (ja det er sørme synd for alle de søde heste. Men bare rolig de skal nok
> slippes løs!

Sorry men jeg fatter det altså heller ikke at du vil investere i en ny ZX6R.
Såvel økonomisk som kørselsmæssigt er det langt mere oplagte alternativer,
og tro mig om 2 år har du helt sikkert lyst til en anden mc aligevel. (Jeg
plejer at kunne holde 2 mrd

Så hvis nu jeg var dig, så ville jeg først og fremmest overveje det med
kørekortsreglerne. Og hvis den afgørelse falder ud til fordel for at skide
på loven, så kigger efter en cykel til 40.000 som du kan leve med uden kasko
og så gemme besparelsen fra forsikring, værditab og brugsomkostninger,
samlet ca 50.000 pr år, op over de næste par år så skulle der være til en
ZX12'er

Mads Lund
Ninja9RT, købt efter 3 år med mc, 10 år med kørekort og 18 års erfaring på
mc (off tarmac de første 8år hvis min mor spørger)



Mikkel Christensen (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 10-02-03 14:24

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> writes:

> > Det kan der jo være noget om.
> >
> > Men jeg kunne jo også godt ha det store kort. Men sådan ligger landet
> > ikke.
> > Jeg tog det desværre ikke da jeg var 18.
> > (ja det er sørme synd for alle de søde heste. Men bare rolig de skal nok
> > slippes løs!
>
> Sorry men jeg fatter det altså heller ikke at du vil investere i en ny ZX6R.
> Såvel økonomisk som kørselsmæssigt er det langt mere oplagte alternativer,
> og tro mig om 2 år har du helt sikkert lyst til en anden mc aligevel. (Jeg
> plejer at kunne holde 2 mrd

Lad ham dog købe hvad han vil. Lad ham æde den ganske enorme
forsikringspræmie, den betydelige afskrivning og eventuelle
uoverensstemmelser med kørekortet i fred.

Så kan vi jo gå og synes at det er nok så ufornuftigt - sund fornuft
er alligevel ikke noget for os. Du lytter jo alligevel heller ikke
hvis der er nogen der fortæller dig at en 426'er er en tumbet ide og
du skulle hellere købe en XT350 eller en *gys* DR...

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
Just say "NO" to drugs...

Hekto (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-02-03 12:30

In article <b28112$5ja$1@sunsite.dk>, ast@FjernDette.get2net.dk
says...
> Så du skal altså ud og købe en ZX-6R der er droslet til 34 hk, sfa at du er
> er under 21 år...
>
.... lidt i stil med at køre Mercedes med Briggs & Straton motor!!!!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * Ka' man få en Suzuki GS
450 til at lyde som en Duc' 998?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Jens Jacob Bager Jen~ (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-02-03 08:42

> 20
> Øh. 0år
> I en garage (kan ikke se hvorfor dette er så interesant. Da i "de" ikke
kan
> gøre noget ved om jeg oplyser det ene eller andet! eller hvad?!)
> 4773 Stensved

Hej Benz

Køb en ny ZX 6R, så stiller jeg op med et par knægte fra klubben på en
droslet GS 500 E, VFR400 og XS400, så skal de køre i cirkler om dig til du
fatter at det ikke er smart at starte på en hurtig maskine. Ingen respekt
her fra!

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Benz... (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 13-02-03 09:54

> Køb en ny ZX 6R, så stiller jeg op med et par knægte fra klubben på en
> droslet GS 500 E, VFR400 og XS400, så skal de køre i cirkler om dig til du
> fatter at det ikke er smart at starte på en hurtig maskine. Ingen respekt
> her fra!


Hej JJBJ!

Så kør du bare rundt i cirkler hvis du syntes det er sjov!
Hvad for dig til at tro at en GSér skulle være bedre!?
DVS. at jeg skal købe noget "lort" fordi at jeg er nybegynder?

Hvad har du gang i med det der R.E.S.P.E.C.T dér mand....?
Ingen street credit her fra!
;)

Benz...



Hekto (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-02-03 13:11

In article <M2J2a.27559$ZE1.578101@news1.nokia.com>, jezzuz@yahoo.com
says...
> Hej JJBJ!
>
> Så kør du bare rundt i cirkler hvis du syntes det er sjov!
> Hvad for dig til at tro at en GSér skulle være bedre!?
> DVS. at jeg skal købe noget "lort" fordi at jeg er nybegynder?
>
> Hvad har du gang i med det der R.E.S.P.E.C.T dér mand....?
> Ingen street credit her fra!
> ;)
>
>
Jeg er bange for at Jens har 110% ret!
Du er slet ikke moden til det der, og bruger ikke rigtigt den
indvendige side af hovedet ... i dit valg af MC.

Der er mange flere aspekter i det at køre MC, end at have mange HK og
kunne lægge gummi ud!

ÉT af dem, er at overleve! Nr. TO er at bevare sin førlighed! ....
find selv på flere!
Nok er det af stor betydning ikke at kede sig, og at have det sjovt
.... og det har man ... men, det skal ikke være på bekostning af ens
liv og førlighed!

Fartvinden du får i anigtet, er den samme som vi andre får! Isen du
spiser, når du når frem (hvis!?), er også den samme!

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Mikkel Christensen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 13-02-03 13:24

Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> writes:

> Jeg er bange for at Jens har 110% ret!
> Du er slet ikke moden til det der, og bruger ikke rigtigt den
> indvendige side af hovedet ... i dit valg af MC.

Jeg har vist skrevet det før, men lad ham da for h... vælge hvad han
har lyst?

Vi andre kan da være ligeglade med hvad han vælger. Det er ikke os
der skal betale forsikringspræmien. Forsikringsselskaberne har jo
netop lavet præmier specielt til fyre som ham...

Desuden har det jo vist sig at gode råd preller af som rengøringsmiddel
på en MZ.

Bare mine 0.02$

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
Just say "NO" to drugs...

Hekto (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-02-03 13:49

In article <kkdof5g5pyi.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.dk says...
> Jeg har vist skrevet det før, men lad ham da for h... vælge hvad han
> har lyst?
>
Selvfølgelig skal Benz da bare vælge det han har lyst til; men han
spurgte jo selv! Så synes jeg også at det er berettiget at give de råd
vi synes er bedst?
Han behøver hverken at lytte eller følge dem!

> Vi andre kan da være ligeglade med hvad han vælger. Det er ikke os
> der skal betale forsikringspræmien. Forsikringsselskaberne har jo
> netop lavet præmier specielt til fyre som ham...
>
120% ligeglade; men han spurgte altså selv!
Jeg er da fuldstændig uberørt af at han måske (7-9-13 og bank under
bordet, så sker det ikke) om føje tid, mangler et par arme så han må
have gokket den af, af en prostitueret ... få hakkebøffen serveret med
sugerør, via en blender ... aldrig kommer til at spille fodbold mere
.... og iøvrigt har masser af tid til at se fjernsyn!

> Desuden har det jo vist sig at gode råd preller af som rengøringsmiddel
> på en MZ.
>
*ROFL*

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Mikkel Christensen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 13-02-03 14:13

Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> writes:

> In article <kkdof5g5pyi.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.dk says...
>
> > Vi andre kan da være ligeglade med hvad han vælger. Det er ikke os
> > der skal betale forsikringspræmien. Forsikringsselskaberne har jo
> > netop lavet præmier specielt til fyre som ham...
> >
> 120% ligeglade; men han spurgte altså selv!
> Jeg er da fuldstændig uberørt af at han måske (7-9-13 og bank under
> bordet, så sker det ikke) om føje tid, mangler et par arme så han må
> have gokket den af, af en prostitueret ... få hakkebøffen serveret med
> sugerør, via en blender ... aldrig kommer til at spille fodbold mere
> ... og iøvrigt har masser af tid til at se fjernsyn!

Nåh ja. Det samme kan da ske for mig - jeg skal nemlig med bussen
hjem i dag, og det tvinger mig til at krydse indtil flere fodgænger
felter. Jeg er nemlig ikke ret dygtig til at være passager i bus.
Men derfor er der jo ikke nogen der kommer og tilbyder at køre mig
hjem

Anyway, så ved vi jo ikke om "Benz" vitterlig *kan* styre det. Det er
da fuldt ud muligt at han godt kan finde ud af hvornår der kan gives
gas og hvornår der ikke kan. Det ved vi jo dybest set intet om.
At han så bare udtrykker sig lidt uheldigt er en anden sag.

Ja, forsikring er dyr når man har cirka 0 erfaring og er en knægt
på 20 der vil køre Big Bikes. Benz spørger om der er nogen der kender
et billigt selskab, der forklares at det nok ikke kan gøres for under
20K og så starter skræmmekampagnen ellers.

Man kunne måske have nøjes med at sige at hvis han vil have en
billigere forsikring kræver det nok en ældre/billigere/svagere model.

Nok om det - let the flamefest commence

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
Just say "NO" to drugs...

Hekto (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-02-03 14:31

In article <kkdbs1g5noi.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.dk says...
> Ja, forsikring er dyr når man har cirka 0 erfaring og er en knægt
> på 20 der vil køre Big Bikes. Benz spørger om der er nogen der kender
> et billigt selskab, der forklares at det nok ikke kan gøres for under
> 20K og så starter skræmmekampagnen ellers.
>
Hvis det har fået Benz til at reflektere over sit umiddelbare valg, en
TL'er, og det (uden at vi nogen sinde får det at vide) redder ham fra
bare det mindste uheld, så er der ikke skrevet ÉT ord for meget.

> Man kunne måske have nøjes med at sige at hvis han vil have en
> billigere forsikring kræver det nok en ældre/billigere/svagere model.
>
Jeg må indrømme at jeg ikke har læst alle indlægene igennem; men det
jeg har læst er da holdt i en passende kammratlig og holdnings-
forbedrende tone?
Jeg er helt sikker på, at ALLE herinde meget nødigt ser en fellow-
MC'ist ligge i vejkanten, med bare een brækket finger, hvis et par
gode råd kunne have gjort at det var undgået.
Bilister laver uden skrubler buler i hinandens biler; men MC'ister
prøver at hjælpe hinanden!

> Nok om det - let the flamefest commence
>
*LOL*
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Mikkel Christensen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 13-02-03 14:49

Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> writes:

> In article <kkdbs1g5noi.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.dk says...
> > Ja, forsikring er dyr når man har cirka 0 erfaring og er en knægt
> > på 20 der vil køre Big Bikes. Benz spørger om der er nogen der kender
> > et billigt selskab, der forklares at det nok ikke kan gøres for under
> > 20K og så starter skræmmekampagnen ellers.
> >
> Hvis det har fået Benz til at reflektere over sit umiddelbare valg, en
> TL'er, og det (uden at vi nogen sinde får det at vide) redder ham fra
> bare det mindste uheld, så er der ikke skrevet ÉT ord for meget.

Nix, det var en anden tråd Benz vil ha' en '03 ZX6R.
Den er dyr i forsikring og det synes Benz er uretfærdigt. Nogen
forklarer ham at sådan er det bare, mens andre venligt forslår
andre modeller, mens andre igen påstår at han alligevel ikke kan
styre det.

> > Man kunne måske have nøjes med at sige at hvis han vil have en
> > billigere forsikring kræver det nok en ældre/billigere/svagere model.
> >
> Jeg må indrømme at jeg ikke har læst alle indlægene igennem; men det
> jeg har læst er da holdt i en passende kammratlig og holdnings-
> forbedrende tone?

Holdningsforbedrende tone? Er vi alle sammen blevet maoister mens jeg
kiggede væk? Jeg synes bare at der var sådan ved at gå lidt for meget
"gamle, halv-bitre mænd tramper på den unge, håbefulde knægt" i
diskussionen

> Jeg er helt sikker på, at ALLE herinde meget nødigt ser en fellow-
> MC'ist ligge i vejkanten, med bare een brækket finger, hvis et par
> gode råd kunne have gjort at det var undgået.

Naturligvis.

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
Just say "NO" to drugs...

Benz... (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 13-02-03 14:58

> Nix, det var en anden tråd Benz vil ha' en '03 ZX6R.

Jeps!

> Den er dyr i forsikring og det synes Benz er uretfærdigt.

Øh.. Næ egentlig ikke! Ville bare høre om der var nogen som gad og smide
nogen navne ud på forsikringsselskaber.
Og jeg fik det skam også. Det var bare ikke det første jeg fik at vide. Men
jeg fik det jeg var interaseret i:

http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringsselskaber/e1.htm


> Holdningsforbedrende tone? Er vi alle sammen blevet maoister mens jeg
> kiggede væk? Jeg synes bare at der var sådan ved at gå lidt for meget
> "gamle, halv-bitre mænd tramper på den unge, håbefulde knægt" i
> diskussionen

Og jeg føler mig også meget trampet!


> > Jeg er helt sikker på, at ALLE herinde meget nødigt ser en fellow-
> > MC'ist ligge i vejkanten, med bare een brækket finger, hvis et par
> > gode råd kunne have gjort at det var undgået.
>
> Naturligvis.
>
Ja det er da også det "eneste" rigtige!

mvh benz...



Hekto (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-02-03 15:20

In article <kkd7kc45m0s.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.dk says...
> Holdningsforbedrende tone? Er vi alle sammen blevet maoister mens jeg
> kiggede væk? Jeg synes bare at der var sådan ved at gå lidt for meget
> "gamle, halv-bitre mænd tramper på den unge, håbefulde knægt" i
> diskussionen
>
>

Det 'holdningsforbedrende' er da bedre end 'belærende'?

Jeg føler (håber) ikke at have trampet på Benz; men jeg fornemmer at
diskutionen har åbnet op for lidt andre muligheder.
Det står enhver frit for at vælge. Nogen følger instinkter, andre
fornemmelser, enkelte prøver at tænke først.


--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Mikkel Christensen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 13-02-03 15:59

Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> writes:

> In article <kkd7kc45m0s.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.dk says...
> > Holdningsforbedrende tone? Er vi alle sammen blevet maoister mens jeg
> > kiggede væk? Jeg synes bare at der var sådan ved at gå lidt for meget
> > "gamle, halv-bitre mænd tramper på den unge, håbefulde knægt" i
> > diskussionen
>
> Det 'holdningsforbedrende' er da bedre end 'belærende'?

Tjoh.. Tjah...
Jeg synes begge ord falder i samme kategori som "formanende".
Men det er nok en individuel opfattelse.

> Jeg føler (håber) ikke at have trampet på Benz; men jeg fornemmer at
> diskutionen har åbnet op for lidt andre muligheder.

Hmm... noget med ingen arme og en prostitueret? Jeg synes bare at sådanne
argumenter mod at købe en vild og voldsom cykel som knajt er sådan lidt
"lakrids". Jeg kan også uden større problemer køre arme og ben af mig
selv på min MZ.

> Det står enhver frit for at vælge. Nogen følger instinkter, andre
> fornemmelser, enkelte prøver at tænke først.

Nemlig. Og jeg mener ikke det er op til os at bestemme hvilken metode
der er bedst
Jeg vil lade diskussionen hvile i fred - jeg har vist luftet det jeg
ville

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
Just say "NO" to drugs...

Hekto (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-02-03 17:25

In article <kkdu1f8447q.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.dk says...

> > Det 'holdningsforbedrende' er da bedre end 'belærende'?
>
> Tjoh.. Tjah...
> Jeg synes begge ord falder i samme kategori som "formanende".
> Men det er nok en individuel opfattelse.

Jeg ved ikke hvad 'Pas-nu på' ryger ind under. 'Pas-nu-på' med streg
under, kommer nok tæt på formanende.
De fleste har ikke meget at bruge erfaring til. Hvis man har fået
erfaring, ved man bare at man er klogere i dag, end man var i går! ;0)

>
> Hmm... noget med ingen arme og en prostitueret? Jeg synes bare at sådanne
> argumenter mod at købe en vild og voldsom cykel som knajt er sådan lidt
> "lakrids". Jeg kan også uden større problemer køre arme og ben af mig
> selv på min MZ.

Ofte fremmer overdrivelse, forståelsen af et givent problem.
Statistik er som lygtepæle. Godt at støtte sig til; men tjener
sjældent til den almene oplysning. Statistikken vil sikkert kunne
sige, at din sansynlighed for at miste begge arme i et MC-relateret
uheld, er mindre end hvis du havde kørt på noget helt andet.

> Nemlig. Og jeg mener ikke det er op til os at bestemme hvilken metode
> der er bedst
> Jeg vil lade diskussionen hvile i fred - jeg har vist luftet det jeg
> ville
>
Jeg synes ikke at der er nogen der har villet bestemme. Til gængæld er
der da kommet mange velmenende råd og kommentarer.

..... det har alle vist?

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Armand (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-02-03 22:13


Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> skrev i en
news:MPG.18b5b2a03e2cd76b9897bb@news.uunet.dk...
> In article <kkdof5g5pyi.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.dk says...
> Jeg er da fuldstændig uberørt af at han måske om føje tid, mangler et par
> arme så han må have gokket den af, af en prostitueret ... få hakkebøffen
> serveret med sugerør, via en blender ... aldrig kommer til at spille
fodbold
> mere.
> ... og iøvrigt har masser af tid til at se fjernsyn!

Men kun ét program, indtil motorikken i storetåen er blevet finpudset!

--
Armand.






Armand (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-02-03 22:26


Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
news:kkdof5g5pyi.fsf@rrnord.dk...
>
> .....gode råd preller af som rengøringsmiddel på en MZ.

Eller: "som gevind rasler af på en RD 350"

--
Armand.
(der lige blev nødt til at holde dén gryde i kog)







Hekto (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-02-03 23:17

In article <b2h2uu$2dq9$7@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
> Eller: "som gevind rasler af på en RD 350"
>
> --
> Armand.
> (der lige blev nødt til at holde dén gryde i kog)
>
*GRILL*

.... Shame on you!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Mikkel Christensen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 14-02-03 09:40

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
> news:kkdof5g5pyi.fsf@rrnord.dk...
> >
> > .....gode råd preller af som rengøringsmiddel på en MZ.
>
> Eller: "som gevind rasler af på en RD 350"

*LOL*

Touche...

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
Just say "NO" to drugs...

Benz... (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 13-02-03 13:58

> Jeg er bange for at Jens har 110% ret!
> Du er slet ikke moden til det der, og bruger ikke rigtigt den
> indvendige side af hovedet ... i dit valg af MC.

Jeg ligger faktisk på 50- 50 mellem at købe en brugt SV 650 (eller ligende)
frem for den omtalte ZX-6R.
Så deet...
Han skrev det som om at jeg ville være en bedre mc-ist hvis jeg købte en
GSér eller ligende. Og det var derfor at jeg íkke kunne tage ham seriøst.
Og ja jeg er enig intet kan kompencere for erfaring!

> Der er mange flere aspekter i det at køre MC, end at have mange HK og
> kunne lægge gummi ud!

Jeps!

> ÉT af dem, er at overleve! Nr. TO er at bevare sin førlighed! ....
> find selv på flere!
> Nok er det af stor betydning ikke at kede sig, og at have det sjovt
> ... og det har man ... men, det skal ikke være på bekostning af ens
> liv og førlighed!

Hmm der er risiko ved alt der er bare noget der at mere risikabelt end
andet. Mc er feks mere end bil. Så vi kunne jo også bare køre bil alle
sammen!
Jeg ville også købe ZX-6Rérn hvis at den "kun" havde 55hk. Jeg syntes bare
at den er rigtig flot og fræk, og det er det som jeg syntes en gade cykel
skal være.
Jeg har også besluttet mig for at hvis at det bliver ZX-6Rérn så skal jeg ha
droslingskit på minimun denne sesson.

> Fartvinden du får i anigtet, er den samme som vi andre får! Isen du
> spiser, når du når frem (hvis!?), er også den samme!

Ja det er korekt. Men det er ikke det eneste der tæller! Så kunne du jo lige
så godt gå efter den billigste mc der findes. (evt. en russer! bare et
forslag)
Desuden spiser jeg ikke særlig meget is!

mvh Benzon...



Hekto (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-02-03 14:18

In article <9DM2a.27611$ZE1.579128@news1.nokia.com>, jezzuz@yahoo.com
says...
> Jeg ligger faktisk på 50- 50 mellem at købe en brugt SV 650 (eller ligende)
> frem for den omtalte ZX-6R.
> Så deet...
> Han skrev det som om at jeg ville være en bedre mc-ist hvis jeg købte en
> GSér eller ligende. Og det var derfor at jeg íkke kunne tage ham seriøst.
> Og ja jeg er enig intet kan kompencere for erfaring!
>
Jeg aner en tilbagevendende respekt! ;0)
Nu er jeg ikke selv helt normal, men jeg ville altså vælge SV
650'eren, også selv om TL'en kostede det samme!

Det er jo ikke noget vi gør for at genere dig; men forhåbentlig har vi
opnået at du tænker lidt over dit valg, også af andre årsager end HK
og Km/t.
Selv vælger jeg ud fra helt andre kriterier, end mange andre. Mine
venner forstår mig ikke! ... men det hindrer os da ikke i at have det
sjovt sammen, selv om vi kører på mange forskellige MC'er.

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Benz... (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 13-02-03 14:40

> Jeg aner en tilbagevendende respekt! ;0)

Den har s.. heletiden været der! Den er åbenbart bare svær at se. c",)
??


> Nu er jeg ikke selv helt normal, men jeg ville altså vælge SV
> 650'eren, også selv om TL'en kostede det samme!

HØRT!

> Det er jo ikke noget vi gør for at genere dig; men forhåbentlig har vi
> opnået at du tænker lidt over dit valg, også af andre årsager end HK
> og Km/t.
Det er ikke kun direkte derfor (hk) at jeg overvejer at købe en SVér. Det er
nok mere pga forsikringen. Så kan jeg jo som sagt spare de penge og
indvistere i en ny om et par år eller der omkring.

> Selv vælger jeg ud fra helt andre kriterier, end mange andre. Mine
> venner forstår mig ikke! ... men det hindrer os da ikke i at have det
> sjovt sammen, selv om vi kører på mange forskellige MC'er.

Ja det er ik så ringe endda!
Glæder mig da også til at komme ud på landevejen! (har endda gjort det lige
så længe jeg kan huske!)

mvh Benzon.



Hekto (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-02-03 18:20

In article <ZeN2a.27625$ZE1.579469@news1.nokia.com>, jezzuz@yahoo.com
says...
> > Jeg aner en tilbagevendende respekt! ;0)
>
> Den har s.. heletiden været der! Den er åbenbart bare svær at se. c",)
> ??
>
Nøøøøh! .... det var nu dig jeg begyndte at få respekt for igen! ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Brian Wendelbo (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Brian Wendelbo


Dato : 10-02-03 17:40

Ja dem synes jeg bestemt ikke du skulle holde dig til hos.. Næhh hvis
jeg var dig så ville jeg nok høre på topdanmark , eller nogle af de
brancheselskaber såsom runa, lærestandens, eller Gl. Skanderborg, osv....
tjek evt http://www.inv.dk/forsikring.htm for andre, og start så fra en ende
af.

Iøvrigt kan jeg sku godt forstå at du gerne vil ha ny kværn. hvis ikke du
kan leve uden den kawafuckingsaki, så køb den, og betal forsikringen, til
den pris du kan få den til uanset hvad. LYKKEN KAN KØBES uanset alder (
næsten )

jeg har selv smagt rusen da jeg invisterede i min ThunderAce. En prøvetur og
jeg var solgt. uanset forsikring.!

Held og lykke i jagten.

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155


"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:tAJ1a.27336$ws6.546302@news2.nokia.com...
> >
> > hvis det er prisen og du "kun" har kørt i ½ år skulle du måske købe en
> > anden maskine !?
> >
>
> Hvem siger at det er prisen!?
>
> Kan jo give et eks. en gamle tråd som hedder: Fair Forsikring er de rigtig
> kloge. (af selveste Brian Wendelbo
> fra: 82.000 til 8.600!
> Det hænger ikke sammen!
> Og derfor kunne jeg godt forestille mig at det kunne gøres billigere!
(sjovt
> nok!)
>
> Lyder det da ikke som muligt!?
>
> mvh benz.
>
>
>



Tony Lorentzen (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 10-02-03 10:13

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote:

> Det må kunne gøres billigere!!
> Så er spørgsmålet bare hvor!?? (og ja jeg ved godt at de svinger meget i
> pris. for.eks har jeg fået op til 3 forskelligere svar fra samme selvskab
ud
> fra samme oplysninger. Det spændte lige fra 20.000 , 55.000 til KAN IKKE
> LADE SIG GØRE! skægt ikke

Hvis du synes det er skægt så må du have en meget speciel humor

Jeg tror desværre ikke at du skal være heldig at finde et tilbud, der er
meget billigere andre steder. Her er en kort opsummering af hvad jeg
personligt har erfaret:

- Topdanmark er generelt billigst med mindre man er medlem i en
brancheorganisation/fagforening som har eget forsikringsselskab eller lavet
aftale med et.

- Maskiner med "r" i navnet er generelt dyrere and maskiner uden.

- Der er visse forsikringsselskaber, der blacklister sports MC'ere.

- Det kan betale sig at melde sig ind i MC Touring (hvis man har kørt 2 års
skadefrit og vil ind hos TopDanmark).

- Det kan betale sig at samle sine forsikringer hos et selskab for at opnå
ml. 5-10% rabat.

- De fleste forsikringsselskaber kræver stilstand mellem 1. december og 29.
februar - men det er muligt at du kan spare lidt ved at afmelde forsikringen
midlertidigt.

- Prisen afhænger af hvor du bor i landet.

- Prisen afhænger af hvor længe du har kørt skadefrit (duhh).

- Visse forsikringsselskaber kræver at du er over 30 år gammel.

Det var vist lige det jeg kunne "grave frem". Held og lykke derude... Det er
en jungle!

Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen



Benz... (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 10-02-03 10:49


> - Topdanmark er generelt billigst med mindre man er medlem i en
> brancheorganisation/fagforening som har eget forsikringsselskab eller
lavet
> aftale med et.
>


Det er bestemt ikke hvad jeg har erfaret!
Det første: "tilbud" jeg fik var på 55.000 !! (sindsygt! det tror jeg nok
det er!)
Andet var: Det kan ikke lade sig gøre!
Tredje: har jeg fortrængt!
Men ja generalt er det da muligt at de ligger på et godt gemnnemsnit. Bare
ikke i mit tilfælde.

Tak!
benz..



Jens Blaabjerg \(rep~ (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~


Dato : 10-02-03 13:44

Benz... wrote:
> Det eneste jeg mangler er et godt tilbud fra et forsikringsselvskab!
> Men hvad for nogle er der? Jeg tænker også på de små selvskaber som
> ikke er rigtig til at opdrive via. krak osv.

http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringsselskaber/e1.htm
Der kan du se en ret god/lang liste. Det tager nok desværre et par dage at
komme den i gennem. Bla. fordi det ikke lige er til at se om de enkelte
selskaber egentlig forsikrer motorcykler.

> Jeg har ringet til: IF, GF, Tryk, Top.dk, og Fair.
> "Bedste" tilbud indtil nu er hele 24 stærke!! Det er hos Fair. for
> en halv års kørsel kasko + en halv årrig stilstand´s kasko, som jo sm
> sagt giver
> 24.000 i det hele!

Jeg har kun ansvar, der var Codan billigst. Altså billigere end Runa og Top,
det kan godt være folk(og topDK selv), siger de er billigst, men det passer
nu ikke altid, så bare klø på. I Codan kan du køre hele året, men hvis du
vil opstalde modellen betaler du blot 20% af præmien.

> mvh Benzon (snart: zx-6r)
Hmm, hvad skal du dog med den, når du kan få en RD til 10% af prisen...

Jens
RD - Ansvar i Codan til 2500 for 12md som "grøn" mc-ist.



Benz... (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 10-02-03 14:04


> http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringsselskaber/e1.htm
> Der kan du se en ret god/lang liste. Det tager nok desværre et par dage at
> komme den i gennem. Bla. fordi det ikke lige er til at se om de enkelte
> selskaber egentlig forsikrer motorcykler.

Tak det var lige sådan noget jeg søgte!


> Jens
> RD - Ansvar i Codan til 2500 for 12md som "grøn" mc-ist.

Ja jeg bliver jo også snart "grøn" mc-ist! Med mindre at den er flottere i
nogle af de andre farver, i real life vel at mærke!

mvh benz.



Hans Joergensen (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 10-02-03 15:56

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> Hmm, hvad skal du dog med den, når du kan få en RD til 10% af prisen...

JAh, hvis man bliver træt af en RD på en uge, så er der ihvertfald
noget galt

// Hans, 2000kr/år ansvar hos GF som grøn.. :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Brian Wendelbo (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Brian Wendelbo


Dato : 10-02-03 17:32

Bahh hvem ville ikke blive træt at sådan et oliefyr der lugter som en
frituregryde, og lyder som en knallert *gggg*.

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen
yzf1000r

http://dfm.divvy.dk/?id=155


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb4ffbf.t4l.haj@enterprise-server.dk...
> Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> > Hmm, hvad skal du dog med den, når du kan få en RD til 10% af
prisen...
>
> JAh, hvis man bliver træt af en RD på en uge, så er der ihvertfald
> noget galt
>
> // Hans, 2000kr/år ansvar hos GF som grøn.. :)
> --
> http://ph33r.dk - It sucks :)
> UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv



Hans Joergensen (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 10-02-03 18:04

Brian Wendelbo wrote:
> Bahh hvem ville ikke blive træt at sådan et oliefyr der lugter som en
> frituregryde, og lyder som en knallert *gggg*.

Sagde du svin! ? ))

Den dufter dejligt, og lyder på en måde der overrasker folk når man
flyver forbi ;) (ok, den kan nok ikke hamle op med din 1000 cc'er:)

Og så er den nok muligvis den billigste form for sjov man kan få ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Brian Wendelbo (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Brian Wendelbo


Dato : 10-02-03 18:14

ja det sjoveste er nok de små dyste i lyskryds. det er nok der RD´eren har
sin styrke. Den kan da nko godt følge en 1000 i optrækket. Fåes der i øvrigt
ikke en lækkert lille tunningssæt til den der RD350, så den rigtig bliver
ond????

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb4fmsn.t4l.haj@enterprise-server.dk...
> Brian Wendelbo wrote:
> > Bahh hvem ville ikke blive træt at sådan et oliefyr der lugter som en
> > frituregryde, og lyder som en knallert *gggg*.
>
> Sagde du svin! ? ))
>
> Den dufter dejligt, og lyder på en måde der overrasker folk når man
> flyver forbi ;) (ok, den kan nok ikke hamle op med din 1000 cc'er:)
>
> Og så er den nok muligvis den billigste form for sjov man kan få ;)
>
> // Hans
> --
> http://ph33r.dk - It sucks :)
> UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv



Hans Joergensen (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 10-02-03 18:33

Brian Wendelbo wrote:
> ja det sjoveste er nok de små dyste i lyskryds. det er nok der RD´eren har
> sin styrke. Den kan da nko godt følge en 1000 i optrækket. Fåes der i øvrigt
> ikke en lækkert lille tunningssæt til den der RD350, så den rigtig bliver
> ond????

Man kan vel altid kigge på http://www.spec2.com, ellers findes der
bigbore-kits til en Yamaha Banshee (en 4 hjuler med samme motor) der
sammen med en stroker-krumtap får motorstørrelsen op på næsten 600cc,
så burde man kunne skyde en rimelig fart ;)

Jeg har lidt tænkt på at finde en reserve-cykel, og der kunne man jo
evt. lege lidt med tuning af reserve-motoren, evt. kombineret med et
par homemade expansions-potter .. jeg synes ikke rigtigt jeg vil
udsætte min nuværende motor for sådan en omgang ;)

Tuningsartikler fra de gamle dage forklarede at RD350 YPVS godt kunne
komme op på +90hk hvis man gjorde lidt ud af tuningen ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Ksa (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Ksa


Dato : 10-02-03 21:55


> Bahh hvem ville ikke blive træt at sådan et oliefyr der lugter som en
> frituregryde, og lyder som en knallert *gggg*.
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Brian Laursen
> yzf1000r
----------------------------------------------------
Nu kan den motor som ligger i stelet på din ace også godt mødes i nogle
udgave som ryger en del olie

Ksa ex.FZR1000Exup med meget stort olie forbrug.
Nu Duc.900SL som kun bruger olie når der er meget varmt ( gad vide hvorfor
man i Bologna hvor der er pissevarmt laver en oliekøletmotor )



Hans Joergensen (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 10-02-03 22:32

Ksa wrote:
> Nu kan den motor som ligger i stelet på din ace også godt mødes i nogle
> udgave som ryger en del olie

Og så skal man jo bemærke:
En rygende 2-takt dufter (normalt;)
En rygende 4-takt stinker! :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Brian Wendelbo (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Brian Wendelbo


Dato : 12-02-03 11:06

mon en rd500 passer i et ace stel???

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb4g6il.t4l.haj@enterprise-server.dk...
> Ksa wrote:
> > Nu kan den motor som ligger i stelet på din ace også godt mødes i nogle
> > udgave som ryger en del olie
>
> Og så skal man jo bemærke:
> En rygende 2-takt dufter (normalt;)
> En rygende 4-takt stinker! :)
>
> // Hans
> --
> http://ph33r.dk - It sucks :)
> UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv



Brian Wendelbo (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Brian Wendelbo


Dato : 12-02-03 11:05

Hva `?? hvad mener du ?? En yamaha bruger da ikke oli`?? slet ikke FZR´ren
eller acen...

øv det var under bæltestedet. Men jo den vil gerne ha lidt olie.

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155
"Ksa" <ksa@detteerikkeminmailadresse.dk> skrev i en meddelelse
news:3e481199$0$134$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Bahh hvem ville ikke blive træt at sådan et oliefyr der lugter som en
> > frituregryde, og lyder som en knallert *gggg*.
> >
> > --
> > Med Venlig Hilsen
> > Brian Laursen
> > yzf1000r
> ----------------------------------------------------
> Nu kan den motor som ligger i stelet på din ace også godt mødes i nogle
> udgave som ryger en del olie
>
> Ksa ex.FZR1000Exup med meget stort olie forbrug.
> Nu Duc.900SL som kun bruger olie når der er meget varmt ( gad vide hvorfor
> man i Bologna hvor der er pissevarmt laver en oliekøletmotor )
>
>



Armand (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-03 17:07


Brian Wendelbo <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3e4a1c48$0$1769$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> >
> Nu Duc.900SL som kun bruger olie når der er meget varmt ( gad vide
> hvorfor man i Bologna hvor der er pissevarmt laver en oliekølet motor )

Det gør man da heller ikke!

Kun Suzuki laver oleikølede motorer, og så lever de alligevel på luftkøling
af cylindrene!!

Din Ducati er udstyret med en oliekøler til at holde oliens temperatur
nede -
og dét er nødvendigt når man køre rundt i Bologna og nabolag!

--
Armand.





Hekto (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-02-03 16:18

In article <slrnb4ffbf.t4l.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> > Hmm, hvad skal du dog med den, når du kan få en RD til 10% af prisen...
>
> JAh, hvis man bliver træt af en RD på en uge, så er der ihvertfald
> noget galt
>
>
Måske det var noget med en Kawasaki KR-1???
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 .... Der snart bliver
stjålet af 'Skattefar'!!! :0(

www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Hans Joergensen (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 10-02-03 18:13

Hekto wrote:
> Måske det var noget med en Kawasaki KR-1???

Det der skattevæsen er dumt ..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Hekto (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-02-03 19:55

In article <slrnb4fncg.t4l.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Det der skattevæsen er dumt ..
>
Jeg kan al'så mange flere, mere velklingende ord!!!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Jens Blaabjerg \(rep~ (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~


Dato : 10-02-03 18:34

Hans Joergensen wrote:
> // Hans, 2000kr/år ansvar hos GF som grøn.. :)

Det var da helt vildt billigt. Med adresse i KBH skal de have 4500?
Hvor bor du? Og har du ikke fået lokket et par skadesfri år ud af GF?

Jens
RD



Hans Joergensen (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 10-02-03 18:37

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> Hans Joergensen wrote:
>> // Hans, 2000kr/år ansvar hos GF som grøn.. :)
> Det var da helt vildt billigt. Med adresse i KBH skal de have 4500?
> Hvor bor du? Og har du ikke fået lokket et par skadesfri år ud af GF?

Min officielle addresse er Skælskør ;)
Faktisk har jeg jo også fået et brev hvor der står at den stiger til
2200 (tror jeg det var) næste år ..

Jeg husker ikke om den blev lidt billigere fordi jeg har kørt bil
skadesfrit i et par år...

// Hans http://dfm.nathue.dk/Hajen
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste