Tyverisikring
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 10-02-03 08:08

Hej,

Jeg er desværre flyttet til et sted uden garage, så når min MC (GSX R 250)
kommer ud fra vinterhiet skal den parkeres i en åben baggård i centrum af
Odense. Derfor ville jeg høre hvilke forholdsregler jeg bør tage i
forbindelse med tyverisikring. Hvad er nødvendigt? Alarm? Startspærre?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-02-03 08:20

hej Rasmus,

jeg har i 4 år haft min stående i en åben baggård i odense c, i nærheden af
albani.

Jeg har "kun" låst med skivebremselås og kædelås, har aldrig haft problemer
med hverken tyveri eller hærværk.

mvh
Thomas Jensen
XJ600s div ´96

Fra : Buck

Dato : 10-02-03 08:27

jeg kan varmt anbefale den M+S alarm der er anmeldt på www.dmcn.dk
den har startspærre og fjernbetjening og fås til en overkommelig pris...

Derudover selvfølgelig en seriøs kædelås/bøjlelås.

Så burde den være godt sikret...
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Spiff

Dato : 10-02-03 09:50

Køb den kraftigste kæde du overhovedet kan finde hos din MC shop. Spørg din
visevært om du ikke må borde et "anker" ind i en mur eller ned i noget
beton. Derved kan du sikre din MC med en ordenlig m... fucker af en kædelås
som går igennem øjet på "ankeret" (ved ikke hvad såden en rigtig hedder)
Husk at den skal være lige så kraftig/stærk som din kæde.
En tyverialarm er ok hvis du er hjemme og du ellers tør løbe ned for at tæve
dem der piller ved din MC. Startspærre funktionen er nok den vigtigste
egenskab en alarm har.

MVH
Jesper

Fra : Jonas Holt

Dato : 10-02-03 11:15

> [...]
> Odense. Derfor ville jeg høre hvilke forholdsregler jeg bør tage i
> forbindelse med tyverisikring. Hvad er nødvendigt? Alarm? Startspærre?

En mc-garage gør af en eller anden grund en mc uinteressant. Du kender det fra dig selv. Hvis der står en
mc på gaden skal du hen og se hvad det er for en - men har den en stofgarage over, går man videre og er
ikke interesseret, måske en anelse irriteret over ikke at vide hvilken mc der er tale om.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 10-02-03 17:43

køb et drivhus og pakere den i?? det kan da ikke koster alverden
iforhold til at den bliver hugget. hvis du altså må sætte såden et op
Okay det er nok ikke alverden det kan sikre din mc, men så har du da en
garage til den igen.
--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 10-02-03 08:22

> [...]
> Odense. Derfor ville jeg høre hvilke forholdsregler jeg bør tage i
> forbindelse med tyverisikring. Hvad er nødvendigt? Alarm? Startspærre?

Så meget som muligt. Evt. fastgjort til noget 'ikke flytbart' ( betonklods
etc. ) har dog her i forumet hørt om nogle der var friske på at save et træ
over for at stjæle en MC!!!
Men skivelås på begge hjul er en god ting. Alarm skal virke som startspærre
, ikke en sjæl rør sig når der er noget der blinker og hyler!!

MVH Anders ( der stadig drømmer om et 12 Volt el-hegn fra Harald Nyborg
tilsluttet til håndtagne )

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-02-03 08:26

Hej Rasmus

Alle cykler kan stjæles. Det det gælder om er at gøre netop din MC så
besværlig at stjæle at tyven tager "naboens".

En lås er kun fed hvis du bruger den. Det lyder logisk, men praksis viser at
mange ikke gider montre låsen, hvis de kun "lige" skal et eller andet. Jeg
ville kigge på Abus låse hos www.louis.de Jeg vil fraråde Abus billigmærke
Buffo. Min og andres Buffo skivebremselåse er brækket over ved almindelig
brug!

Jeg vil anbefale to ting:

Den hurtige "Jeg skal 10 min i Netto løsning"
En god skivebremselås kombineret med en holder på cyklen så den er nem at
komme til. Abus laver en sådan lås med holder f.eks Granit Quick best nr.
10001928 til 67,5 Euro samt holderen SH 37 best nr: 10001826 til 14,95 Euro.
Så vil den være let at komme til og chancen for at du bruger den hver gang
stiger betragteligt.
En skivebremselås kan dog omgås på en måde jeg ikke vil beskrive her, da
alle mulige kan læse med. Dem der kender tricket, lad være med at skrive det
her! Det hjælper kun tyvene! Derfor må du ikke stole på en skivebremselås
som eneste låseløsning. Monter e.v.t et eller andet som gør du husker du har
skivebremselås på. Monter altid skivebremselåsen så de sidder så tæt på
kaliberen som muligt, sådan så du kører så kort som muligt før du opdager du
har skivebremselås på. Finten med at parkere op mod noget så du er nød
til altid at bakke MC'en først, hvilket gør du opdager du har glemt
skivebremselåsen før du fyrer modellen af med 17.00rpm foran 1.G pigerne er
også godt.

Låsen du bruger hvis den skal stå f.eks natten og hjemme ved dig selv:
Det er vigtigt cyklen er lås fast til noget! Alt andet en tåbelige
knallerttyve kender skivebremselåsfixet og har en varevogn med de kan smide
cyklen ind i. Så kan de i ro og mag skære låsen op derhjemme. Ingen låse kan
modstå en god vinkelsliber!

Jeg ville personligt købe en kæde med en stor ring i enden (best nr.:
10001827 til 115Euro).Grunden til jeg synes den er fed er at normale kæder
er for korte til man effektivt kan fastankre MC'en til noget. Bliver kæden
lang, bliver den også så tung man ikke gider slæbe den med sig. Man lægger
kæden rundt om noget fastankret og trækker kæden gennem den store ring. Man
har nu lavet en løkke rundt om f.eks lygtepælen. Enden at kæden som nu
ligger i en streng hen mod MC'en og fastgøres til f.eks en bøjlelås som
trækkes igennem fælgen eller stellet eller bagsvingeren. At fastgøre den til
en passagerfodhviler ophæng som nemt kan adskilles er ikke ønskeligt, men
det er ikke altid man tænker på, at en tyv faktisk som regel har værktøj
med.

En god alarm er også en fin ting. De koster ca. 1000kr hos www.Louis.de .

--
Mojn