Billede når man holder musen over en tekst~
Fra : Emil Jensen

Dato : 10-02-03 02:27

Jeg ønsker at ved at holde musen over et navn på en person, så skal der
dukke et lille billede (i passtørrelse) frem. Det skal ikke være et link til
et andet side med billede der. Billedet skal simpelthen bare komme fra den
"blå luft", og forsvinde når jeg bevæger musen væk fra navnet.
Det er faktisk modsat det med at der kommer en tekst når man holder musen
over en billede.

Er det muligt med FrontPage 2002?

Mvh

Emil

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-02-03 03:02

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev :

>Er det muligt med FrontPage 2002?

Jeg tror ikke, at du kan lave det direkte i FP, men hvis du vil
indsætte noget script på siden, så kan det laves relativ nemt.

<http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/imagetooltip.htm>
eller et jeg selv har lavet
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/skiftbillede1.htm>

Fra : slet P34WK

Dato : 10-02-03 22:35

Kanon. Det kunne jeg godt bruge på min hjemmesides fotoarkiv.

Hvordan har du lavet det?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-03 00:27

susanne_tc@P34WKmailme.dk (slet P34WK) skrev :

>Hvordan har du lavet det?

Højreklik og se kilde.

Det du selv skal lave om på er relativ enkel, men spørg, hvis du
ikke kan gennemskue det.

PS. Når du svarer, så vær rar lige at citer et par linjer øverst,
så man hurtig kan se, hvad det er der spørges til.

Fra : Emil Jensen

Dato : 11-02-03 06:22

> Jeg tror ikke, at du kan lave det direkte i FP, men hvis du vil
> indsætte noget script på siden, så kan det laves relativ nemt.

> [...]

Det tog mig lidt tid før jeg kunne overskue disse scripts. Det var nemlig
første gang jeg gav mig i kast med scripts, men det lykkedes!
Desværre kan jeg ikke vise resultatet frem endnu, da hjemmesiden ikke er
åbnet endnu

Er det sådan at alle med Internet Explorer kan aflæse/afkode scripts, eller
skal de downloade noget ekstra? Jeg har ingen problemer, men jeg har også så
meget liggende i computeren...

Men TUSINDE TAK for hjælpen til dig Knud!

Mvh

Emil

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-03 06:52

> [...]

>skal de downloade noget ekstra? Jeg har ingen problemer, men jeg har også så

Så spørgsmålet er jo om du har brugt mit eget eksempel eller den
fra Dynamicdrive, men det er ligegyldigt for svaret.

Der skal ikke installeres noget ekstra for at det kan ses.

Fra : Michael

Dato : 13-03-03 18:25

> "Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev :
>
> <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/skiftbillede1.htm>

Hmm...Hvis nu man har rammer på sin side og gerne vil have billedet vist
i en anden ramme end den teksten står...hvordan klares den så..?

På forhånd tak.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-02-03 20:51

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "blå luft", og forsvinde når jeg bevæger musen væk fra navnet.
> Det er faktisk modsat det med at der kommer en tekst når man holder musen

Ja, men det kræver en lille "omvej" - FP skelner mellem dynamiske effekter
til bogstaver og billeder. Det, du kan gøre er at lave en tekst i et
billedbehandlingsprogram, gemme det som en billedfil f.eks. i gif-formatet.
Dernæst vælger du det billede du vil have i pasfotostørrelse i samme format.

Du anvender nu dynamiske effekter, hvor du benytter effekten, der gør at
billedet ændrer sig ved at man fører en mus over.
Du vil nu kunne indlæse det valgte billede med personen således at du -når
folk læser teksten og fører en mus over, så vil den automatisk ændre sig til
et billede af personen.

Du kan naturligvis også blot lave en tekst med et link til et billede - når
folk så klikker på navnet, vil der være et billede af personen, hvis du
linker til det.

En tredie mulighed er at lave et billede af en person, hvis navn dukker op
når musen føres hen over det. Også det kan laves i FrontPage.

Ellers må der et script til.

--
ahw

Fra : Emil Jensen

Dato : 11-02-03 04:33

> [...]
> folk læser teksten og fører en mus over, så vil den automatisk ændre sig

Jeps, jeg har prøvet den funktion. Men jeg vil spare på pladsen, da jeg er
ved at oprette en hjemmeside med en masse navne (to fodboldhold). Den
løsning du nævner her, kræver at tekstpladsen er lige så stor som disse
"pasbilleder" jeg vil benytte.

> Du kan naturligvis også blot lave en tekst med et link til et billede -
når
> folk så klikker på navnet, vil der være et billede af personen, hvis du
> linker til det.

Det bliver nødløsningen, hvis jeg ikke finder ud af det Knud foreslog.
Hvis jeg vælger nødlæsningen, er det så muligt at bestemme størrelsen på den
nye vindue så den kun er lige stor nok til at vise "pasbilledet"? Når jeg
linker og beder den om at åbne i et nyt vindue, åbner den et helt vindue med
en masse hvid forstyrrende baggrund.

> En tredie mulighed er at lave et billede af en person, hvis navn dukker op
> når musen føres hen over det. Også det kan laves i FrontPage.

Der skal være navn på siden, det er det vigtigste. Billeder af personen er
ikke så vigtig på den hjemmeside jeg arbejder på.

> Ellers må der et script til.

Jeps...

Men tak for hjælpen alligevel!

Mvh