Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Køb af nyt grafikkort
Fra : Poul Johannsen

Dato : 09-02-03 20:17

Hej

Skrev i en anden tråd for et stykke tid siden om at jeg ville have et nyt
grafikkort og var lun på et ATI grafikkort.

Men spørgsmålet er jo hvilket grafikkort passer bedst til mit system

Består af følgende :

Duron 1,1 Ghz
Abit KG7 Bundkort
Strømforsyning er på 300watt

Lige nu har jeg et Geforce 4 mx440 fra Gainward i maskinen. Er for lille til
f.eks Unreal 2

Håber i vil hjælper mig. Da jeg har kik på Ati Radeon 9700 og ved ikke om
system vil udnytter kortet fuldt ud.

På forhånd tak

Mvh Poul

Fra : danni plougmann

Dato : 09-02-03 21:00

et godt råd jeg fik jeg nu giver videre
jeg havde næsten samme system som dig 1.1 tbird og a7v bundkort
skift dit bundkort og cpu ud med noget hurtigere.

http://www17.tomshardware.com/graphic/20030120/index.html

du vinder ikke ret meget performance ved at sætte et nyt grafikkort i det
system du har nu

læs evt. mit indlæg i dk.edb.hardware subject"jeg skal opgradere ønskes gode
forslag" 03-02-2003 kl: 17:12

/mvh danni plougmann

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 09-02-03 21:46

danni plougmann wrote:
> [...]
>
> http://www17.tomshardware.com/graphic/20030120/index.html
>
> du vinder ikke ret meget performance ved at sætte et nyt grafikkort i det

Jeg vil godt give Danni ret mht. performance ihvertfald så længe vi
taler Unreal2, der skal vist helt en 2.5 Ghz+ CPU for at det køre
ordentligt.

Men det skal dog siges at et Gf4MX i realiteten er et hurtigt Gf2 og
ikke indeholder hardware understøttelse af Dx8 og Dx9, så du vil også
opnå en del med et ATI 9500/9700 eller et Gf4 Ikke-MX især også fordi du
ville kunne benytte FSAA osv.

Unreal2 bruger stor set samme engine som UT2003 og på www.anandtech.com
kan du finde sammenligende test af grafikkort og CPU'er for UT2003.
Yderligere kan jeg fortælle at hvis jeg tester UT2003 på min PC
(Celeron1400, Radeon9700Pro) så får jeg samme score i 640*480 og
1600*1200 så min CPU kan slet ikke udnytte kortet.

Mvh

Bruno

Fra : Poul Johannsen

Dato : 09-02-03 22:46

Tak for svarene.

Det er med at udskifter cpu og bundkort gør jeg ikke nu, da jeg lige har
købt det jeg har.
Men vil da enten køber et ATI Radeon 95/9700 eller Geforce TI 4600.

Flere forslag modtages gerne.

Mvh Poul

Fra : Camain

Dato : 10-02-03 07:00

Hej der..

Jeg kører med et system der ser sådan ud:

Ecs bundkort
512 Mb pc2100 ram
1,6 Bg P4 cpu
Geforce 4 MX 440

Og unreal 2 kører så flot, ingen hakken eller noget.
Blot skal man lige huske at det kan give problemer at køre i 32 bit farve.

Men at skifte til større cpu eller større gfxkort, det er ikke nødvendigt
Jeg er endnu ikke stødt på et spil der ikke kørte upåklageligt på mit
system.

Venligst

Jesper B.

Fra : Thomas Larsen

Dato : 12-02-03 00:03

køb et ati 9500 non pro, og opgrader det til et 9700 pro,med en gratis
software, og så har du sparet 15-1800 kr.
http://www.guru3d.com/rivatuner/

Thomas

Fra : devilman

Dato : 11-02-03 20:07

så skal du være hurtig..................

http://www.3dchipset.com/index.php#1153

ATI stopper Saphires Radeon 9500 [313 / 18:58 / 10 Feb 2003]

Saphire stopper ikke helt med at lave deres Radeon 9500 (ikke Pro), men
laver dem nu på et andet print end det hidtil anvendte Radeon 9700 print.
Det sker efter en anmodning fra ATI, som nok ikke kan se det sjove i, at man
ganske nemt kan modificere et Radeon 9500 grafikkort til en Radeon 9700
model.

www.newz.dk