Væsketab
Fra : Ukendt

Dato : 09-02-03 18:07

Hej

Jeg tabte 9 kg i foråret, ca.1-1½ kg. pr. uge hele vejen igennem.

Nu er jeg i gang med anden runde, som også ca. 9 kg.

Jeg er startet hos en af de der to, der altid udløser en kæmpediskussion
Og har siden onsdag tabt 1 kg (Jf. min egen vægt)

I dag kommer der så en dum kælling (undskyld) med et ovebærende smil og
siger: 'Det er jo bare væske'.
Hvorfor er det så svært at sige: 'Tillykke, det var da en god start'.

Nu er mit spørgsmål så: Er det kun væske? Jeg har jo drukket og spist en hel
masse, så egentlig bør jeg vel ikke have oplevet større væsketab end
normalt? Eller hvad?
Kan man sige at det *altid* er væske man taber de første par uger?

Carina

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 09-02-03 18:21

"Carina" <carwina (a) hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> normalt? Eller hvad?
> Kan man sige at det *altid* er væske man taber de første par uger?

Hej Carina

Om det præcist er væske du har tabt kan jeg ikke sige, men jeg vil sige,
ligeglydigt hvad, så skal du jo også af med ophobet væsket. Så 1 kilo siden
i onsdags lyder da meget rimeligt. Under min første uge på programmet (DDV)
tabte jeg 2,4 kilo. Så "just keep going" .

Hilsen
Mette Nylander Sørup (der indtil nu har tabt 8 kilo siden 6. januar).

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-03 18:29

"Mette Nylander Sørup"

> [...]
(DDV)
> tabte jeg 2,4 kilo. Så "just keep going" .

Dvs. at man altid har ophobet væske?

Jeg kan jo sagtens mærke forskel på hvornår jeg har væske i kroppen, og
hvornår jeg ikke har.
Så selv om jeg i onsdags ikke følte mig 'væskeophobet' så kan jeg godt være
det alligevel?

Carina

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-02-03 18:27

Carina wrote:

> I dag kommer der så en dum kælling (undskyld) med et ovebærende smil og
> siger: 'Det er jo bare væske'.
> Hvorfor er det så svært at sige: 'Tillykke, det var da en god start'.

Det er da en god start, men desværre må jeg nok give "den dumme kælling"
ret i, at vægttab over en kort periode er væsketab.

Det tager længere tid, at fjerne fedtet.

Hvis jeg sad i din situation, så vil jeg nøjes med den vejning du nu har
valgt at gå til. Og så se, hva vægten så siger.

Derudover har det noget at sige, at det sandsynligvis drejer sig om to
vægte. Og en test i forbrugerinformation for et års tid siden viste, at
vægte vejer forskelligt.
Derfor bør man kun bruge en vægt til at veje sig på. Bruger man flere,
så brug en som "gældende vægt" og de andre som "vejledende vægt".

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-03 18:35

"Carsten Riis":

> Det er da en god start, men desværre må jeg nok give "den dumme kælling"
> ret i, at vægttab over en kort periode er væsketab.

Hun var ikke dum, fordi hun sagde det. Det var måden og indgangsvinklen.
Nogen påpeger det negative, andre det positive. Jeg ved godt hvem jeg helst
omgåes

> Det tager længere tid, at fjerne fedtet.

Jo jo, den er jeg med på.
Jeg har bare altid tænkt på væsketab i forbindelse med kure hvor folk lever
af en grapefrugt og en dråbe vand dagligt *g*

> Hvis jeg sad i din situation, så vil jeg nøjes med den vejning du nu har
> valgt at gå til. Og så se, hva vægten så siger.

Hvorfor? Jeg kan godt finde ud af at 1 vægt siger det ene, og 1 vægt siger
det andet. Og jeg sammenligner jo ikke de to. Det ville i hvert fald være
dumt - og kunne ende i et selvbedrag!
Jeg kører bare 2 forløb, det sker der vel ikke noget ved?!?

Carina

Fra : Helle

Dato : 09-02-03 21:23

Hej

Det kan da godt være at det er væske man taber de første uger... og hvad
så.. ?? det gælder jo for alle.. man skal jo starte et sted... og det er jo
ikke sådan at man tager det på igen...

Jeg har selv fået den der... det er jo bare væske når jeg glad fortæller at
jeg har tabt så og så meget...... virkelig opløftende..

Hilsen Helle

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-03 21:35

"Helle" <helle_nospam_@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> jeg har tabt så og så meget...... virkelig opløftende..

Ja! Hvor er folk dog..! Det minder mig om min gode vens kæreste, der
nytårsaften sagde (mens vi ventede på nytårstalen): 'Jeg glæder mig til at
se hvilke fejl hun laver i år'.....Lækker indgangsvinkel til verden!

Nå, det var et sidespring.

Jeg skal såmænd nok tabe mig, jeg ved i hvert fald at jeg sagtens kan.
Og det bliver jo så meget bedre at se folk som hende i øjnene bagefter

Carina