æv æv... vinter fucking Hi...
Fra : Moller

Dato : 09-02-03 18:09

Ja, fik hentet banditten hjem fra opstaldning, og smidt den ud i Auto hallen
på arbejdet :) så jeg lige kunne nusse lidt om den inden den skal ud d. 1
marts :)

Men :( gaskablet sider nu ireterende fast... der er ikke noget olie når
jeg kigger i olieglasser :( og skidtet er ik til at starte....

Nå, men det er jo godt at der er 2-3 uger endnu, til jeg må køre på den,
så kan jeg afmontere alle kabler, og smøre dem grundigt... lade batteriet
op... og så lige tømme de svømmerhuser.

VH
Lars Molnit
Som havde glædet sig til at høre det sprøde brøl fra en Devil potte på
sin Bandit 1200 S :(

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-02-03 18:47

Moller wrote:

> Men :( gaskablet sider nu ireterende fast...

Prøv at lave et hul i en plastikpose og anbring den ned over kablet og
spænd den fast om kablet med et eller andet. Fyld så nogle ccm WD40 eller
andet olie ned i, vrid posen lidt rundt (så den er lukket ovenover olien)
og klem rundt om olien i posen, så der kommer lidt tryk på. På den måde får
man hurtigt noget olie mast ned gennem kablet.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-02-03 21:53

> [...]
den,
> så kan jeg afmontere alle kabler, og smøre dem grundigt... lade batteriet

Hej Lars

Har du ikke ladet på batteriet en gang om måneden? Fy! Det er næsten den
eneste måde du kan ødelægge dit batteri på, der ved at lade det falde i
spænding! Nå, det koster jo kun en 300kr for et nyt til en 1200 Bandit hos
www.louis.de
Louis har forresten bremseklodser til 37,5Kr til din Bandit. Det er så
billigt, at du bør købe minimum et sæt at have liggende.

Din fremgangsmåde er:
Fyld olie i så du kan se det halvvejs i glasset.
Smør gaskablet nogle gange
Lad batteriet helt op.
Tøm svømmehusene.

Så burde den kunne starte. Min CBR sprang i gang i dag som en mis! Jeg kørte
fra klubben ud til mit vinteropbevaringssted. Den gik godt!

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : RacerNiels

Dato : 09-02-03 23:03

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
> Så burde den kunne starte. Min CBR sprang i gang i dag som en mis! Jeg
kørte
> fra klubben ud til mit vinteropbevaringssted. Den gik godt!

Du må da ikke køre i gangene

Niels

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-02-03 23:16

> Du må da ikke køre i gangene

Hvad så kloge åge. Skal du ikke skrue i din Suzuki og score et par 16 årige?

Fra : Moller

Dato : 09-02-03 23:00

> Har du ikke ladet på batteriet en gang om måneden? Fy! Det er næsten den
> eneste måde du kan ødelægge dit batteri på, der ved at lade det falde i

Tjaaa... der var masser af strøm på, og har lige tjekke spænding osv...
og det virker som nyt :) men det er jo ik varta for ingen ting :) hæhæ

> Louis har forresten bremseklodser til 37,5Kr til din Bandit. Det er så
> billigt, at du bør købe minimum et sæt at have liggende.

:( har jo lige fået dernede fra... og lige nu skal jeg betale for nyt
stempel + boring af Cyll. til MZ'en osv... så jeg må bide i det sure :( og
undvære, men næste gang jeg bestiller dernede fra, håber jeg de har nogen
goe Letherhosen i restposten :) og nogen støvler som IKKE bruges af andre i
pmc :)

> Din fremgangsmåde er:
> Fyld olie i så du kan se det halvvejs i glasset.

Er det normalt ??? at der forsvinder olie under vinterhi... for jeg
tjekkede dagen jeg stillede den ind.. om alt var som det skulle... og ud
over dette kan jeg se at min bundprop nu er utæt ??? hvordan kan det ske
mens den står i vinterhi... var lige så glad for at ha fået en maskine som
IKKE dryppede olie :)

> Smør gaskablet nogle gange

Yepsen... det er samme grund til MZ'en ikke køre for tiden... alle dens
kabler er frosset fast også *GGG*

> Lad batteriet helt op.

Det var planen.... men under kontroleret forhold :) bruger min lille
1500W forsyning, når laboranten ikke skal bruge min hjemmebyggede glas
plotter på arbejdet :)

> Tøm svømmehusene.

yepsen... leder efter en skide slange så det går lettere... :) gider ik
bare at lukke benzinen ud :)

> Så burde den kunne starte. Min CBR sprang i gang i dag som en mis! Jeg
kørte
> fra klubben ud til mit vinteropbevaringssted. Den gik godt!

hmmm, der er nogen der kan med sin helårs *GGG*

---
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 09-02-03 23:53

> [...]
> mens den står i vinterhi... var lige så glad for at ha fået en maskine som

Whiiiii.... så er der ro på igen :) var lige nede at tjekke olien :)
yepsen jeg er stadig på arbejde.... og den er nu steget til normalt nivau
igen :) eller rettere den over laveste streg, og ca. 3-4 mm under øvertse :)
så nu er jeg rolig igen....

VH
Lars Molnit
Som er bange for at han må sove på arbejdet, hvis ik han fikser det MZ i
nat :)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-02-03 13:35

> Yepsen... det er samme grund til MZ'en ikke køre for tiden... alle
dens
> kabler er frosset fast også *GGG*

Jeg havde ellers skiftet gaskabel for ikke så længe siden og det var
smurt efter alle kunstens regler inden montering. Her i formiddag havde
jeg lige et ærinde (undskyldning) og tog den 2-hjulede i det gode vejr.
Men inden jeg kom ud til den asfalterede vej røg jeg lige i en godt 20cm
dyb vandpyt - isen kunne ikke bære... Nå det gik hverken være eller
bedre end første gang jeg skulle lette på gassen før et sving vad
gaskablet squ frosset fast i fuldt åbent ....Godt det er en lille
maskine for jeg brugte blot bremserne til at sænke farten med ... Den
har ikke et nødstop på styret og der er halv langt over til
tændingsnøglen... Nå men jeg fik det trukket løs nede ved karburatoren
så jeg kunne fortsætte men det frøs fast igen næsten med det samme. Så
de næste 10km foregik ved at tage tændingen i god tid inden svingene ...
Derefter havde varmen fra motoren fået det til at tø nok til normal
funktion igen...

--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 51Mm - WinterPendlerStile

Fra : Armand

Dato : 10-02-03 00:15

Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en

> Louis har forresten bremseklodser til 37,5Kr til din Bandit.

37,50 kroner????

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-02-03 00:39

Armand wrote:
> 37,50 kroner????

Ja jeg ved så heller ikke lige om jeg ville turde sætte 40kr's klodser
på, dårlige klodser kan nemt smadre en skive. :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Moller

Dato : 10-02-03 00:46

Hans Joergensen wrote:
> [...]
Inden i begynder at lave tåbelige diskutioner ala som sidst at
den samme vare var dårligere i tyskland bare fordi den var på
tilbud... selv om det er samme mærke osv.. så tjek dog hva manden
hendtyder til

http://www.louis.de/_32b473ac8d98296b9aeb27478083fd89eb/shop/shop_dispatch.p
hp?article_context=detail&grwgr=520&wgr=510&total=4&back_url=.%2Fshop_dispat
ch.php%3Farticle_context%3Dlist%26grwgr%3D520%26wgr%3D510%26page%3D0&artnr_g
r=10044306

Det er Vesra Klodser, et mærke som jeg har brugt de sidste 5 år... og
ALDRIG haft eller hørt om problemer, som ikke var med andre mærker.

At det er billigt, er nok fordi de er ved at tømme lageret på denne
vare... og så er der mange andre maskiner som der er tilbud til, så tjek det
hvis i vil spare, eller lad være med at spare penge og bliv bollet i r.. hos
de danske forhandlere næste gang i køber den samme mærke klodser til 10
dobbelt pris.

VH
Lars Molnit

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-02-03 01:03

Moller wrote:
> [...]
> de danske forhandlere næste gang i køber den samme mærke klodser til 10

Oh, point taken, jeg må indrømme jeg ikke checkede ... men jeg vil da
straks checke (selvom der nu nok ikke er noget til min 'veteran' :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Armand

Dato : 10-02-03 03:05

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Ja jeg ved så heller ikke lige om jeg ville turde sætte 40kr's klodser
> på, dårlige klodser kan nemt smadre en skive. :)

Det var mere om ikke at prisen var en regnefejl, endsige forglemmelse
(á: ??)!
Jeg kunne ihvertfald ikke finde dem til dén pris!!

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-02-03 20:30

Armand wrote:
> Det var mere om ikke at prisen var en regnefejl, endsige forglemmelse
> (á: ??)!
> Jeg kunne ihvertfald ikke finde dem til dén pris!!

Ja deet .. jeg kunne dog finde nogle til RD'en ..

Faktisk burde jeg også kigge efter en skive, den rusker en smule i
forbremsen når man kører stille... men det må jeg jo bare lade være
med så ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-02-03 08:36

> Det var mere om ikke at prisen var en regnefejl, endsige forglemmelse
> (á: ??)! Jeg kunne ihvertfald ikke finde dem til dén pris!!

Hej Armand

Husk at kigge under Restposten når du har fundet en produkttype du er
interesseret i. Restposten er din ven! De findes ikke til alle modeller til
den pris desværre.

Du kan også finde prisen på en anden måde: Hvis du går ind under Motobase og
vælge Bandit 1200 GV75A så er der Vesrah klodser til 5 Euro. Til din ZXR har
de dog Lucas klodser til 150kr

Fra : Armand

Dato : 13-02-03 19:52

> Hej Armand
>
> Husk at kigge under Restposten når du har fundet en produkttype du er
> interesseret i. Restposten er din ven! De findes ikke til alle modeller
> til den pris desværre.

Mnjaeeh :-/
jeg kiggede sikkert nok kun under "angebote", eller hvad det nu hedder!

> Til din ZXR har de dog Lucas klodser til 150kr

Tak for besværet; men Lillefrøen skal nok prøve at have et sæt af SBS's
giftigste klodser på!
Den (L1-modellerne) deler faktisk bremseklodser med samtidens
firepots-calibrerede modeller, og jeg kørte med SBS's datidige RQ-klodser på
RGV'en.
RQ'erne var faktisk så vilde at en kollega med egen GS 750 kun kom til
porten på RGV'en førend han vendte om igen!
Han havde ellers ivrigt nikket "ja, ja, ja" til mine formaninger om
bremsernes giftighed inden en prøvetur; men første gang han skulle bremse
(ved porten før offentlig vej) blokerede han promte forhjulet og kun fordi
RGV'en var sådan en gang tobak for en skilling lykkedes det ham at redde den
v.h.a. en "pedal" til jorden og et solidt rygløft - Oplevelsen var nok for
ham dén dag

--
Armand.