UNREAL II. Godt eller skidt.
Fra : Benny Jensen

Dato : 09-02-03 16:00

Jeg blev færdig med spillet i går aftes. Har tykket noget over spillet.
Grafikken er flot, men gameplay stinker. For lidt action og for meget snak
og for kort.
Jeg har gennemført spillet i easy og jeg dødede først i kampen med Tosc.
Ellers var jeg ikke i fare under spillet. Jeg er ikke en hærdet spiller.
Der var kun 2 steder, hvor jeg ikke klarede missionen i første hug. Nu skal
jeg til næste sværhedsgrad og håber at blive mere udfordret, men tvivler en
hel del.

Spillet får et 9 tal af mig. dømt ud for 13 skalaen. Hvad siger i derude til
det ???.

Mvh.
Benny.

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 09-02-03 16:26

> [...]
skal
> jeg til næste sværhedsgrad og håber at blive mere udfordret, men tvivler

Normal er en del sværere. Jeg fik ihvertfald loadet en del gange.

Jeg sad dog med en dårlig smag i munden til sidst, da jeg havde gennemført
det. Spillet stjæler med arme og ben fra blandt andet Half-Life, Deus Ex og
System Shock og i sidste ende, er der ikke de store oplevelser, der er værd
at gemme på.

Det er ikke andet end en demonstration af hvad teknologien kan - og ikke en
særlig god demonstration. :|

--
Jacob H. Nielsen
http://boomtown.net - Nyheder, artikler og anmeldelser

Fra : Thomas Hjort

Dato : 09-02-03 18:59

"Benny Jensen" <benny31@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> hel del.
>
> Spillet får et 9 tal af mig. dømt ud for 13 skalaen. Hvad siger i derude

9 ud af 13 her. Det byder ikke på meget nyt, og jeg syntes at skuespillerne
der har indtalt spillet sux (specielt ens fjender). Tilgengæld er jeg
imponeret over når man skal 'holde et område' med shields, marines og
turrets. Det er sgu rigtigt sjovt og lidt taktisk.
Jeg regner bestemt med at jeg vil spille spillet en gang til (i hard) og det
er sjældent jeg gider det efterhånden. Andre spil jeg har spillet to gange
(singleplayer) er:
Mafia
MOHAA
Deus Ex
AVP2
Halflife (3 gange :) )

Mvh Thomas

Fra : Mercenary

Dato : 09-02-03 20:05

"Benny Jensen" <benny31@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Spillet får et 9 tal af mig. dømt ud for 13 skalaen. Hvad siger i derude
til
> det ???.

Flot grafik. Flad historie.
Det første Unreal slår U2 med flere lændger. I modsætning til Unreal 1
bliver man hér kastet ind i historien, som om det ikke kan gå hurtigt nok.
Man får lynhurtigt opbygget et kæmpe arsenal af våben så man knap nok kan nå
at finde sig tilrette med sine nye gadgets før man får en 2-3 nye. Og der er
knap fjender nok til at få testet sine våben ordentligt.

Hvis man havde bygget historien op i samme tempo som Unreal tror jeg at U2
ville være et mega hit. Jeg synes det lugter lidt af at man skulle nå en
deadline.

Jeg kan kun give spillet 7 da jeg klart mener at det er under middel.
Jovist er det flot, hamrende flot. Men det er altså bare ikke nok for mig.
Havde man brugt lidt tid og fået implementeret multiplayer kunne det nok
snige sig op på et 8 tal.

Man savner næsten gamle dage med Quake 1 og Duke Nuke'm 3D......Det var sgu'
spil....

--
/Merc

There are 10 types of people.
Those who understand binary, and those who don't...

Fra : Thomas Hjort

Dato : 09-02-03 22:54

"Mercenary" <Mercenary@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

er
> knap fjender nok til at få testet sine våben ordentligt.

Meget sand analyse. Man når ikke at glæde sig over/vænne sig til et nyt
våben før man får et nyt.

Ift 2003/1997 burde U2 have budt på MEGET mere. Det når desværre ikke op til
de højder som U1 havde. Absolut ikke, men det er stadig underholdende som en
standard amerikansk aktionfilm... og det er jo fedt nok.

Mvh Thomas

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 11-02-03 08:25

"Benny Jensen" skrev:

> Spillet får et 9 tal af mig. dømt ud for 13 skalaen. Hvad siger i derude
til
> det ???.

Kort sagt: Jeg giver det 6 (på 13-skalaen). Hvorfor? Fordi spillet er klart
under middel.

Jeg ved godt man nemt lader sig forføre/blænde af den virkelig flotte
grafik, men når alt kommer til alt, så falder Unreal 2 igennem på næsten
alle andre punkter. Fjerner man den lækre, finpudsede grafik, så vil man stå
tilbage med en bundskraber ala Daikatana.

F.eks er gameplayet i Unreal 2 intet mindre end en skandale...... Jeg følte
det, som om det mere var en demonstration af (reklame for) Unreal 2 enginen
end et reelt spil. De fem års udviklingstid er i hvert fald ikke gået med at
udvikle en god historie, nye ideer osv. Stor, stor skuffelse.

Dvs. jeg har betalt 399 kr for en techdemo..... Øv, øv og tre gange øv

Nej, nu glæder jeg mig til gengæld til, at se hvad andre kan få ud af Unreal
2 enginen. For den er virkelig fabelagtig godt skruet sammen.
Og så er der heldigvis andre spil i horisonten:

DOOM 3 (John Carmack kan ikke skuffe. Jeg nægter at tro det).
og
DEUX EX 2 (Warren Spector er kongen!! Næsten

Og skulle de blive bare tilnærmelsesvis så stor skuffelse som Unreal 2, ja
så føler jeg mig nok nødsaget til at droppe First Person Shooters totalt. Så
er det tid til et "karriereskifte"

Mvh.
David