Har Yamaha TRX 850 svagheder?
Fra : Henrik

Dato : 09-02-03 15:26

Snøft - nu er VFR'en flytte hjemmefra så der skal en "ny" cykel i garagen.

Konen sig OK til et prislejet på ca 60-80Kkr og det skal osse siges af jeg
har en lækker højde på 192cm så endnu flere modeller udelukkes.

Udelukket :
VTR1000 Firestorm : koster over 100Kkr
TL1000S : koster over 100Kkr
RF900 : har jeg prøvet og den skuffede...
YZF1000 : for lille(komfort) til mig

Mulige emner :
CBR1000 : SC21 er for tung til sving! SC24 kender jeg ikke noget til,
muligvis interessant ???
Bandit 1200 : muligvis interessant... ???
Yamaha TRX 850 : kender ikke noget til den, men der er mange gnister i
luften muligvis interessant ???

Der er ikke så fand'ns mange TRX 850er (blev solgt i årene 1997-2000) Har de
nogle svagheder?
Afgiften har jeg fået at vide for en spritny var 70.400,- i 2000 , men hvad
er den faldet til ? for eks. en 1997 jeg evt hentede hjem?

Hvad skal jeg vide før jeg gør en drøm til virkelighed ?

/HouDy - uden MC for en stund

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 09-02-03 15:40

> [...]
hvad
> er den faldet til ? for eks. en 1997 jeg evt hentede hjem?

T&S beregner afgiften udfra forhandler priser.
Afgiften udgør ca. 2/3 af forhandler prisen.
Der en tilsalg på www.dba.dk hos en forhandler til knap 85.000 kr.-
Det giver fingerpeg om en afgift på 57.000 kr.-

Link til TRX på dba.
http://makeashorterlink.com/?R23612663

TRX`en var en af de cykler som jeg overvejde, hvis pengene ikke rakte til en
Ducati.
Jeg har prøvet en i Norge og det en meget let-kørt mc. Motoren &
køreengenskaberne
gør at det en fornøjelse at køre på en TRX`er, man kører ligefrem og kigger
efter sving ;>)

---
mvh
Dan Dethlefsen
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 56 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm

Fra : Richard

Dato : 09-02-03 16:21

Henrik wrote:
> Snøft - nu er VFR'en flytte hjemmefra så der skal en "ny" cykel i garagen.

Se positivt på muligheden for at prøve noget nyt - og måske blive
positivt overrasket. Selv om det sikkert er svært efter en VFR ;)

> Mulige emner :
> CBR1000 : SC21 er for tung til sving!

- er det ikke kun et spørgsmål om et sæt moderne dæk? - og evt. gå en
dækdimension ned, i det mindste foran, hvis du alligevel mest kører
alene på den?

> Yamaha TRX 850 : kender ikke noget til den, men der er mange gnister i
> luften muligvis interessant ???

TRX'en er da lille / til sammenkrøbet kørestilling, ikke? - mener du
ikke TRM 850? - den er jo kendt som en cykel for de megahøje som du. Men
pas på - den kom først med den sjove TRX-motor med V-karakteristik i
'96, så de er nok uden for rækkevidde. Rune har vist stadig sin til salg.

Ville selv finde en VF1100S / V65 Sabre til det brug, men sådan er vi jo
forskellige

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 09-02-03 16:32

Richard wrote:

> [...]
> vist stadig sin til salg.
>
> Ville selv finde en VF1100S / V65 Sabre til det brug, men sådan er vi

TDM hedder den, ja den er til høje mennesker er selv 201cm og 98 kg, ja den
er stadigvæk til salg. Selvom det er svært når foråret er ved at være så tæt
på. Jeg må se om den er til salg efter en tur i Bella Centeret næste weekend

MVH Rune

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-02-03 19:12

> Udelukket :
> VTR1000 Firestorm : koster over 100Kkr
> TL1000S : koster over 100Kkr

Hej Henrik

Det er bare at lede, og byde lavere end de er sat til d.b.a. Det lykkedes
sikkert ikke første gang, men det kan lade sig gøre. Jeg har set en TL1000S
til 85K, og en fra klubben har solgt en til ca. 90Kr. Det er et godt bud.
Der er god plads på en TL'er til os på mere end 180. Jeg kørte på en Gixxer
400 i dag. Der er godt nok ikke meget plads. Jeg sidder på den som en 10
årig sidder på en af de røde og blå trehjulede børnemotorcykler man skal
skubbe sig frem på.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Henrik

Dato : 09-02-03 22:37

> Der er god plads på en TL'er til os på mere end 180.

er der virkelig ? den ser ellers ikke så stor ud ! hvad så med de dårlige
anmeldelse den har fået (styrtøj m.v.)?? har de noget på sig ?
....ja der er faktisk en geilet og nedslidt til 86Kkr i DBA...lugte af brændt
gummi...men absolut interessant og relevant

/Henrik - uden MC for en stund

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-02-03 23:25

> [...]
brændt
> gummi...men absolut interessant og relevant

Hej Henrik.

Der er helt sikkert masser af plads. Det er en sportsmaskine, så styret er
en del lavere end på en VFR, men det vænner man sig til.

Kort sagt:
Det er ikke en VFR!
Affjedringen er ikke god. Hvis du er en krævende kører bør den skiftes til
f.eks technoflex. Den virker dog ikke så dårligt som rygtet gør den til!

Det du skal ville have når du køber en TLS er en voldsom V2 med et
charmerende og unikt væsen (på den gode måde). Den er ikke let kørt eller
nem at tryne, men den motor kan arbejde, og det er det det gør folk gider
købe den. Som sædvanligt for Suzuki er produktet ikke færdigt når det
forlader fabrikken som en VFR er, men den har helt klart potentiale. Gider
du ikke bruge tid og lidt penge på at grave det frem er det ikke cyklen for
dig.

Fra : RacerNiels

Dato : 09-02-03 22:23

"Henrik" <henrik_hougaard@hotmail.com> wrote in message
> Snøft - nu er VFR'en flytte hjemmefra så der skal en "ny" cykel i garagen.

Hvad tuder du over? Det er en skide Honda!

> Yamaha TRX 850 : kender ikke noget til den, men der er mange gnister i
> luften muligvis interessant ???

Fantastisk valg! Hvis ikke forsikringen var noget dyrere og cyklen også var
det havde jeg købt sådan en istedet for min SV650. Jeg har aldrig prøvet
den, men det er lidt en drømmecykel, og fra andre har jeg kun hørt ros af
den.
Hvis det begynder at knibe med bøffer, bremser og affjedring, er den før set
med R1 forgaffel (m. bremser) og ifølge MC-revyen 97 kan den tunes en del.

> Der er ikke så fand'ns mange TRX 850er (blev solgt i årene 1997-2000) Har
de
> nogle svagheder?

Ikke hvad jeg ved af. Gearkassen "klonk'er" som på andre Yamaha'er, men det
kan vist klares med en skovsnegl eller to.
Jeg ved ikke om man kan få forsikringsselskaberne med på den, men selv en
2000-model er stadig en 97'er. Den er ikke produceret siden 1997, og det er
der solgt siden har været lagervare.
Der er en test af den i TouringNyt fra 2/97.

> Hvad skal jeg vide før jeg gør en drøm til virkelighed ?

Køb en større hjelm - der skal være plads til større smil

Niels
SV650

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-02-03 22:47

RacerNiels wrote:

> Ikke hvad jeg ved af. Gearkassen "klonk'er" som på andre Yamaha'er, men
> det kan vist klares med en skovsnegl eller to.

Skovsnegl?!?
Men ja, der skal bare lidt øvelse til, så virker Yamahagearkassene fint
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 10-02-03 18:07

"Henrik" <henrik_hougaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> VTR1000 Firestorm : koster over 100Kkr
> TL1000S : koster over 100Kkr
> RF900 : har jeg prøvet og den skuffede...

YZF1000 for lille???? øhh nå?? jeg er 203, vejer vel omkring de små 0,1 ton
når jeg sidder på min cykel og jeg synes den har god plads, god komfort,
kåret som årets bike i 1997 tror jeg det var. DEn har nok oxo en ha klassens
største kåber, så jeg synes den er perfekt.

CBR er en sofacykel, i forhold til dem du har nævnt ovenfor, men det er
måske det du vil ha?

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 10-02-03 18:15

> YZF1000 for lille???? øhh nå?? jeg er 203, vejer vel omkring de små 0,1
ton

altså 203 cm høj

Brian W.

yzf

Fra : Henrik

Dato : 10-02-03 19:45

> ton

*GG* ups min fejl - jeg mente FZR ))) ikke YZF...

/Henrik - uden MC for en stund

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 10-02-03 20:32

> *GG* ups min fejl - jeg mente FZR ))) ikke YZF...

FZR1000 exup sådan en karl har jeg haft, og der rigtig nok ikke meget ben
plads på den, jeg er 181 cm i højen og syntes ikke at ben pladsen var
tilstrækkelig, ellers en dejlig cykel.
Jeg kan da også lige nævne at jeg syntes at der på min Duc 748 er mere ben
plads end der var på FZR`eren.

---

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 12-02-03 11:36

hvad med Ducati 900 ss. De er jo billige lige nu nedsat hele 30.000 kr. .

Det er da oxo en halv stor cykel.

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen