Klaus og Servants på engelsk
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-03 04:41

DEN GLADE SLAGER SLÅR TIL

Det lader til at "Klaus og Tjenerne" nu også vil prøve sig på engelsk. Der
kommer i hvert fald snart en cd med 60-er-musik på engelsk. Spændende at se
om de får lige så stor succes som "På slaget 12". En god slager og så en
blød og cremet indpakning. Så sparker det bare bagdel.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-03 04:47

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e45cd38$0$71637$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
_______

NU OGSÅ KRAFTIGERE OMDREJNINGER PÅ ENGELSKSPROGET SLAGERMUSIK

Der er rigtigt gang i slagermusikken, ikke bare på dansk. Interessant at der
nu også er fulde omdrejninger på engelsksproget slagermusik. Læs om de
spændende tiltag på Danmarks førende musikside. Klaus og Servants giver
endnu et spark til trenden som oversvømmer landet og det øvrige
Skandinavien.

http://www.dansktoppensubnet.subnet.dk/index.html

Hilsen Åge

Fra : Pia.H.

Dato : 09-02-03 14:57

> [...]
> om de får lige så stor succes som "På slaget 12". En god slager og så en
> blød og cremet indpakning. Så sparker det bare bagdel.

De har altså sunget på engelsk før. Jeg har en LP med dem,
fra først i 70'erne, hvor de synger 60'er numre.

Pia.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-03 16:28

Pia.H. <pia.h@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e465e4f$0$1740$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> De har altså sunget på engelsk før. Jeg har en LP med dem,
> fra først i 70'erne, hvor de synger 60'er numre.
>
> Pia.
________

De brugte vist nok det system med at indspille visse sange på både dansk og
engelsk. Den danske til Dansktoppen og den engelske til Tipparaden. Så blev
de jo kendt og populære, både i den brede befolkning og blandt de yngre. Så
hut jeg visker brugte Walkers også dette system med enkelte plader.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-02-03 23:58

> [...]
> om de får lige så stor succes som "På slaget 12". En god slager og så en
> blød og cremet indpakning. Så sparker det bare bagdel.

Hej Åge

Du er hvad Klaus Kludder og viskestykkesvingerne angår lidt bagud, da de har
flere engelsksprogede LP'er på deres samvittighed. Den første i 73, " From
the heart of " med egne sange, i 74 kom så " Do you remember " og i 77 "
Don't forget to remember ", for så at slutte af i 78 med " New style ". Det
blev vist helt og aldeles det sidste for Klaus & Servants, sådan som vi
kunne lide dem. For i 79 kom LP'en " Tak ska' du ha' " og det er med den nye
gruppe, som efter min mening ligger langt bag den gamle. Hvis det vi hører
nu om dage, er Klaus Strand Holm, så skulle han skynde sig tilbage til sine
gamle venner, for de trak ham med op på et niveau, som han ligger langt fra
idag, og vel at mærke i nedadgående retning. Så vidt jeg husker mente
gruppen vist at han havde snydt dem. Men det var lidt synd, for sammen var
de noget, og de kunne sælge en stemning, så der var fuldt skrald på, lige
fra tidlig aften, og til de sluttede først på natten. Men sig mig, hvad
blev der egentligt af de gamle, Servants. Jes Baggersted, Jesper Elkjær &
Lars Ømand hed han vist, bassisten, er der mon nogen der ved det ?

M.V.H....Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-03 06:02

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e46dd0d$0$165$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> de noget, og de kunne sælge en stemning, så der var fuldt skrald på, lige
> fra tidlig aften, og til de sluttede først på natten.

_________________

Hej Benny og alle andre dansktop-fan

Jeg mener nu ikke at gruppen er blevet dårligere, når den vel at mærke
spiller med alle medlemmerne. Det dumme ved det er at man kan få dem til at
gå på kompromis med kvaliteten, forstået på den måde at man kan booke dem
som kvartet, trio, duo eller solo. Jeg bryder mig bestemt ikke om det der
med at en eller to personer kan lyde som et helt orkester. Guitarlyd,
saxofonlyd, trommelyd, harmonikalyd, stealguitarlyd falder ned fra himlen
mens de synger. Nej tak. Det kan gå hvis det er til en byfest 2 gange 20
minutter, så vil man jo gerne se giraffen. Men dæleme ikke til en fest. Hvad
er det da for noget. Nej, enten eller. De burde ikke tilbyde sådan noget.
Det kan give et dårligt ry.
Faktisk skal et orkester helt komme med mindst 5 mand. det gør masser af
svenske dansebands, men også "Kim og Hallo" og "Tonight".
Men altså "Klaus og serveringspersonalet" laver da stadig nogle
gevaldige slagere. Husker vi alle ikke sidste års landeplage "Når et hjerte
slår"? - Men de lyder lidt anderledes idag. Det er jo det der med at
orkestrene snart allesammen slår ind på dansebands-sounden. De ved jo at den
giver kasse med det samme. Men mon ikke der igen kommer en dansk
countrybølge, som i starten af 80-erne eller en rock´n´roll-bølge, som midt
i 70-erne eller en tysksound-bølge, som sidst i 60-erne. Denne øjeblikkelige
dansebandbølge har vel snart varet siden sidst i 80-erne. Det var forresten
"Klaus og Co." som startede trenden.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-02-03 23:59

Hej Åge

Jeg klippede lige det hele igen, men det kan du da virkelig ikke mene. Du må
da have hørt dem tidligere, før alt denne elektronik tog over. Den første
gang jeg mødte dem, var på Hotel Storvorde, og de var lige listet ind på
Dansktoppen for allerførste gang. Det var ikke lige på det tidspunkt de
scorede de store gevinster, Klaus var vist lidt genert på det tidspunkt, og
det var kun lige deres dansktop hit, og nogle Les Humphries numre han vovede
at synge på, resten var temmelig meget Shadows. Men vi er også helt tilbage
i starten af 70'erne, jeg vil tro ca 1972. Men de kom nu ret hurtigt efter
det, og fik det hele til at swinge. Men jo, de var langt bedre dengang,
der er slet ikke den dynamik i det nye band, og for den sags skyld heller
ikke i Klaus. Det forekommer mig, at den store glæde ved det er væk, og det
nu kun drejer sig om at tjene penge. Hvad jeg så næsten syntes er det
værste, er at de kalder den nye gruppe Servants, hvilket jo også er i strid
med al god etik, for der er jo ingen fra den gamle gruppe med. De kan aldrig
blive til Klaus og Servants, og de vil aldrig kunne leve op til dette navn.
Det ville næsten svare til, at jeg samlede tre tilfældige gutter, og
startede et band, og kaldte det Gasolin'. Det ville være totalt umuligt at
løfte den arv, og hvem kan høre det navn, uden at tænke på dem som var
Gasolin'...

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-03 05:44

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e482ed2$0$240$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> da virkelig ikke mene.

Hej igen - Ja, jeg klippede altså bare lige lidt, hehe

Nej, spøg til sige.

Jo, altså, jeg vil godt gå gå med til at der var mere "godaw" (som jeg
plejer at kalde det) i det gamle "Servants!. Jeg kunne helt klart også bedre
lide dem dengang. Man bliver så stopfodret med danseband-sounden i disse år,
at det godt kan blive for meget.
"Herstedvester", "En sommerdag", "Man ser til højre" og "Bank tre
gange", nogle gevaldige slagere. Og så var der ikke det mindste anstrøg af
dansebands-sound. Jeg er helt enig i at deres gamle stil var laaaangt mere
festlig.
Hvor ville det være dejligt hvis den stil kunne dominere
dansktopmusikken igen, altså slå dansebands-trenden lidt tilbage.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-02-03 19:09

Hej igen Åge

Danseband musikken er der ikke spor i vejen med. Jeg kan godt lide stilen,
og den egner sig mærkeligt nok, ganske fortrinligt til at danse efter.
Stilen har altid været der, der er bare sket den fejl, at den er begyndt at
komme på hitlisterne, og så stort set alle kører med på vognen. Det ville
der egentligt heller være det store galt med, hvis ikke det var fordi alle
grupper så kom til at ligne hinanden så meget, at det kan være svært at
skelne den ene fra den anden, altså musisk set. Det hele bliver så
ensrettet, så hvis man holder bare lidt af musik, så begynder man at kravle
baglæns. Det træder jo også ret tydeligt frem nu, de gamle grupper, som i
mange tilfælder slet ikke findes længere, har aldrig været mere populære,
end de er lige nu. Man finder gamle støvede bånd og renser dem, så de igen
kan udgives. Men det gør jo bare, at en halvgammel rocker nu kan læne sig
tilbage i stolen, og føle sig som 20 årig igen, og hvis ikke strudsen er i
nærheden, så kan man svinge stolen rund i luften, medens man sidder
nostalgisk og tænker på Eddie Skoller's Burg.....Nej det kan jeg alligevel
ikke få mig til at sige ))))))

M.V.H......Benny..