Password til dele af website
Fra : susanne_tc@mailme.dk

Dato : 08-02-03 22:32

På min hjemmeside har jeg på startsiden fire emner. De tre skal være
offentlig tilgængelige, men den fjerde skal password beskyttes. Det
behøver bare være et standard password, der er ens for alle, der har
fået adgang.

Kan det gøres via standard funktioner i FP2000 fx via formularen
"Tekstboks med en linie"?

Jeg har afprøvet indlægget længere nede denne nyhedsgruppe, men jeg er
ingen ørn til asp eller html.

Fra : Gevaldi

Dato : 09-02-03 10:19

susanne_tc@mailme.dk skrev:

> [...]
> offentlig tilgængelige, men den fjerde skal password beskyttes. Det
> behøver bare være et standard password, der er ens for alle, der har

Du indsætter dette script på den side hvorfra der skal
logges ind: (login.htm)

<script language="JavaScript">
<!--
function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.htm';
}
//-->
</script>

Så navngiver du siden der skal åbnes ved login
f.eks. hemmelig1susanne.htm, hvor hemmelig1
er brugernavn og susanne er password.

Håber du kan se logikken i ovenstående, for på den
måde kan du oprette flere sider med forskellige
rettigheder.

Sikkerheden ved ovenstående er dog begrænset, da
man altid kan se kildekoden.

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes til Ng via kandu.dk besvares ikke.