....og der var jubel ;-D
Fra : Jon Larsen

Dato : 08-02-03 21:25

HEjsa igen...

Endnu en opfølgning på gixxer projektet med den nye motor..

Idag fik jeg sat den "nye" udstødning på, jeg fik sat køleren på og fik
fyldt den med kølervæske og vand..

Så startede jeg modellen, og jeg skal ellers love for der er sket noget..
men hvad ved jeg ikke...

tog en tur på den og den trak ganske fortrinligt.... men døde lidt i de høje
omdr. Men det er vist fordi en skruer fra et spændebånd ved karbs'ne sidder
og spærre for mere gas

Jeg fatter ikke at der kan være så stor forskel på en gammel slidt
udstødning og så den nye her... men det er der åbenbart, og det virker, så
jeg er helt tilfreds... tror ikke en justering er nødvendig, men holder lige
øje med tændrørene...

Nu er der kun tilbage at lave lidt malerarbejde mens jeg venter på bedre
vejr, og lige holde lidt øje med olien.. den smider en lille smule over ved
den venstre side, så skal have fundet lækagen og se om det kan laves. Jeg
skal ahve skiftet oliefilter og olie, og smurt kæden.. så er jeg klar til
foråret....

Det kan bare komme an !!!!

--
MVH.
Jon Larsen ( vildt glad over den lille tur idag )

Fra : wheeler

Dato : 08-02-03 21:38

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

og lige holde lidt øje med olien.. den smider en lille smule over ved
> den venstre side, så skal have fundet lækagen og se om det kan laves.

Er det nu Bardahls vidunder-produkt: "Engine Stop Leak", kommer ind i
billedet ? :-/

Ellers godt at høre at du er (om ikke vel-) så kørende igen ;-/

Btw. jeg har desværre skræmt vores RD-mand , idet han ikke har svaret på min
mail om, hvorvidt RD'eren var renoveret eller blot repareret =

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Jon Larsen

Dato : 08-02-03 23:55

> Er det nu Bardahls vidunder-produkt: "Engine Stop Leak", kommer ind i
> billedet ? :-/
>xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nahhhh.. så hellere lave det ordenligt...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Btw. jeg har desværre skræmt vores RD-mand , idet han ikke har svaret på
min
> mail om, hvorvidt RD'eren var renoveret eller blot repareret =

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Har snakket med ham privat.. og han vil ikke "ofre" sin RD'er til
reservedele....
i øvrigt.. da vi prøvede på at starte den.. lavede jeg en joke om at den
bare skulle have med med hårtørren... han gjorde det.. og den startede....
he he.. man har vel lov at være heldig..

--
MVH.
Jon Larsen( Yiippeeeee )

Fra : wheeler

Dato : 09-02-03 02:49

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har snakket med ham privat.. og han vil ikke "ofre" sin RD'er til
> reservedele....
[KLIP]
Det kommer vel an på hvor meget han får for den...Men jeg betaler altså ikke
for nostalgiske følelser for en "forskruet RD'er (?)" :-/

> [...]
> bare skulle have med med hårtørren... han gjorde det.. og den startede....
> he he.. man har vel lov at være heldig..
Og han er mekaniker ;-/ Jeg tror du misforstod (temlig kraftigt endda)
vores anbefaling (det du kalder for en joke??) mht. hårtørre-trixet
-): -----> opvarmningen skulle benyttes til at diagnotisere en evt. termisk
fejll i en af de elektriske komponenter (pick-up, stator, CDI etc)

Nu er det sådan med spoler, at de udover en hvis tolerance typisk 20%,
hverken må have en fór stor eller en fór lille modstand.
Jeg skal derfor ikke afvise, at en for lille modstand (hvor RD'eren ikke vil
springe i gang) kan opvejes ved at varme lidt på spolerne....og dog her er
vi vel ude i teorien?

Hårtørren må være brugt til at varme karb. for isdannelser eller
hvad?...svar udbedes !

> "Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
[KLIP]
Må så gælde for mig nu ;-/

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Armand

Dato : 09-02-03 01:48

> Nahhhh.. så hellere lave det ordenligt...

Jup!
Det er jo en Suzuki, så hvorfor skulle man da reparere den á RD-style?

--
Armand.

Fra : wheeler

Dato : 09-02-03 16:27

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev

> Det er jo en Suzuki, så hvorfor skulle man da reparere den á RD-style?
>

> --
> Armand.

Måske netop grunden

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Jon Larsen

Dato : 09-02-03 17:33

">
> Måske netop grunden
>
> Wheeler
> --

Hov hov.. spar på spydighederne om min lille maskine..
Den er da så sø' å nuttet ;-D ( fynsk accent )

Men den siger ikke ret meget med den originale dæmper på .... måske vil jeg
endda beholde den på..

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-02-03 17:53

wheeler wrote:

> Måske netop grunden

Hvaa, Wheeler..

Hvad tror du er bedst? en RD der er skruet på af en ukyndig, eller en
4-takts 16V racerting der er skruet på af en ukyndig?

// Hans, http://dfm.nathue.dk/ - nu med et "par" artikler om RD350
under /Hajen/ (også et par sammenlignende tests med blandtandet KR1:)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : wheeler

Dato : 09-02-03 18:47

> Hvaa, Wheeler..
> Hvad tror du er bedst? en RD der er skruet på af en ukyndig, eller en
> 4-takts 16V racerting der er skruet på af en ukyndig?

[KLIP]
Tjahhh...den starter ved første spark, og så længe jeg ikke kører på den går
det da meget fint :-/

> // Hans, http://dfm.nathue.dk/ - nu med et "par" artikler om RD350

[KLIP]
Ser interessant ud - dem glæder jeg mig til studere "on work"

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Ann-Rikka Olsen

Dato : 09-02-03 21:30

"> Hvad tror du er bedst? en RD der er skruet på af en ukyndig, eller en
> 4-takts 16V racerting der er skruet på af en ukyndig?
xxxxxxxxxxx

He he... det var slet ikke nødvendigt at skrue... man skal bare huske at en
tæt udstødning er en god udstødning !!!

MCH.
Jon Larsen
"nu med virksom suzuki "

Fra : wheeler

Dato : 09-02-03 21:51

> MCH.
> Jon Larsen
> "nu med virksom suzuki "

Ja ja Jon, hvornår hører jeg din kommentar til det med det famøse
hårtørre-trix

Btw. hvor lidt ku du få lov at købe RD'eren for (og i givet fald: var der
"pruttet igennem") ?

Wheeler
RD 350 YPVS
TDR 125 R

Fra : Jon Larsen

Dato : 10-02-03 07:24

> Btw. hvor lidt ku du få lov at købe RD'eren for (og i givet fald: var der
> "pruttet igennem") ?
xxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg skulle give gixxeren i bytte, den ville iså fald være adskilt, men nu er
den jo samlet så jeg gider ikke bytte

Ang. det med hårtørren.. den havde jo stået stille længe, og var meget kold
da vi prøvede..
Andet er der ikke at sige til det.

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : wheeler

Dato : 11-02-03 00:19

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev

> Jeg skulle give gixxeren i bytte, den ville iså fald være adskilt, men nu
> [...]

Så kunne det jo være sælger havde været godt tilfreds med de 5-6K han
alternativt ville have kunnet opnå hos mig ;-/

> Ang. det med hårtørren.. den havde jo stået stille længe, og var meget
kold
> da vi prøvede..

[KLIP]
Jamen det husker jeg ifm. genopstart til foråret
Hvor præcist på motorcyklen blev hårtørren anvendt
Trixet, minder mig lidt om mine glade Puch-knallertdage hvor vi efter flere
trættende og mislykkede tråd på kick-starteren, forsøgte med en
engangslighter at varme tændrøret op til "driftstemp"...om det virkede
(?)......næppe ;-/

Wheeler
RD 350 YPVS
TDR 125R
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Jon Larsen

Dato : 11-02-03 14:47

> [KLIP]
> Så kunne det jo være sælger havde været godt tilfreds med de 5-6K han
> alternativt ville have kunnet opnå hos mig ;-/
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Han forlangte 15.000 for den hos mig !!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Hvor præcist på motorcyklen blev hårtørren anvendt
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Så vidt jeg husker var det omkring cylindre og tændingsdelene..

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Armand

Dato : 11-02-03 17:16

> Så vidt jeg husker var det omkring cylindre og tændingsdelene..

Drejer hårtørrer-trick'et sig ikke om at "forvarme" karburatorerne og
dermed bensinen i svømmerhusene :-/

--
Armand.

Fra : wheeler

Dato : 11-02-03 19:53

> Drejer hårtørrer-trick'et sig ikke om at "forvarme" karburatorerne og
> dermed bensinen i svømmerhusene :-/
>
> Armand.

[KLIP]
Jo i denne situation må det vel være her hårtørren har sin beretigelse - men
grunden til at hårtørren overhovedet kom ind i billedet ???
Var det ikke ifm. vor fælles anbefaling til Jon / RD-sælger om, at anvende
hårtørren til fejldianostisering af en evt. termisk betinget fejl de
elektriske komponenter (stator/pick up etc.)?

Wheeler

--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-02-03 18:06

Jon Larsen wrote:
> Han forlangte 15.000 for den hos mig !!

Var den synet og sådan ? Hvis den kører/lyder godt/sundt (når den
ellers kan starte;) og ikke har umidbart synlige dyre fejl (som fx.
slør i bagsvinger, utætheder ved ypvs'en, og andre grimme ting) så er
15000 meget rimeligt for en synet RD, hvis den derimod ikke er synet
ville jeg nok ikke give over 10k ;)

// Hans, http://rd350.nathue.dk
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : wheeler

Dato : 11-02-03 19:59

> [...]
> slør i bagsvinger, utætheder ved ypvs'en, og andre grimme ting) så er
> 15000 meget rimeligt for en synet RD, hvis den derimod ikke er synet

[KLIP]
Hans jeg tror desværre synsmanden er bedøvende mht. utæt Ypvs, slør i
bagsvinger

Kunne RD'eren bremse kunne den vel også blive synet det bør vel ikke være
det der er udslag for om noget skal koste 10 eller 15K!

Det var ikke synet der var/er min største udfording ved min RD'er købt til
10K

Mon ikke Jens Blaabjerg har en kommentar ;-/

Wheeler
RD 350 YPVS
TDR 125R
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-02-03 20:52

wheeler wrote:
> Hans jeg tror desværre synsmanden er bedøvende mht. utæt Ypvs, slør i
> bagsvinger

Jeg skrev jo ikke at jeg mente at en maskine er okay bare den var
synet, jeg skrev at hvis den så okay ud, og ikke havde synlige grimme
ting, og samtidlig var synet ville 15k formodentlig være meget
rimeligt.. det var ihvertfald meningen :)

> [...]
> det der er udslag for om noget skal koste 10 eller 15K!
> Det var ikke synet der var/er min største udfording ved min RD'er købt til

Havde du glemt at læse den der berømte ting om køb af RD350?

Gå som udgangspunkt ud fra at ALT er i stykker, så bliver du ikke nær
så overrasket... ;)

// Hans, der er glædeligt overrasket over at der kun har været
'småting' galt med RD'en indtil videre.
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : wheeler

Dato : 11-02-03 21:23

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk

> [...]
> ting, og samtidlig var synet ville 15k formodentlig være meget
> rimeligt.. det var ihvertfald meningen :)

Ok, jeg kunne heller ikke helt forstå at synet/ikke-synet skulle være et
kardinalpunkt for prisen
Men der er jo nogen, der simplethen ikke orker at fremstille et køretøj til
syn.

Det værste jeg har været ude for ved et Syn, var hvor han målte min
ventilerede dobbelte skiver og fandt dem alle under mål (pris org. 3 x
3000.-)

Jeg fik alligevel en betinget godkendelse, da dette var det eneste, der ikke
var i orden (er dette mon fast praksis?), men da jeg stod lige for et salg
ærgede jeg mig selvfølgelig efterfølgende over, at ikke havde ladet den nye
køber klare synet (mod en mindre reduktion i prisen). Jeg følte (retteligt)
at jeg havde en vis oplysningspligt overfor køber, selvom det selvfølgelig
blev pakket pænt ind...a lá "og så nævnte synsmanden noget med skiverne...og
at de nok ikke holder et syn mere, men at ....bla bla"

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-02-03 22:22

wheeler wrote:
> Ok, jeg kunne heller ikke helt forstå at synet/ikke-synet skulle være et
> kardinalpunkt for prisen

Well, man bør kunne handle meget ned hvis den er uden syn, da det
trods alt kan blive smådyrt hvis man fx. får brug for nye
bremseskiver, og sådan..

> Men der er jo nogen, der simplethen ikke orker at fremstille et køretøj til
> syn.

Jeg gør ikke, jeg er herre doven :)

> Det værste jeg har været ude for ved et Syn, var hvor han målte min
> ventilerede dobbelte skiver og fandt dem alle under mål (pris org. 3 x
> 3000.-)

Nemlig, ellers skal man huske at checke dem før køb, fordi det er
altså den slags der koster.

Og det er jo især vigtigt på en MC af så lav værdi som en RD..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Armand

Dato : 11-02-03 23:00

wheeler wrote:

> [...]
> overfor køber, selvom det selvfølgelig blev pakket pænt ind...a lá
> "og så nævnte synsmanden noget med skiverne...og at de nok ikke

Pas på med at male tingene for rosenrøde!
På bilinspektionen er de blevet så IT-rutinerede at de idag ser alt(!) på
skærmen når de får et køretøj ind til syn. Dermed kender enhver
prøveassistent, der hvor somhelst i landet måtte få fingrene i den, også til
de faktiske forhold omkring f.eks. bremserne
Da jeg fi Lillefrøen synet, kommenterede synsassistenten uopfordret det
hidtidige ejerskab, hvorved jeg erfarede at manden inden ham jeg købte den
af var første ejer og at såvel han, som hidtidige ejer hver havde kørt ca.
ét år og 1.000 km på den! Grundigt set af den lille provinsielle synshal,
ikke!?

--
Armand.

Fra : wheeler

Dato : 11-02-03 23:33

> [...]

ét år og 1.000 km på den! Grundigt set af den lille provinsielle synshal,

wheeler writes:

Jo, min "hellighed" skyldes nok snarere den potentielle fare for at en
handel ville gå tilbage (og ingen tvivl om at et høfligt brev fra købers
advokat alene ville gøre udslaget ;./ ) derfor fik jeg også påtalt den
"lille detalje" med skiverne

At køber så var/er en "Brian" - og mere havde fokus rettet på, hvordan
bagskærmen kunne afkortes end vitale sikkerhedsmæssige(?) tolerancer - er en
anden sag

..........jeg erfarede at manden inden ham jeg købte den af var første ejer
og at såvel han, som hidtidige ejer hver havde kørt ca. ét år og 1.000 km på
den! Grundigt set af den lille provinsielle synshal, ikke!?

wheeler writes
Som dit skrift tydeligt illustrerer, så skal man nok tænke sig om en ekstra
gang, inden man bliver fór kreativ "a lá efterjustering af km-tæller" etc.
;-/

Inden en given handel afsluttes har vi jo alle med blot nuværende reg.nr
eller seneste adgang til:
http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport
- ikke alle registreringer er dog med, idet systemet er forholdsvis nyt

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Hekto

Dato : 12-02-03 20:24

In article <nTe2a.13003$1y.4457@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> At køber så var/er en "Brian" - og mere havde fokus rettet på, hvordan
> bagskærmen kunne afkortes end vitale sikkerhedsmæssige(?) tolerancer - er en
> anden sag

KLASK! ... KLASK!!!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : wheeler

Dato : 13-02-03 22:17

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en meddelelse

> KLASK! ... KLASK!!!!
> --
> /Hekto

Ups! - Det er vist fortsat mig, der skylder IS på LL
ja ja , men det er jo heller ikke alle RD'ere, der er forskruet (se bare
Hans's :-/)

Wheeler

Fra : Hekto

Dato : 13-02-03 23:20

In article <gmU2a.9528$Aj3.7830@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> Ups! - Det er vist fortsat mig, der skylder IS på LL

Ja, Det kan blive dyrt det her!!!

Brian var et godt navn da jeg fik det i sin tid!
Een eller anden idiot (Peter Kær) ødelagde det i radioen!!!

Nå egentlig skulle jeg have heddet Frederik; men der var ikke så mange
Briænder, så det var nok nemmere at råve mig op fra gården med dét navn
.... den gang!

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-02-03 01:03

Hekto wrote:
> Brian var et godt navn da jeg fik det i sin tid!

Ja, nu er det en betegnelse for ham dér i Golf'en der bor 4 opgange
længere henne ;)

> Een eller anden idiot (Peter Kær) ødelagde det i radioen!!!

Det var til gengæld et herresjovt program.

> Nå egentlig skulle jeg have heddet Frederik; men der var ikke så mange
> Briænder, så det var nok nemmere at råve mig op fra gården med dét navn
> ... den gang!

Nu kan man jo ikke råbe 'hej Brian?' uden at 8 Kadett ejere kigger
surt efter én :)

// Hans, der har købt en MC af en Brian ;) *dukke sig*
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 14-02-03 01:27

In article <slrnb4ocib.6q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> / Hans, der har købt en MC af en Brian ;) *dukke sig*

WOOOOOOSH! .... TUDD! .... POOOOOWWWW!

Fra : Armand

Dato : 14-02-03 18:52

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Nu kan man jo ikke råbe 'hej Brian?' uden at 8 Kadett ejere kigger
> surt efter én :)

GRILL

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 14-02-03 22:33

In article <b2jah8$1ffk$2@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
> GRILL

Forklar lige!!!???? jeg kan ikke se hvad der er sjovt her?????????? ;0)

Fra : Hekto

Dato : 12-02-03 20:21

In article <slrnb4il2d.6q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> // Hans, der er glædeligt overrasket over at der kun har været
> 'småting' galt med RD'en indtil videre.
> --

Tak for tilliden! Tror du jeg pusher gammelt jern!!!??? ;0)

Bemærk:

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-02-03 20:39

Hekto wrote:
> Tak for tilliden! Tror du jeg pusher gammelt jern!!!??? ;0)

Jeg er sgu stadig lidt skuffet over de tændrørshætter ;)
Der ligger iøvrigt to helt fine nye NGK-hætter til 22kr stykket
på sofabordet.. ;)

Ellers har der jo kun været udstødningen, og så den bette utæthed
den har i YPVS'en..

Jeg har iøvrigt købt et pakningssæt, så jeg skal jo bare se at få
skiftet de gummiringe (som jeg går ud fra følger med i sådan et
sæt).

// Hans, http://rd350.nathue.dk
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 13-02-03 23:22

In article <slrnb4l8lp.6q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> Jeg er sgu stadig lidt skuffet over de tændrørshætter ;)
> Der ligger iøvrigt to helt fine nye NGK-hætter til 22kr stykket
> på sofabordet.. ;)

Jeg aner ikke hvad du snakker om???
Det er ikke mig der har gjort noget ved dem, tværtimod har de fungeret
upåklageligt, og jeg har endda kontrolleret tændrør for hver 500
km!!!!???

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-02-03 01:08

Hekto wrote:
> Jeg aner ikke hvad du snakker om???
> Det er ikke mig der har gjort noget ved dem, tværtimod har de fungeret
> upåklageligt, og jeg har endda kontrolleret tændrør for hver 500
> km!!!!???

Ah, det er derfor man kan løfte dem af med en lillefinger uden at
anstrenge sig :) De er slidt op (forskruede?)

Og de mangler den dér gummifidus der skal gøre at der ikke kommer vand ind
i dem..

Derfor satte den ud første gang jeg kørte ind i en regnbyge, og igen
da jeg præsterede at få den til at koge over efter en
svingkombination jeg da vist lige skulle prøve et par gange med fuld
spade :)

// Hans, der ikke er specielt sur )) (det er meget godt at have
noget at brokke sig over)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 14-02-03 01:30

In article <slrnb4ocqg.6q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> [...]
> spade :)
>
> // Hans, der ikke er specielt sur )) (det er meget godt at have

Hmmmm ... den værdste regnbyge jeg var ude i, var en god dansk
tordenbyge, og da statte den ikke ud; men jeg kørte også MEEEGET
langsomt! H.K. hvor var jeg våd!

Herregud, du fik den jo billigt, så hvad betyder 44 kr???

Fra : Hekto

Dato : 14-02-03 01:48

In article <MPG.18b656f47111c31c989740@news.inet.tele.dk>,
bs@MAPSONhekto.dk says...
> In article <slrnb4ocqg.6q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
> server.dk says...

BTW så kan jeg på 'Nathuen' se at du er begyndt at interessere dig for
rigtige 2T-ere. Ikke hygge-dræbere som RD350; men rigtige Killer-
2T'er??? ,-)

Nærlæs lige afsnittet om KR-1'en!
Bissebank og bænkemad til de andre cykler på alle punkter!
Kun få klagepunkter: For let, for vild og heeeelt uregerelig!

Motorlyd? ... som at flænge et lagen, hvis man altså gør det hurtigt!
Passér 8.000 omdrejninger, og du er ude imellem stjernerne!!!

Det ka' din gamle sløve RD'er ike gøre! (Dér fik du den! ;0) )

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-02-03 02:07

Hekto wrote:
> BTW så kan jeg på 'Nathuen' se at du er begyndt at interessere dig for
> rigtige 2T-ere. Ikke hygge-dræbere som RD350; men rigtige Killer-
> 2T'er??? ,-)

Nåh.. næh, den eneste slags jeg sådan tror jeg vil skifte den ud med
er nok en RD500... :)
Ihvertfald indtil videre...

> Nærlæs lige afsnittet om KR-1'en!
> Bissebank og bænkemad til de andre cykler på alle punkter!
> Kun få klagepunkter: For let, for vild og heeeelt uregerelig!

Bemærkede du at KR-1'eren styrtede pga. for hård affjedring foran?
:)

Og at RD350'eren vandt i alle kategorier bortset fra
køreegenskaber..

> Motorlyd? ... som at flænge et lagen, hvis man altså gør det hurtigt!
> Passér 8.000 omdrejninger, og du er ude imellem stjernerne!!!
> Det ka' din gamle sløve RD'er ike gøre! (Dér fik du den! ;0) )

Det behøver den heller ikke :) jeg synes skam den rykker pænt nok :)
Bemærk iøvrigt at den RD der er til test er en 50hestes svjh ? :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 14-02-03 02:17

In article <slrnb4og99.6q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Bemærkede du at KR-1'eren styrtede pga. for hård affjedring foran?
> :)
Ja, den er ikke for strømere og tøsedrenge!!! ;0)
Jeg har dog ikke bemærket fænomenet; men min er faktisk også _hævet_
fortil. Da cyklen er meget let, spræller den lidt fortil.

> Og at RD350'eren vandt i alle kategorier bortset fra
> køreegenskaber..

Ja, nu er vi jo nogen der har kørt begge dele ........... ,0)
RD'eren kører nydeligt; men KR-1 er som at sætte sig i en vindueskarm,
og så køre derudaf. Egentlig imponerende af et stel der vejer ca. 14
kg. Når man ser motoren, er den på størrelse med en knallertmotor, på
nær den ekstra cylinder. Der kommer faktisk 55-60 HK ud af noget på
størrelse med et knyttet barnehoved!!!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-02-03 02:09

Hekto wrote:
> Hmmmm ... den værdste regnbyge jeg var ude i, var en god dansk
> tordenbyge, og da statte den ikke ud; men jeg kørte også MEEEGET
> langsomt! H.K. hvor var jeg våd!

Ja jeg er jo ikke sådan en der sætter farten ned pga. en smule vand
:)

> Herregud, du fik den jo billigt, så hvad betyder 44 kr???

Ikke en skid .. :)
Det havde jo været noget andet hvis det havde været tændingsbox,
eller en sat motor.. :)

// Hans, der lige dukker sig igen sådan for en sikkerheds skyld.
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 14-02-03 02:23

In article <slrnb4ogde.6q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Ja jeg er jo ikke sådan en der sætter farten ned pga. en smule vand
> :)
Tro mig! Du ville også have kørt langsomt!
Flere holdt helt stille!

> // Hans, der lige dukker sig igen sådan for en sikkerheds skyld.

Klogt! .... MEGET klogt!

Fra : Jon Larsen

Dato : 12-02-03 17:00

">
> Var den synet og sådan ?

Den var med plader, indregistreret og med forsikring.... så den må jo også
have været synet...

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : wheeler

Dato : 12-02-03 19:53

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Den var med plader, indregistreret og med forsikring....

[KLIP]

Jep en rigtig 2T'er med det hele -> on the "knallert-way"

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65