Sælges Servelinux 1U server
Fra : T. Halken

Dato : 08-02-03 20:18

Servelinux Sapphire L3-2 server.

Dual socket 370, Max 2GB 133 ECC. Dual 100Mbit Intel LAN, VGA og PS2 på
front. SCSI til IDE RAID 1 kort og 2 IDE hotswap skuffer med rebuild. 150W
PSU. Turbolinux i Servelinux udgaven følger med. Kan bruges med de fleste
linux distros og MS Win. Skinner til montering i 19" Rack mefølger. Nypris
hos http://www.ip-net.dk/servelinux/tilbud.asp er 22.500,- excl. mom
Se mere på http://www.servelinux.com/products/s/l3-2.html

Maskinen er ideel som webserver.

Sælges med 64MB RAM, 700 MHz C3 og 15 GB Maxtor HD for kr. 10.000.-
Sælges også uden RAM, CPU og HD til kr. 9.250,-

Jeg beklager hvis denne post er of topic.

MVH /Troels Halken mailto:505@halken.net

Fra : Michael Andreasen

Dato : 08-02-03 22:53

"T. Halken" <505@halken.net> wrote in message
> Servelinux Sapphire L3-2 server.
> Dual socket 370, Max 2GB 133 ECC. Dual 100Mbit Intel LAN, VGA og PS2 på

Er det bare mig, eller lyder det ikke lidt rigeligt dyrt?

Mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-03 01:44

Synes også det lyder lidt dyrt...!

Jeg er selv i gang med at samle en lille comp i 1U - dog ikke dual eller
noget, den skal kun bruges til at koble på TV som en DVD video CD
afspiller...! Den er med en 1Ghz Celeron Tualatin og indtil videre 20gb
harddisk 256mb PC133 ram og lidt andet.... Den kommer ikke til at koste mig
mere end lidt under 4000 - så synes der er lidt langt op til de 10.000,-...

Asger

Fra : Michael Andreasen

Dato : 09-02-03 13:51

"Asger" <mail(at)tedbundy.dk> wrote in message
> [...]
mig
> mere end lidt under 4000 - så synes der er lidt langt op til de

ok 4000 kr kunn jeg nok ikke klare.. jeg synes jeg havde regnet mig frem til
omkring 5500 for en 1u tingest

Nogen tips til hvordan man gør det selv - billigt Eller havde du selv
nogle af stumerne liggende?

Mvh
Michael Andreasen

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-03 16:14

Købte et relativt billigt motherboard - har det i forvejen i en anden box,
og det kører fint.. Kan lige liste priser op på de ting jeg skal bruge:

Mobo: 604,-
Kabinet: 1359,- (itbutikken.dk chieftech 1U sort)
Ram: 322 (2x128 Kingston Value)
Harddisk 300 (20gb Wester Digital - købt brugt...)
DVD-drev 0 (havde jeg i forvejen)
CPU: 300,- (ca. 1Ghz Celeron Tualatin)
Mus/tastatur 0,- (har jeg)
Køler 200,- (Spire Rack II eller sådan noget)
VGA -> TV 500,- (gennem en ven)

Ialt: 3500,- (ca.) synes ikke det er så galt..! :)

Med venlig hilsen
Asger

Fra : Michael Andreasen

Dato : 09-02-03 16:53

> [...]
> Køler 200,- (Spire Rack II eller sådan noget)
> VGA -> TV 500,- (gennem en ven)
> Ialt: 3500,- (ca.) synes ikke det er så galt..! :)

Det lyder som en plan.. Jeg bestiller også lige sådan et 1u cheiftek.. jeg
har et par stykker af chieftec's tilsvarende 2u, og jeg synes de er ganske
fornuftige..

Bare ærgeligt at itbutikken ikke har 1u kølere til s370 :) De har kun
SRIII'eren :(

1000 Tak for info

Mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-03 17:03

Det var da så lidt...!

Jeg fandt så 1U køler ved jmd.dk eller computer-parts.dk - den ene var så
vidt jeg husker en Thermal Take Orb køler og den anden er Spire køleren, som
jeg har bestilt..

Den drosler jeg måske lidt ned, da jeg har nogle radialblæsere, som kommer
til at lave et pænt airflow i det lille kabinet...

Med venlig hilsen
Asger

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 09-02-03 17:21

hep

> [...]
> vidt jeg husker en Thermal Take Orb køler og den anden er Spire køleren,

eller har vi 1U kølere...

Mvh
Søren Jakobsen
DataMusen.dk

Fra : Michael Andreasen

Dato : 09-02-03 17:32

"Søren Jakobsen" <soren51@hotmail.com[removethis]> wrote in message

> som
>
> eller har vi 1U kølere...
> Søren Jakobsen
> DataMusen.dk

Til den dobbelte pris 350 kan jeg se for den samme køler som
computer-parts sælger for 200 :)

Mvh
Michael

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 09-02-03 18:03

hep

> Til den dobbelte pris 350 kan jeg se for den samme køler som
> computer-parts sælger for 200 :)

hvor på vores site finder du en spire køler til socket 370 ?

dem vi har på siden er thermaltake..

/sj

Fra : Michael Andreasen

Dato : 09-02-03 17:35

> [...]
>
> Den drosler jeg måske lidt ned, da jeg har nogle radialblæsere, som kommer
> til at lave et pænt airflow i det lille kabinet...

Jeg ved bare ikke lige rigtigt om jeg stoler på den: TT Intel 1U Socket 370
som jmd har - har du nogen erfaringer med denne?

Mht til at drosle ned, så skal min lille nye mailserver ud i server rummet,
der kan det være ligemeget med larm og den slags :)

Mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-03 20:14

Jeg har ikke nogle erfaringer med den, eller den anden jeg har købt - valgte
bare en af dem! :)
Men thermaltake plejer jo også at lave gode kølere....

Asger

Fra : Troels Halken

Dato : 10-02-03 03:22

Tjaaa, for de 4000,- får du så 2 hotswap skuffer med? Disse er desuden af
IDE typen, så diskene er billigere end i SCSI systemer. Men da løsningen
bygger på onboard SCSI og en SCSI til IDE controller, så mindskes CPU
belastningen i forhold til en ren IDE løsning. Ulempen er at disksystemet er
en anelse langsommere da der skal oversættes fra den ene protokol til den
enden.Simultan læsning fra begge diske kompenserer selvfølgelig delvist
herfor, og ved brug som webserver er det hovedsagligt læsning det drejer sig
om. Desuden giver det en højere oppetid med RAID 1. Skal der Linux i kassen,
så drager dette styresystem stor fordel af at have to processere. Desuden
kan man evt. starte med en og så senere skifte til to, hvis behovet opstår.
Bruges serveren til web-hosting med sites med høj trafik, så vil det meste
ligge i ram og så er det processoren der kan blive flaskehalsen for hvor
hurtigt sider kan spyttes ud. Det afhænger selvfølgelig af hvordan sitet er
opbygget.
Dette system er bygget til webhostning og selvom man ikke har nogen erfaring
med linux kan hele denne del styres fra SLASH, som er en ServeLinux
webbaseret GUI til administration af disse funktioner. Den fungerer ikke
alene sammen med Linux, men også visse former for BSD.

Hvis der er yderligere spørgsmpål så bare klem på.
/Troels Halken

Fra : Troels Halken

Dato : 10-02-03 03:32

BTW - Min server egner sig ikke til at stå i en stue, da blæserne larmer en
del. Det skal du nok være obs på, hvis du vil bygge et HTPC (har en selv).
Min erfaring er at de der små hidsige 4cm blæsere støjer en del, fordi de
skal køre tilsvarende hurtigere.

En anden ting at overveje er at formfaktoren på de fleste 1U kabinetter er
meget dyb. 48cm er en del mere end en normal hylde.

Ang. CPU kølere kan jeg oplyse om at ThermalTakes Golden Orb findes i en 1U
version til 370. Ved ikke om de forhandles i DK. Denne støjer også lidt.

/Troels

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 10-02-03 03:50

hep

> Ang. CPU kølere kan jeg oplyse om at ThermalTakes Golden Orb findes i en
1U
> version til 370. Ved ikke om de forhandles i DK. Denne støjer også lidt.

mener du denne?

http://www.thermaltake.com/products/rackmount/lowprofile.htm

- den er den jeg sælger...
(har dog kun 2 tilbage på lager, og der er vist lange udsigter til at
thermaltake vil levere dem igen til dk
ala efterspørgelsen er for lille)

Mvh
Søren Jakobsen
DataMusen.dk

Fra : Troels Halken

Dato : 10-02-03 12:03

Jeps. Det er den. Har et par styker hvis der er nogen der er int.

Troels

Fra : Michael Andreasen

Dato : 10-02-03 12:44

> [...]
> Min erfaring er at de der små hidsige 4cm blæsere støjer en del, fordi de

Min skal ind på en rackhylde i servercamp, og jeg er enig i det med støjen
:))

Mht til buddet på din maskine, så kan jeg godt se at den måske er ok
fornuftig for nogen der ikke vil "rode så meget" - men den er nok for dyr
til mig :)) Da mit budget på den næste lille maskine jeg skal samle er
omkring 4500-5000 kr. Derfor er jeg ikke intereseret.

Mvh
Michael

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-02-03 18:24

In dk.edb.hardware.server, T. Halken <505@halken.net> says...
> Jeg beklager hvis denne post er of topic.

Hvorfor finder du ikke bare den rette gruppe...?

dk.marked.privat.edb...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Troels Halken

Dato : 10-02-03 03:53

Tjaaa, det har jeg også gjort nu. Tak for hjælpen.

Jeg vil dog lige sige at det kan være svært at sælge erhvervshardware til
private...Det er jo ikke en normal desktop maskine.

VH
/Troels

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-02-03 15:54

"Troels Halken" <505@halken.net> skrev i en meddelelse
> Jeg vil dog lige sige at det kan være svært at sælge erhvervshardware til
> private...Det er jo ikke en normal desktop maskine.

Jamen så denne her da:
dk.marked.kommerciel.edb
--
Peter J