Nyt grafikkort
Fra : Carsten

Dato : 08-02-03 15:59

Hej!
Jeg har tænkt mig at købe nyt grafikkort. Jeg har dog ikke særlig meget
forstand på, hvilket jeg skal købe.
Mit system er som følger.
CPU: 1300 MHz AMD T-bird.
Motherboard: Asus A7V-e, PC133/VC133, 200MHz FSB, AGP 4X.
Ram: 256 SD-Ram PC133.
Mit nuværende grafikkort er et 32mb Asus V7100magic geforce2 Mx200.
Mine spørgsmål er så:

Vil jeg få noget ud af, at købe et større grafikkort?

Hvor stort må/kan dette maksimalt være?

Evt. forslag om et bestemt produkt modtages gerne (ca. 1000 kr.).

Hilsen Carsten.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 08-02-03 16:06

Carsten wrote:

> Evt. forslag om et bestemt produkt modtages gerne (ca. 1000 kr.).

Matrox G550 Dualhead med DVI og RGB. Koster lige knap 1000,- og bedre
billedkvalitet får du ikke.

--
Martin L. Johansen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-02-03 11:37

Martin L. Johansen wrote:
> Matrox G550 Dualhead med DVI og RGB. Koster lige knap
> 1000,- og bedre billedkvalitet får du ikke.

Godt nok har Carsteb lavet 2 poster, men se ligen en
udtalelse fra den post du ikke svarede på:
> Vil jeg få noget ud af, at købe et større grafikkort som
> primært skal benyttes til spil?

Ja, fx. kunne et Geforce3 Ti200 bruges, det er nok de
kraftigste grafikkort du kan få til under 1000kr og som
din maskine samtidig kan udnytte:
<http://shor.ter.dk/632544108>
<http://shor.ter.dk/649913712>

Vil du have bedre 2D kvalitet og TV-Out, så se efter Radeon
eller Matrox:
<http://shor.ter.dk/857513844>
<http://shor.ter.dk/460417888>
<http://shor.ter.dk/222990021>
<http://shor.ter.dk/768993789>

Vil du have et lydløst setup, skal du se efter geforce4 MX
eller Radeon 9000 (ikke PRO).

> Er der en grænse for, hvilket grafikkort jeg kan vælge?

Max Geforce3 vil jeg sige, men det kommer igen an på
om du vil opgraderer processor og RAM inden for kort
tid - uanset ville jeg nok smide det dobbelte RAM i
maskinen.

Jeg vil anbefale et af de 2 Geforce3 Ti200 til det forbrug
du har skitseret, men begynder di at blive kræsen, jeg
tænker på bedre 2D og TV-Out, så må du lække på
3D perfomance.

3D benchmark:
<http://shor.ter.dk/917392984>

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar på email.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 09-02-03 12:24

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Godt nok har Carsteb lavet 2 poster, men se ligen en
> udtalelse fra den post du ikke svarede på:

Ja okay, den så jeg ikke Se bort fra mit svar så.

--
Martin L. Johansen