Dykkerklubber: Forsikring og indbrudsrisik~
Fra : Thomas Kjeldsen

Dato : 08-02-03 15:25

Hej Gruppe.

Jeg vil ærligt indrømme at jeg er måske er en anelse paranoid(?), men man
har hørt om et par klubber, der er blevet ribbet for deres udstyr.
Jeg ville ønske det var sådan at danske dykkerklubber åbentlyst kunne
reklamere med deres tilstedeværelse, og måske derigennem øge kendskabet til
vores sport.
Derfor ville jeg gerne høre nogle svar på hvad andre klubber har gjort, mht
reklame for dem selv, forsikringer ect, for måske derigennem at få afkræftet
min frygt for risikoen indbrud:

Har jeres dykkerklub tegnet en forsikring af klubbens materiel, i så fald
hvor henne og hvor meget koster sådan en?

Skriver i på jeres hjemmeside (og/eller andre materialer) hvad I har af
materiel i klubben?

Har i foretaget nogle former for yderligere tyverisikring af jeres materiel?
(mærkning ect)

Har alle/mange medlemmer nøgler til jeres klublokaler eller er det kun en
håndfuld der har det?

Reklamerer jeres dykkerklub åbentlyst med jeres tilstedeværelse?
Har i et skilt hængende på indgangen eller forsøger i at være så anonyme, så
I ikke tiltrækker jer alt for meget opmærksomhed og derved øger(?) risikoen
for indbrud?

På den ene side ønsker jeg ikke at alt for mange ved at man har kostbart
udstyr stående, men på den anden side tror jeg at "folk" der måtte være
interesserede i at finde ud af noget om dykkerklubben nemt kan finde ud af
det.

Hvordan har I det med ovenstående?
Er jeg for paranoid og burde jeg gå uden for min dør mere end en gang om
ugen? :)

Vh,
Thomas

Fra : Allan Hansen

Dato : 08-02-03 17:18

"Thomas Kjeldsen" <thomas_SLET-DETTE_@kjelds1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mht
> reklame for dem selv, forsikringer ect, for måske derigennem at få

Der er en række klubber som er blevet tømt for diverse udstyr så en
forsikring er påkrævet incl på båd. Vi havde indbrud for nogle år og
efterfølgende er der rumalarmer i alle lokaler og videoovervågning af
området i vores svømmehal. Siden er det kun cafeteriatets fladskærms tv der
er blever stjåldet et par gange. Der smadres et par døre og tv
tyveribeslagene klippe af med en stor boltsaks. Det tager max 1 min.

Allan Hansen