svømmehaller / snorkel
Fra : Hanne

Dato : 08-02-03 15:21

Er det generelt tilladt i offentlige svømmehaller, at med bringe maske
og snorkel, for at øve svømning med snorkel. ?

Fra : Thomas Kjeldsen

Dato : 08-02-03 15:38

Jeg gætter her, men jeg ville tro det var op til livredderen og eventuelle
regler i svømmehallen.
Sagt på en anden måde - jeg tror ikke der er en fast regel der siger du ikke
må, men at det er op til hver svømmehal/livredder at bestemme.

Men ellers er det vel bare at ringe til/besøge en svømmehal og så spørge
dem.

Ellers kunne det være der f.eks. var en livredder her der ved noget om det?

Vh,
Thomas.

Fra : Jan Peterson

Dato : 08-02-03 21:12

Ja, som Thomas siger, ring i forvejen og tjek. Jeg fik i Greve svømmehal at
vide, at snorkel ikke var tilladt, men maske var ok. Grunden til at snorkel
ikke var tilladt, var at man risikerede at børnene kom slæbende med alskens
livsfarligt legetøj. Jeg fik dog den dag alligevel lov til at svømme med min
snorkel af livredderen, fordi der ingen børn var til stede.
vh Jan Peterson

Fra : Ole Steiness

Dato : 09-02-03 04:32

Som livredder OG fridykker må jeg i al beskedenhed betragte mig selv som
lidt af en ekspert på området:

Snorkel er generelt IKKE tilladt i svømmehaller, tilsyneladende af den
(tynde) årsag, som Jan nævner. Men flere livreddere synes ikke om denne
regel, og har derfor indført undtagelser i deres svømmehaller. Bemærk, at
der kan være stor forskel på livreddernes indstilling til denne regel i
selvsamme svømmehal... Generelt er det dog forbudt for børn at bruge snorkel
i de fleste svømmehaller.
Mit råd er: Medbring snorkelen og spørg livredderen den pågældende dag, om
du må bruge snorkelen (og fortæl, hvad du træner til, så personalet kan se,
at snorkelen tjener et specifikt formål). Nogle gange kommer tilladelsen
også an på, hvor fyldt svømmehallen er...

Venlig hilsen Ole Steiness