TCP/IP udfra MAC-adr..??
Fra : Torkil Halvorsen

Dato : 08-02-03 11:44

Hej.
Findes der en måde til at finde den af DHCP-server tildelte TCP/IP udfra
MAC-adr, når kun MAC-adr. er kendt, - og der er ikke adgang til at
røre ved DNS- og DHCP-servere, - kun til at bruge disse...?
Det drejer sig om servere, som inden installation kan boote med DHCP
og PXE kald, - for så at connecte til en Deploy-server
Med venlig hilsen
Torkil.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-02-03 12:13

"Torkil Halvorsen" <tonoha@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en måde til at finde den af DHCP-server tildelte TCP/IP
udfra
> MAC-adr, når kun MAC-adr. er kendt

Sluk maskinen med MAC-adressen.
Sæt en maskine op med denne MAC-adresse.
Lav et DHCP-request fra den klonede maskine.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Troels Arvin

Dato : 08-02-03 18:24

On Sat, 08 Feb 2003 11:44:28 +0100, Torkil Halvorsen wrote:
> Findes der en måde til at finde den af DHCP-server tildelte TCP/IP
> udfra MAC-adr, når kun MAC-adr. er kendt

Du kan sniffe dig frem til den, hvis der udgår IP-trafik fra den.

En god og gratis sniffer:
http://ethereal.com/

Hvis du er på et switched netværk (hvilket nok efterhånden er det
typiske), kan du kun håbe på at se broadcast-agtig trafik fra maskinen,
med mindre du har adgang til at konfigurere port-monitorering på
switchen.

Du kan muligvis få maskinen til at sende dig IP-trafik ved at ping'e dit
IP-netværks broadcast adresse eller 255.255.255.255.

/Troels

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-02-03 20:22

Torkil Halvorsen wrote:

> Findes der en måde til at finde den af DHCP-server tildelte TCP/IP udfra
> MAC-adr, når kun MAC-adr. er kendt, - og der er ikke adgang til at
> røre ved DNS- og DHCP-servere, - kun til at bruge disse...?

Hvis du sidder på samme ethernet-segment, kan du systematisk ping'e alle de
adresser, der er mulighed for, at maskinen kan have fået tildelt. Derefter
kan du finde MAC-adressen (med tilhørende IP-adresse) i din egen ARP-tabel.
("arp -a" på en Windows-maskine).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/