Hvordan hakker jeg stemplet bedst og nemme~
Fra : Kasper Munch

Dato : 08-02-03 10:17

Hej Ng,

I lyder som nogen fyre der ved hvad det handler om, jeg har jo altid svoret
til puch maxi, købte den første da jeg var blevet konfi, tunede den efter
alle kunstens regler og fik den til at rende 105km/t målt efter min fars
bil. MEn nu har jeg fået bil og problemet er så at nåe man når hen sidst på
måneden, så er det at pengene slipper op. derfor har jeg købt en puch maxi
for en ramme dåsebajere, skilt den af, malet den med 2 dåser spray fra
silvan, brugt 42kr på nye pakninger, og så er jeg biligt kørende.

Nu skal jeg så lige have den til at køre lidt raskerer, men har ikke råd til
fabriks tun, så vil selv udføre tunningen som beskrevet tidligere i denne
tråd.

Nå, nu til sagen, hvad er den bedste måde at hakke stemplet på? Jeg har i
forvejen fjernet plumben, planet topstykket og filet karburatoren, samt
poleret alt der er at polere..

Hvordan hakker jeg stemplet bedst og nemmest?

Mvh Kasper Munch

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 08-02-03 11:32

Kasper Munch wrote:

> svoret til puch maxi, købte den første da jeg var blevet konfi, tunede den
> efter alle kunstens regler og fik den til at rende 105km/t målt efter min

Undskyld jeg blander mig, men.... Hvordan helvede (undskyld mit franske)
turde du køre så stærkt på en gang tynd blik?

Uha uha, det fik du altså ikke mig til

--
Martin L. Johansen

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 08-02-03 14:04

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> wrote in message

> Undskyld jeg blander mig, men.... Hvordan helvede (undskyld mit franske)
> turde du køre så stærkt på en gang tynd blik?

Hvis det er, som han skriver, efter alle kunstens regler så havde han også
forstærket stellet... bremserne osv.

> Uha uha, det fik du altså ikke mig til

Heller ikke mig :)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 08-02-03 14:41

Brian Axelgaard wrote:

> Hvis det er, som han skriver, efter alle kunstens regler så havde han også
> forstærket stellet... bremserne osv.

Alligel, den fysiske størrelse ændres jo ikke - det er stadig kun en
forvokset cykel

> Heller ikke mig :)

Godt så. Så er vi i det mindste 2 kyllinger

--
Martin L. Johansen

Fra : P.N.

Dato : 08-02-03 15:00

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forvokset cykel

> Godt så. Så er vi i det mindste 2 kyllinger

Nej 3 kyllinger...

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 08-02-03 15:09

P.N. wrote:

> Nej 3 kyllinger...

Hey vi er snart nok til en hel farm

--
Martin L. Johansen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 08-02-03 18:19

> Hey vi er snart nok til en hel farm

tøse drenge.. jeg har engang kørt på min egen maxi uden bremser, dog ikke på
offentlig vej.. den rendte da 50, og jeg brugte vel 2-3 par sko den sommer..
og så var der den dag jeg brugte albuerne til at bremse med, der besluttede
min far at jeg skulle have en hjelm! ak ja, det var tider på den gamle
maxi.. måske jeg skulle finde den frem igen.. *g*

--
Mvh Michael Frederiksen
Dette er ikke Jeopardy -

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-02-03 18:35

Michael Frederiksen wrote:
> tøse drenge.. jeg har engang kørt på min egen maxi uden bremser, dog ikke på
> offentlig vej.. den rendte da 50, og jeg brugte vel 2-3 par sko den sommer..

Min kørte 80, og kunne heller ikke bremse.. :)
Stellet gi'r sig ret meget ved den fart, specielt burde man undgå at
kigge ned på baghjulet mens man kørte topfart..

> og så var der den dag jeg brugte albuerne til at bremse med, der besluttede
> min far at jeg skulle have en hjelm! ak ja, det var tider på den gamle
> maxi.. måske jeg skulle finde den frem igen.. *g*

Jeg skiftede min ud, da jeg havde bremset ved at banke hovedet ind i en
mur .. ;)

// Hans, nu på Yamaha 6G :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 08-02-03 21:18

Hans Joergensen wrote:

> Jeg skiftede min ud, da jeg havde bremset ved at banke hovedet ind i en
> mur .. ;)

Jeg havde engang en Yams 4g.... den nåede jeg at smadre 3 gange før jeg
droppede at køre på den. Første gang husker jeg specielt. Efter en kort
flyvetur i frit fald landede jeg med spredte ben hen over en stang på et
cykelstativ... specielt husker jeg de smertefulde timer efter på sygehuset
samt de efterfølgende ca. 9 dage hvor jeg lå med blå og røde boller og
nogle kvindelige sygeplejerske som hele tiden skulle hen og røre for at se
om det nu helede fint... jeg var afdelingens joke, for rygtet om hvad
fanden jeg havde lavet spredtes hurtigt rundt til personalet... dog havde
min far ondt af mig, jeg tror at det var noget mandlig medfølelse

Jeg kan kun sige...: Lad _være_ med at køre uden bremser!!!

--
Martin L. Johansen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 08-02-03 21:14

Michael Frederiksen wrote:

> [...]
> besluttede min far at jeg skulle have en hjelm! ak ja, det var tider på
> den gamle maxi.. måske jeg skulle finde den frem igen.. *g*

*GG*

--
Martin L. Johansen

Fra : Kasper Munch

Dato : 08-02-03 21:58

Syntes nu ikke det var så galt, havde godt nok ikke forstærkede bremser, men
godt nok forstærket stellet, ellers give sådan en puch maxi sig en halv
meter til siden når man giver gas.

Men for at lede tråden tilbage til det egentlige spårgsmål. stiller jeg det
lige igen:

Hvordan hakker man stemplet på den bedste måde?

Har tænkt mig at spænde stemplet op i en fræser, men måske det ikke er
nødvendigt at gøre så meget ud af det?

Mvh Kasper Munch

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 08-02-03 23:16

> Godt så. Så er vi i det mindste 2 kyllinger
>
> --
> Martin L. Johansen

3 stk og en komplet uansvarlig far der lader sin søn køre med 105 efter sig
i bil. !!!!

Anders

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 09-02-03 12:29

Anders Sune Jensen wrote:

> 3 stk og en komplet uansvarlig far der lader sin søn køre med 105 efter
> sig i bil. !!!!

Jep, jeg tror ikke den gik med min far da jeg var 16. Okay jeg lavede så
noget andet som andre ville korse sig over... (kørte EU-45 som 17-årig)

--
Martin L. Johansen

Fra : Kasper Munch

Dato : 09-02-03 19:15

Okay...

jeg er ikke intereseret i hvor mange der har hellige forældre osv. men jeg
spurgte om:

Hvordan hakker man stemplet nemmest og bedst? På maxien...

Mvh Kasper Munch

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 09-02-03 19:53

Kasper Munch wrote:

> Hvordan hakker man stemplet nemmest og bedst? På maxien...

Tja, jeg plejede at tage en nedstryger og file en del af flanchen af..

--
Martin L. Johansen

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 09-02-03 20:01

> Tja, jeg plejede at tage en nedstryger og file en del af flanchen af..

Kan du file med en nedstryger?
;)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 09-02-03 20:27

Brian Axelgaard wrote:

> Kan du file med en nedstryger?
> ;)

Bah... Med viljen det rette sted kan meget lade sig gøre.. he he

--
Martin L. Johansen

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 09-02-03 20:03

"Kasper Munch" <kasper_munch@hotmail.com> wrote in message
> jeg er ikke intereseret i hvor mange der har hellige forældre osv. men jeg
> spurgte om:
>
> Hvordan hakker man stemplet nemmest og bedst? På maxien...

Så tør dog øjnene... det kan satme ikke være svært at finde sådan noget på
internettet. Se evt. dette link:
http://members.tripod.com/~knallert/old_tricks.html

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 09-02-03 23:42

"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Kasper Munch" <kasper_munch@hotmail.com> wrote in message

> Så tør dog øjnene... det kan satme ikke være svært at finde sådan noget på
> [...]

Eller bare gå amok med en nedstryger og en fil som Martin foreslår.. bare
tag en 4-6 mm, så er det vel fint på sådan en satan ;)

Fra : PHK

Dato : 10-02-03 11:28

"Kasper Munch" <kasper_munch@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Ng,

> Hvordan hakker jeg stemplet bedst og nemmest?

Og det spørgsmål skulle komme fra en der kan få en Maxi til at løbe 105
km/t???

ROTFL :))))))

--
_
|_|

Fra : Kasper Munch

Dato : 10-02-03 14:05

Ja, det skulle det. Men da jeg tunede puch maxi sidst var det udelukkende
kun ved hjælp at købte dele.

Har ikke før prøvet at hakke stemplet...

Fra : mcrasmus

Dato : 27-04-03 10:22

hej
Du saver 5mm af bunden lige meget på ver side.

mvh mcrasmus

http://www.kandu.dk/

Fra : Calle.

Dato : 27-04-03 11:16

mcrasmus wrote:
> hej
> Du saver 5mm af bunden lige meget på ver side.
>
> mvh mcrasmus
tag 3-5 mm af bunden i en drejebænk. så kan det ikke ses barefter
--
Calle