Import af krypteret WordPerfect 5.1 i Word~
Fra : Per, Frb.

Dato : 08-02-03 00:41

Som den sidste ultimative oprydning i gamle Dos-filer er jeg ved at sikre
mig at alle mine gamle dokumenter skrevet med WordPerfect 5.1 kan læses fra
Ms Word. En stor del af dem var krypterede fordi det foregik på en komputer
som jeg også brugte på arbejde og sikkerheden i Dos er jo ...

Desværre kan Word2000 ikke åbne WordPerfect filer når de er krypterede. Ms
forklarer i deres help-sider at WordPerfects kryptering er properitær, så
derfor vil jeg blive rimeligt glad hvis nogen kunne give et hint til enten
et plug-in til Word som kan rette denne kalamitet eller et selvstændigt
windows program der kan låse WordPerfect filer op uden at det koster en
jetjager. (Der er ikke tale om hacking for jeg har stadig de rigtige
passwords)

Foreløbigt er det lykkedes mig at komme igang med at få smidt WordPerfect
5.1 på min Win2000 platform. Det var ikke helt problemfrit for jeg skulle jo
lige trylle et lille FAT-partition frem til WordPerfect og til de filer der
skal åbnes. Når man så booter sin Win2000 op med en Win98 systemdiskette og
kører WP5.1 under Win98, så går det lige med nød og næppe som i gamle dage,
men det tager jo en krig.

Mvh Per