Teletid og Bredbånd
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-02-03 23:17

Hej

Jeg går og spekulere på at oprette Teletid og Bredbånd fra TDC....

Bredbånd med teletid er lidt billigere end uden teletid...

Men de betingelser der normalt er med bredbånd, med favoritaftale osv også
med når man har teletid??

Med teletid er der jo nogle menutter inkluderes i abonnementet på 129 pr.
måned... Minutter ud over, at normalt takst.. Men hvad så hvis man har
bredbånd, er det så favoritaftale priser udover?

Jeg synes kundeservice på fastnet ikke rigtigt kan finde ud af det...

Fra : Steiner

Dato : 09-02-03 13:41

Det er kun ved teletid ud over den fastlagte periode- altså når du har brugt
den første tid.

Steen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-02-03 14:17

"Steiner" <no spam@steiner.zap> wrote in message
> Det er kun ved teletid ud over den fastlagte periode- altså når du har
brugt
> den første tid.

Hvad svarer du på`Lær skriv under det du svarer på...

Jeg kan desuden ikke lige forstå om du mener at det er favorit priser ud
over den forudbetalte tid eller ej!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-02-03 09:38

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev:

> [...]
> hvis man har bredbånd, er det så favoritaftale priser udover?
>
> Jeg synes kundeservice på fastnet ikke rigtigt kan finde ud af

Jeg har netop oprettet teletid med bredbånd og såvidt jeg kan se er der
ikke her inkluderet favoritaftale mv. som ved den alm.
fastnet+bredbåndsløsning. Dvs. efter det valgte antal medfølgende timer
snakkes der til helt almindelig TDC takst (25 øre/12,5 øre).

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-02-03 18:59

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> [...]
> fastnet+bredbåndsløsning. Dvs. efter det valgte antal medfølgende timer
> snakkes der til helt almindelig TDC takst (25 øre/12,5 øre).

Okay, jeg fik også dette svar fra kundeservive idag, mail sendt igår aftes:

Tak for din mail.

Det koster 950 kr. at oprette fastnet, dog kan man få teletidsabonnement til
475 kr., hvis man er 28 år eller derunder.

Oprettelsesprisen for bredbånd er 245 kr., men har man teletid, kan man få
oprettet det gratis. Udstyret lånes gratis af os. Der er ikke favoritaftale
på et teletidsabonnement. Ønsker man tryk-selv-services kan man få 3 stk.
for 17 kr. om måneden.

Du kan bestille det til den dag, du ønsker.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-02-03 09:11

> [...]

> teletidsabonnement til 475 kr., hvis man er 28 år eller derunder.
>
> Oprettelsesprisen for bredbånd er 245 kr., men har man teletid,

Jeg bestilte teletid+bredbånd samtidig for små 14 dage siden og har
fået en ordrebekræftelse, hvor der angives 475,- i oprettelse for
TeleTid og 245,- for bredbånd. Ialt 720,- så ovenstående lyder lidt
mærkeligt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-02-03 19:14

> [...]
> fået en ordrebekræftelse, hvor der angives 475,- i oprettelse for
> TeleTid og 245,- for bredbånd. Ialt 720,- så ovenstående lyder lidt

Jamen jeg har da på skrivt og personligt i butikken at oprettelse af
bredbånd for teletidskunder er gratis.. Det står ikke noget steder på deres
hjemmeside.. Men det lød til at det var normalt, ligemeget med den halv pris
de kører på normale oprettelser nu..

Men nu ser jeg, det skal da ikke undre hvis jeg også skal betale for
oprettelsen.. Jeg fik ikke ordrebekræftigelsen idag, så den kommer nok
imorgen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-02-03 20:13

> [...]

> Men nu ser jeg, det skal da ikke undre hvis jeg også skal betale
> for oprettelsen.. Jeg fik ikke ordrebekræftigelsen idag, så den

Du må endelig vende tilbage med resultatet, hvad enten det ene eller
det andet er tilfældet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-02-03 22:59

> Du må endelig vende tilbage med resultatet, hvad enten det ene eller
> det andet er tilfældet.

Ja, det gør jeg da:

Jeg fik en ordrebekræftigelse, på 952 for oprettelse af telefoni, og 225 af
bredbånd.... De havde selvfølgelig skrevet min fødsselsdato forkert... Efter
at have forelagt det for kunderservive, fik jeg afvide at jeg fik en ny
ordrebekræftigelse på 475+0 for bredbånd... Men hun sagde at gratis
oprettelse kun galgt når man havde teletid i forevejen... Men da jeg fik det
både afvide på email og i telebutikken, for jeg det nok gratis.. Jeg spurtge
også om jeg skulle oprette teletid først, og bredbånd senere... Det behævede
jeg ikke fik jeg afvide... Ellers kunne man jo bare have gjort det.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-02-03 00:34

> Ja, det gør jeg da:

Takker.

> [...]
> på 475+0 for bredbånd... Men hun sagde at gratis oprettelse kun
> galgt når man havde teletid i forevejen...

Når jeg læser http://www.teledanmark.dk/menu/sm2522.htm får jeg
egentligt den opfattelse, at oprettelsen af teletid er 475,- uanset om
man vælger bredbånd eller ej, idet der på siden ikke er angivet en
specifik pris for oprettelsen af bredbånd, så jeg skal vist have fat i
kundeservice selvom det "kun" er 245,- det drejer sig om.

> [...]
> spurtge også om jeg skulle oprette teletid først, og bredbånd
> senere... Det behævede jeg ikke fik jeg afvide... Ellers kunne man

Netop. TDCs veje er tilsyneladende uransagelige.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-02-03 23:47

> Netop. TDCs veje er tilsyneladende uransagelige.

Jo!

Jeg vil så lige høre dig, hvilke informationer du fik på
ordrebekræftigelsen?

Dos mig står der faktisk kun prisen, samt hvornår ADSL forbidnelsen bliver
aktiv.. Men ikke hvornår telefonforbindelsen kommer op, selvom jeg aftalte
at det skulle være samme dag!

Men det står der altså ikke noget om.. Jeg har heller ikke fået nogen
informationer omkring bredbånd, med kundenummer email osv... som man skal
bruge til online regetering så vidt jeg husker!

Jeg fik bare 2 ordrebekræftigelser, med helt samme indhold.... Nu for jeg så
en 3. som forhåbeligvis viser de rigtige priser.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-02-03 00:15

> [...]
> forbidnelsen bliver aktiv.. Men ikke hvornår telefonforbindelsen
> kommer op, selvom jeg aftalte at det skulle være samme dag!

Hos mig er er der ligeledes også kun angivet tidspunkt for oprettelsen
af ADSL forbindelsen og altså ikke noget om telefonen. Men begge dele
blev oprettet i onsdags som lovet. Telefonen tidligt om morgenen og
ADSL ved 14-15 tiden. Ingen problemer der. Lidt efter kl. 16.00 ringede
en TDC mand og spurgte om jeg var tilfreds med bestillingsforløbet mv.

> Men det står der altså ikke noget om.. Jeg har heller ikke fået
> nogen informationer omkring bredbånd, med kundenummer email osv...
> som man skal bruge til online regetering så vidt jeg husker!

Man skal registrere sig online her opretter man emailadresse og får et
kundenummer samt password (min maskine gik dog ned før jeg kunne trykke
på "Afslut og konfigurer" så spørgsmålet er om registreringen er gået
helt igennem?)

> Jeg fik bare 2 ordrebekræftigelser, med helt samme indhold.... Nu
> for jeg så en 3. som forhåbeligvis viser de rigtige priser.

Lad os nu se (Og hvad mon de rigtige priser er?)

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : KsNa

Dato : 16-02-03 20:44

> [...]
> kundenummer samt password (min maskine gik dog ned før jeg kunne trykke
> på "Afslut og konfigurer" så spørgsmålet er om registreringen er gået

Hvis du så siden med kundenr. og den valgte e-mail skrevet med rød tekst, så
er det OK.

Mvh.
Kim

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-02-03 10:18

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev:

> [...]
> angivet en specifik pris for oprettelsen af bredbånd, så jeg skal
> vist have fat i kundeservice selvom det "kun" er 245,- det drejer

Jeg har endnu ikke haft fat i Kundeservice, men i dag fik jeg en
regning på oprettelsen og her er jeg kun blevet opkrævet for 475,-
specificeret som "Oprettelse - Tele Danmark teletid med bredbånd".

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-02-03 20:35

> Jeg har endnu ikke haft fat i Kundeservice, men i dag fik jeg en
> regning på oprettelsen og her er jeg kun blevet opkrævet for 475,-
> specificeret som "Oprettelse - Tele Danmark teletid med bredbånd".

Okay, det er jo helt fint så

Men jeg kan dog ikke forstår hvorfor det ikke er offentliggjort tydeligt!

Jeg har endnu ikke modtaget opdateret ordrebekræftigelse... Da jeg ringede i
Fredags

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-02-03 00:03

> Okay, det er jo helt fint så

Jeg er også tilfreds, men jeg skal nok brokke mig, hvis jeg får en
ekstra regning på 245,-

> Men jeg kan dog ikke forstår hvorfor det ikke er offentliggjort
> tydeligt!

Jeg undrer mig også noget specielt når man først får en
ordrebekræftelse på 720,-

--
Morten http://miljokemi.dk